Egy mai modern autó többet fogyaszt ha összkerék meghajtással rendelkezik, minthogy csak első kerekes lenne?
Pontosan úgy van, ahogy az előttem szóló írta..
Talán annyit, hogy a Subaru próbálkozik (Kísérletezik) olyan összkerékkel, ahol ez a fogyasztástöbblet a minimum legyen..
Van egy kis súlytöbblet, de nem sok értelme azzal foglalkozni, mert két autó között sokkal nagyobb különbség is lehet súlyban.
A hajtás veszteség is minimális. A mai modern kocsiknál azt hozzátenném. Nincs folyamatosan összezárt 4x4, csak akkor mikor az elektronika úgy gondolja, innentől kezdve csak az a minimális veszteség van amit a difi és a féltengelyek meg a kardán mozgásban tartásához kell.
Eleve egy ilyen felépítményű kocsinál, gondolom SUVra gondolsz nem ezek fogják a fogyasztástöbbletet adni, hanem az hogy nagy a mérete, nagy a légellenállása, nagy a súlya. A 4x4 az elhanyagolható ezekhez mérten.
Régi terepjáróknál ahol te kapcsolod fixre a hajtást és bekapcsolva hagyod ott látványosan visszafogja és emeli a fogyasztást, de józan ember nem megy így közúton eleve. Az új autók meg csak arra a kis pillanatra zárják a hajtást amíg elpörög valamelyik kerék így elkövetni sem tudod azt a hibát eleve.
Régi autónál vagy bekapcsoltad fixen vagy nem. Ha nem akkor csak a többletsúlyt meg a tengelyek forgását kell vinnie, az nem sok, ugyanezt viszi a modern autó is.
A különbség ezután jön. Réginél fix bekapcsoltad és minden kanyarban feszülni fog, enyhe kanyarokban is, nem tudja a fordulatszámkülönbséget ledolgozni az első és hátsó tengely között, mert ott is van csak kisebb, mint az oldalsóknál. Ez a feszülés adja a többletfogyasztást, mert le kell győzni. Na meg persze 1-2 év alatt rongyosra nyírja a féltengelyeket, körmös kapcsolót, középső difit ha az van, mindent.
A modern hajtás pedig nincs bekapcsolva soha, csak akkor kapcsolja be magát ha tényleg kell.
Szóval úgy is mondhatnánk, hogy nem sokkal fogyaszt többet a 4x4 mivel mindig ki van kapcsolva és csak azt a minimális többletsúlyt kell eldolgozni ami vele jár, meg a tengelyek forgatását. Ez nem sok. Csak akkor fog sokkal többet fogyasztani, ha régi kocsiról van szó és a sofőr van olyan ügyes, hogy még bekapcsolva használja aszfalton is.
Új kocsinál nem tudja bekapcsolva hagyni, mert kinyomja magát, vagy eleve nem is engedi benyomni.
Subarunál is nyitott a difi alapból, bár abban igazad van hogy hajtást azt viszont kap mindegyik kerék. Ezeket a kettő közé lehetne sorolni fogyasztásban.
Mondjuk se a Subaru se az Audi nem csóróautó, aligha hatja meg a vásárlóját a fél literrel több fogyasztás.
Kérdező szerintem a kisautókban lévő 4x4-re gondol vagy SUVokra. Kisautókban jellemzően viszkokuplung van ami tényleg csak a súllyal szól bele a fogyasztásba. SUVoknál meg nem hiszem, hogy a 4x4 lenne a legnagyobb gond, van azoknak súlya, légellenállása akkora, mint az állat ami litereket rátol egy mezei autóhoz képest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!