El szeretnék kezdeni rallyzni. Mit tanácsoltok?
Historic kategóriába gondolkodtam.
Most 16 éves vagyok és szeretnék építeni egy rallyautót. Wartburg 353-ban gondolkodtam. Esetleg milyen autók tartoznak a historic kategóriába? És mik a műszaki feltételei?
A segítségeteket előre is köszönöm.
Elsősorban Colin McRae és hasonló PC játékokat javaslok. És ez nem vicc. Javítja a reflexet, és sok praktikát el lehet tanulni belőle.
Historic: "Az 1990 előtt gyártott
személygépkocsik. Navigációs felszerelésük csak hagyományos analóg (mechanikus
kijelzővel rendelkező) méterszámláló lehet. GPS alapú, vagy a kilométerórára (az
analóg (mechanikus kijelzővel rendelkező) méterszámlálón kívül) kötött berendezések,
átlagsebesség számító, ill. kijelző berendezések nem engedélyezettek."
Jó ötlet a wartburg, csak azt tudnod kell, hogy elég borulékony. De persze rally-ra úgy is alakítani kell a futóművet.
Mi fogott meg benne, a 2T motor?
#1 köszönöm a segítséged. Kis korom óta szeretem a rallyt ezért elég sokat játszottam ilyen szimulátorokkal. Colintól elkezdve Wrc n keresztül Rfactor és Dirt ig elég sokmindent kipróbáltam.
#3 Tudom hogy könnyen borul de azt valahogy biztos lehet orvosolni
A Wartburgban leginkább a 2 ütemből fakadó egyszerűség fogott meg illetve szerintem a rally versenyek klasszikusai a Lada mellett a Trabant és a Wartburg.
Üdv.!
Első sorban nem ez az az oldal ahol erre választ kapsz.
DE! szerencséd van.
Nos a wartburg jó, csak nem épp fa ék egyszerű
ha versenyezni akarsz. Vázoljuk fel nagy vonalakban:
Alap autó: 300.000 (jó esélyel nem kell sokat lakatolni)
Bukócső: 300.000
Ülések/Övek: 300.000
Papírozás: 180.000
Motor/váltó: 800.000
Futómű felújítás/keményítés/fékokosítás: 200.000
Na kb. evvel számolj.
Amit #6. írt, az valóban jó egy kiindulási alapnak.
Csakhogy:
ebbe nem számoltuk még bele a
-tartalék alkatrészeket /mert egy rallyn minden nagyon gyorsan elfogy/
-a szervízautót min. 2 szerelővel
-a bejáró autót/mert hogy a v.autóval nem lehet/
-a nevezés, szállítási, szállás, étkezés, stb. költségeit.
Szóval a #6 válaszban fölsorolt költségeket nyugodtan szorozd meg, valami nagyobb ;) számmal.
Kicsit irigylésre méltó a #6 válaszoló optimizmusa. ;)
"haverok szervizelnek kajáért piáért cserébe" Ez már 20 éve sem volt igaz. Mutass nekem olyan jó szakembert, aki bármikor rendelkezésre áll a versenyek előtti felkészítésben, aki akkor veszi ki a szabadságát amikor Te akarsz versenyre menni, és aki képes bármilyen körülmények között is a Te autódon dolgozni. Mindezt néhány ebédért vagy vacsoráért? Ugye viccnek szántad?
"szerviz autó nem kell volt saját dobozos" Szóval mégis csak kell. Különben mivel fog közlekedni a szerviz? "Tartalék alkatrészeket mindig kaptunk." Ez akkor járható, ha van egy alkatrészekkel foglalkozó szponzor, na de előbb vagy utóbb, akkor is ki kell fizetni a felhasznált anyagokat.
"verseny előtt olajat cserélsz és átnézed..."
Hmmm. Csak egy verseny közbeni "sima" szervizponton ettől sokkal több a munka, nem pedig a verseny előtti felkészülésben.
Különben nem tudom, milyen versenyről beszélsz, de Magyarországon manapság nincs 1000 km-es rally, úgy hogy az üzemanyag- példád sem állja meg a helyét.
Mellesleg a sokak által emlegetett misztikus benzinköltség egy-egy komolyabb javítás árához képest egy piti összeg. (még 40l/100km-es fogyasztásnál is)
Aztán lehetne még beszélni a licencek áráról, a minimumvizsgákról, a szakosztály alapításról, az extrém biztosításokról, a gépkönyvezésről, a homológ ruhák, sisakok, ülések,stb. árairól, a szervizfelszerelésekről.....ááááá!
Kezdjük ott, hogy legyen először jogosítványa a most még csak 16 éves Kérdezőnek...... (mert az is kellene) ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!