ETZ 125 beköpi a gyertyát, mit tanácsoltok ellene?
Sziasztok! Csak a szezonban (az a kb 1,5 hónap eddig) már a 3. gyertyát raktam ma bele az ETZbe. Állandóan beköpi. Az elsőt még meg is értem, mert rutinpályáztam vele, kis fordulat stb. A 2.-al is, de direkt figyeltem, hogy magasabb legyen a fordulat, nem hagytam üresben járni, leállítottam a motort, amikor nem én voltam soron.
Ma levizsgáztam (legjobbkor köpte be a 2. gyertyát, úton a vizsgaközpont felé...), úgyhogy a kis fordulatoknak vége. De az előző gyertyát akkor sem értem, tegnap egy forgalmatlan úton megfuttattam a gépet, 7-8000 fordulattal. Ma reggel mégis kimúlt.
Hígabb keverékkel hajtsam esetleg? 1:40-el megyek most, váltsak 1:50-re, keni az eléggé?
Köszi előre is a válaszokat!
Nem tudom az ETZ-nél mennyi a gyárilag előírt, de nekem MZ ES (Trophy) gépem van, 1:33 keverékkel járok, de soha nem kokszolja be a gyertyát.
EElsőként az előgyújtást nézd meg. Ha túl nagy az előgyújtás, akkor szokta jobban kormolni.
Ha ez rendben van, akkor menj a porlasztó felé.
Cserélj légszűrőt. Ha ez sem segít, ellenőrizd a benzinszintet a karburátorban. Ha ez is rendben, próbáld meg eggyel lentebb engedni a részterhelés tűt.
Kipufogó rendben van, nem tömődött? Ki tudod próbálni másikkal?
Az előgyújtást 2,7mm-re állítsd be (fhp előtt).
Megszakító hézagot pedig 0,4mm-re.
Fejlemény, ma megcsináltam a gyújtást, be van állítva 0,4 megszakító hézag és durván 2,7-2,9 közé valahol az előgyújtás (órám nem volt, egy vonalzot vágtam félbe, ezzel tudtam nagyjából lemérni), de pár kilométer után megint kokszos gyertya tünetek :D már nem volt időm tovább foglalkozni vele ma, mert besötétedett, de valamikor a héten megnézem a karburátort is. Aztan többet itthon nem igazán tudok tenni érte, remélem meg tudom javítani :/
A pár jól működő km-en amúgy jól ment, ha nem is jobban (ezt 50nél 3asban nem nagyon éreztem) de legalább ugyanúgy, mint eddig, alapjáratról nem fulladt le, szóval feltételezem hogy a gyújtást nem rontottam el.
Én is elvágott vonalzóval szoktam előgyújtást állítani.
Nem rossz megoldás, nekem eddig mindig sikerült kellő pontossággal beállítani így.
Ha jó az előgyújtásod, nézd meg a porlasztóban a részterhelés tű állását.
Ha nagyon fel van emelve, azaz az alsó rovátkában van a tartó lemez, akkor sokat kap, és lehet azért kormol.
Át kell tenni felülről a másodikba és úgy próbálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!