Általában én mindig a kuplung-fék kombót használom. Ha tegyük fel hirtelen akarnék fékezni mivel valaki kiugrik elém ez a kombó hatásos lenne? Arra gondolok, hogy könnyebben megállnék mint a fék-kuplung komboval?
2017. ápr. 9. 21:52
1/8 anonim válasza:
Ha valaki kiugrik eléd akkor a kuplung még csak az eszedbe se legyen. Hogy miért? Ne azon agyalj, hogy hogyan ne fulladjon le az autó, hanem hogy MEG TUDJ ÁLLNI.
2017. ápr. 9. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
A válaszom a reakció időre adódó válasz lenne. Ami fontosabb, mint hogy alapgázon még megy a motor. Kétlem hogy lenne méterbeli különbség benyomott, illetve felengedett kuplunggal. Ha van is, annyira minimális hogy már az nem számottevő.
2017. ápr. 9. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Amíg nem nyomsz kuplungot, addig működik a motorfék is, míg ha oldod a kapcsolatot a kereket és a motor között (kinyomott kuplung) akkor motorfékről nem beszélhetünk, tehát nőni fog a fékút.
2017. ápr. 9. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 crudy válasza:
De ha nem nyomja ki a kuplungot es esetleg lefullad nincs se fekszervo se kormanyszervo amire feltetlen szukseg van mind ket esetben
2017. ápr. 9. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Ááá, régebben mindenki tudta, hogy vészfékezéskor egyszerre rúgjuk be a féket és a kuplungot is, de mostanában ezzel a motorfék fetisizmussal erről sokan elfeledkeznek, például 1es. Vészfékezéskor igenis BE KELL nyomni a kuplungot is, és ha ABS-es az autó, akkor teljes erővel kell nyomni a fékpedált.
2017. ápr. 9. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
Akkor nyomogassátok a kuplungot ahogy akarjátok.
4# Lefulladni akkor fog ha megállt az autó. Akkor meg már minek fékszervó? ....
2017. ápr. 10. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 crudy válasza:
Nem, lefulladni akkor fog amikor a kerek blokkol. Es ha nincs abs ez rogton meg is tortenik
2017. ápr. 10. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
"Ha valaki kiugrik eléd akkor a kuplung még csak az eszedbe se legyen. Hogy miért? Ne azon agyalj, hogy hogyan ne fulladjon le az autó, hanem hogy MEG TUDJ ÁLLNI."
Ezzel nem tudok egyetérteni. Több vezetéstechnikai tréningen vettem részt és kitérésnél, illetve vészfékezésnél is mindig ugyanazt mondták: kuplungot nyomjuk be! Vészfékezés esetén a féket és kuplungot egyszerre használjuk. ABS esetén tapossad, amennyire csak bírod, hiányában viszont fokozatosan kellene megterhelned az autó elejét (nagyon sok gyakorlást igényel, hogy vészhelyzetben is így tegyél).
Egyébként a kuplung használatának a fő oka, hogy ne fulladjon le az autó, mivel a manővert követően (vagy akár közben) előállhat olyan helyzet, amikor gyorsan tovább kell haladnod (és most nem a türelmetlenül dudálóra kell gondolni).
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!