Megbízható hazai autót fél millióból?
Sziasztok!
17 éves vagyok és jelenleg is a jogsimat csinálom, pár hónapon belül elkészül. Az autó vásárláson a sor amire nagyságrendileg 400 ezret szánnék plusz az egyébköltségek.
Hétvégente 70km benne bele (35-35km a hétvégi házunk és vissza) és naponta nagyjából 6km városban.
Mivel városban használom elsősorban, a dízel valószínűleg nem előnyös, és ha felelőtlen gazdája volt az autónak ezelőtt kitudja meddig birja a turbo, aminek a javítása lényeges költségeket von magaután. Tehát benzines autót szeretnék, ami relative keveset eszik, 1400-1600 köbcentis motort tartanék ideálisnak.
Ami aztilleti három éve csak azt várom, hogy jogsim legyen és vezethessek, nagy autób*zi vagyok, de tudom, hogy ennyi pénzért ne is merjek álmodni b5 a4-ről (álom járgány). Az autóban többnyire csak az anyóson utaznának, de azért ha ugy van nem ártana ha beférnénk négyen még ha nem is tul kényelmesen.
Az autó legyen megbízható, ne zabáljon se üzemanyagot se olajat és ha mégis szervízt kéne vele látogatnom megfizethető legyen a szerelő és az alkatrész.
Nem zavar ha tömeg autó, csak swiftet nem szeretnék pusztán a sztereotipiák miatt.
Eddig amiket reálisnak tartanék:
Opel F astra 1.6-1.4 8v vagy 16v (nem tudom melyik motor a legtartósabb)
Opel G astra ha ennyiért van jó állapotú 1.6 motorral [G astrabol sok olcsó 1.2 motorral szerelt fiatal példányt láttam, az jó motor lehet?)
Opel Tigra a fenti motorválasztékkal (talán ez tetszik még a leginkább)
Vw golf mk3
Vw golf mk4 (már ha lehet ennyiből venni jó állapotut)
Vw Vento
Fiat punto mk2 tippem sincs milyen motorral
Renault Thalia (ami van is a családban)
Renault Megane
Daewo Lanos az utóbbi háromnál a szerviztől tartok
Ford Escort nem tudom melyik motorral
esetleg suzuki swift sedan 1.3 16v vagy 1.6 motorral
Ti melyik autót választanátok, illetve melyiket milyen motorral?
Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszod, és hogy elolvastad a kérdésem.
Ha nektek van más tippetek, nagyon szívesen fogadom.
na igen..kicsit hosszúra sikerült a kiírás..
Javaslom ballagj be néhány nagyobb használt-autó telepre, és gusztálgass. Persze pénz legyen nálad, mert a'nélkül nincs értelme, és nem is segítenek.Értem én, hogy még nincs jogsid,de azért próbálkozhatsz...bár az tuti az, amikor a kezedben a jogsi, a pénz. Na akkor érdemes igazán nézelődni.
Addig?..Tanulj, és nézegesd a net kínálatot.
Na ez egy korrekt kerdes es latszik h kicsit utana neztel mielott kerdest tettel fel. Ezt szeretjuk. Pacsi!
En a fiatot es a daewoot helybol kilonel, az olasz es a koreai autokrol csak rosszakat hallok. Tudok ellen peldat is de a tobbi opcio sokkal jobb. Az escortok elvileg nagyon tartosak es nem nagy de mivel sedan lehet bele pakolni utast es cuccot. A golfok jo verdak foleg kezdesre. Nem horror a szerviz es a fogyasztasa is meglehosen barati. Az h mk3 vagy negy 4 azt mar az ar fogja eldonteni, a te keretedbol inkabb harom termeszetesen 1.6 szivó. Azt nem mondom h a legmegbizhatobb de soknrosszabb is van. Mindenkep anszeria vegeroo nezz ha ez lesz a valasztas.
Opelekhez nem tudok hozzaszolni mert nem szeretem oket es nem is ertek az opelekhez.
Ami nincs a listan: suzuki ignis, ford fiesta, opel corsa
Nekem egy x16xel motorral ellátott 16 szelepes 1.6 f astra kombi 101 lóerő van, 1995-ös. Több mint 4 éve van nálam, 280000 km van benne, néhány apróságon kívül nem kellett költeni rá semmit. Az olajat szereti, és hát a súlyánál és a nagyon rövid meneteknek/3-3km/köszönhetően sokat zabál,10l. Hosszú távon 5,8-6l.
Én szeretem. Kényelmes. Csak körül kell nézni, mennyi szaladgál belőle még mindig. 400 ezerből nagyon jót tudsz venni. Nekem azt mondták, 8 szelepeset vegyek, mert sokkal megbízhatóbb, de ez sikerült. Valóban tele van minden baromsággal, érzékelő hegyek. Családi autó, 3 gyerekkel. Pályán 150-nél stabil, nem erőlködik.
Már bocs a kérdésért, de 17 évesen képes leszel fenntartani?
Vagy a szülők besegítenek?
Nekem is az hiányzik az egyébként példás követelménylistáról (17 éves létedre pedig külön dícséretes, hogy ennyire képben vagy), hogy havonta mennyit tudsz rászánni.
Nekem eddig az jött ki a saját autóimnál, hogy az adókra, szervizelésre, kiegésztőkre nagyságrendileg az üzemanyagköltség megy rá még egyszer. Tehát, ha városban mész napi 2x3 km-t, akkor ott az átlagfogyasztás a fenti autók esetében 10l körül alakul (durva közelítéssel). Ez évi 250 (munkanap) * 6 km * 10 l/100km * 350 Ft/l = 52500 Ft. A hétvégi utakat pedig lehet 7 literes átlaggal becsüli, így: 51 (hétvége) * 70 km * 7l/100km * 350 Ft/l = 87465 Ft. Tehát az évi üzemanyagköltséged 140.000,- körül várható, ami mellé az éves 140.000 Ft-os vizsga, adó, biztosítás, szervíz, kutyafüle az csak szerencsés esetben lesz elég, de nem lehetetlen.
A felsorolt autók esetében nézz utána egy-két alkatrészes webshopban, hogy mennyibe kerülnek azok az alkatrészek, amikre előbb vagy utóbb, de mindenképpen szükséged lesz! Néhány példa: vezérlés (vásárlás után illik cserélni ilyen öreg autóknál), lengéscsillapító, féktárcsa, fékbetét, fékpofa, kormányösszekötők, szűrők, tengelykapcsoló, olajcsere költsége, stb...
Ha eljutsz odáig, hogy sikerül egy, max két típusra leszűkítened a listát, akkor érdemes statisztikát készíteni a meghirdetett autók áráról (pl. harang-görbét), hogy lásd, milyen a meghirdetett árak eloszlása. Nem érdemes a kínálat aljáról választani, mert arra később sokat kell majd költs és a legdrágábbak sem feltétlen annyira jók, inkább túlárazottak. Tehát meg kell találni az arany közép utat.
De hogy a kérdésedre válaszoljak: a listából kettőt emelénék ki a következő indokokkal.
Renault Thalia: mivel van már a családban, így tisztában vagytok az előnyeivel, hátrányaival, ill. lesz típusismeret a kiszemelt példány áttekintésekor.
Suzuki Swift: ha le tudod nyelni az iránta érzett keserű undort (mint ahogy teszik sokan mások), akkor anyagilag ez lesz a józan választás. Olcsón fenn lehet tartani, megbízható, kevesebbet eszik, mint a többi.
Ja és olvasgasd a Totalcar nepperűző rovatát!
Amiket írtal nezzuk sorba:
F astra:helyből kizárva a rohadasi hajlam miatt!Ma gyakorlatilag nincs mar olyan az utakon amin ne lett mar volna legalabb egyszer lakatolva a kuszob hatso sarvedo ív taposok stb...ha megis van azt nem 400-ert adjak
G astra:nem kell ragozni,ennyiert nem lesz normalis peldany
Tigra:gyakorlatilag egy 2 ajtos corsa annak minden nyűgjével egyutt raadasul eladhatatlan
Golf 3:minden golfok legalja....
Golf4:mint a g astra!Ennyiert vallalhato nem lesz
Punto:még idáig ez lenne a legokosabb döntés,persze csak akkor ha nincs szitava rohadva az alja!
A thalia megane franszoá párost hagyjuk is....
Daewoo langyos-t helyből kizárnám!
Suzuki:a punto mellett ez lenne a masik amit ajanlanek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!