Hogyan működik a 2 sebváltós autó/kamion?
https://www.youtube.com/watch?v=iU3gZGUInd4
Vannak videók ahol ilyen ősrégi kamionokba 2 váltó is van, de nem tudok rájönni melyik mi... az alsó és felső lenne? De akkor hogy hagyhatja benne az alsót is és a felsőt? Akkor az egyiket mindig üresbe kellene rakni nem? Vagy nem vágom...
A felező beiktat egy plusz fogaskerék párt vagy bolygóművet ami az adott fokozatot "csökkenti", de nem annyira, mint egy visszaváltás. A kettő fokozat közé ékeli be, így lesz felező. Egyszerűbb így megoldani 10 fokozatot, mintha egy rendes 10 sebességes váltót akarnál. ráadásul ha üres vagy könnyű súlyt visz, akkor lehet pakolni végig felező nélkül.
Az egyik váltó az 1-2-3-4-5, a másik váltó az normál-felező.
Ha áttételezési sorrendben akarsz haladni, akkor 1fél-1-2fél-2-3fél-3-4fél-4-5fél-5.
És ez a legegyszerűbb, van ahol normál-felező1-felező2 is van a második karon, de ezek jellemzően már csak traktorokon. Van ahol 3 kar van, a harmadik egy átváltó az első karra, ami 1(5)-2(6)-3(7)-4(8), tehát ha eléred a negyediket, akkor a másik karral átváltod és berakod egyesbe, az lesz az ötödik.
Traktoroknál van mikor a 3 kar mindegyike önmagában egy váltó és nincs semmi felező megy ilyesmi, csak 3 darab 1-2-3-4 fokozatú váltó. Ezekből születnek az ilyen 36 sebességes kistraktorok. Sok értelmük nincs amúgy, a felét sose használod ki.
Az MTZ váltója meg megint más téma, ott egy karral van megoldva a váltó és a felező/átváltó is.
utolsó előtti: köszi, így már tényleg érthető :D
utolsó: hát nem tudom, vezettem egy 440-es mant szétcsúszott kipufogóval, rohadt hangos volt de qrva jó volt a hangja. Amikor megcsinálták mint egy elektromos autó, és visszasírtam a ricsajt :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!