Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan működik a 2 sebváltós...

Hogyan működik a 2 sebváltós autó/kamion?

Figyelt kérdés

https://www.youtube.com/watch?v=iU3gZGUInd4


Vannak videók ahol ilyen ősrégi kamionokba 2 váltó is van, de nem tudok rájönni melyik mi... az alsó és felső lenne? De akkor hogy hagyhatja benne az alsót is és a felsőt? Akkor az egyiket mindig üresbe kellene rakni nem? Vagy nem vágom...



2017. márc. 31. 16:43
 1/7 anonim ***** válasza:
a másik a "felező"
2017. márc. 31. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
de ha az egyik benne van pl a 3. ban, akkor a másikat ha belerakja a 2. ba, akkor most melyik van érvényben? Mert a mai kamionoknál pl ha benne vagy fél 3 ban, kapcsolsz egyet, kuplung akkor a teli 3. ban leszel. És ez egy állású ugye. De mi van ha az egyik a 2. ban van a másik meg a 4. ben, akkor abból mi lesz?
2017. márc. 31. 18:31
 3/7 anonim ***** válasza:

A felező beiktat egy plusz fogaskerék párt vagy bolygóművet ami az adott fokozatot "csökkenti", de nem annyira, mint egy visszaváltás. A kettő fokozat közé ékeli be, így lesz felező. Egyszerűbb így megoldani 10 fokozatot, mintha egy rendes 10 sebességes váltót akarnál. ráadásul ha üres vagy könnyű súlyt visz, akkor lehet pakolni végig felező nélkül.


Az egyik váltó az 1-2-3-4-5, a másik váltó az normál-felező.

Ha áttételezési sorrendben akarsz haladni, akkor 1fél-1-2fél-2-3fél-3-4fél-4-5fél-5.


És ez a legegyszerűbb, van ahol normál-felező1-felező2 is van a második karon, de ezek jellemzően már csak traktorokon. Van ahol 3 kar van, a harmadik egy átváltó az első karra, ami 1(5)-2(6)-3(7)-4(8), tehát ha eléred a negyediket, akkor a másik karral átváltod és berakod egyesbe, az lesz az ötödik.

Traktoroknál van mikor a 3 kar mindegyike önmagában egy váltó és nincs semmi felező megy ilyesmi, csak 3 darab 1-2-3-4 fokozatú váltó. Ezekből születnek az ilyen 36 sebességes kistraktorok. Sok értelmük nincs amúgy, a felét sose használod ki.

Az MTZ váltója meg megint más téma, ott egy karral van megoldva a váltó és a felező/átváltó is.

2017. márc. 31. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
De jó vid.! Kösz! Ez egy 9 sebességes szerkezet. A bal oldali kar a csoportválasztó. Kb., mint az alsó-felső sor, de itt három állású. A jobbos karral keveri a málnalekvárt, mint minden rendes ember. Berakja alsó sor egyesbe, végigüti a három gangot, aztán berakja középső sorba,és jobb kar vissza egyesbe, kuplung eközben végig kinyomva, itt is végig a 3gang, majd jön a felső sor, a maga 3 gangjával. Aztán még a fordszámmérő alá helyzett kapcsolóval cifrázza egy kicsit a bubuval,lelassul, újrakezdi. Asszinkron váltó lehet, mert csak a csoportválasztásnál kuplungol.
2017. ápr. 2. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Fúj de gusztustalan egy gép ez. Nem bírnám egész nap hallgatni. Egyébként az utolsó válaszoló mondja jól.
2017. ápr. 2. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

utolsó előtti: köszi, így már tényleg érthető :D


utolsó: hát nem tudom, vezettem egy 440-es mant szétcsúszott kipufogóval, rohadt hangos volt de qrva jó volt a hangja. Amikor megcsinálták mint egy elektromos autó, és visszasírtam a ricsajt :D

2017. ápr. 3. 20:40
 7/7 anonim ***** válasza:
4-es vagyok. Jó hangja van, egy ideig élvezhető, persze, de ha a mögöttem levő 3millió km-t hasonló zajban kellett volna végigülnöm, ma alighanem én lennék a baltásgyilkos. :)
2017. ápr. 20. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!