Az Alfa tényleg annyira "megbízhatatlan mocsok" ahogy a szerelők beállítják?
Nagyon tetszenek ,szerelő ismerőseim közül 3/3 szidta.
De azt vettem ki,hogy szerelni rossz.
De felhasználó részét nézve?
Azért nagyon nem mindegy, hogy milyen a szerelése.
Könnyen szerelhető vagy értelmetlenül összeszerelt és hozzáférhetetlen alkatrészekből áll-e egy autó... nagyon nem mindegy
pláne ha az ember idegbeteg :D
olaszok tényleg szarok...
Nem feltétlen szar, de alapvetően több gond szokott velük lenni mint egy más hétköznapi autóval.
Majd jön úgy is pár alfás akik elmondják, hogy legmegbízhatóbb autó a földön, de ez olyan dolog, hogy ha valami jó, arról nem szokott az ellenkezője elterjedni, főleg alaptalanul.
A régebbiek kifejezetten "megbízhatatlan mocsok", az újabbak valamivel jobbak, de még a kevésbé elvetemült alfások is úgy fogalmaznak, hogy "több törődést igényel", szóval el tudod képzelni...
Egyénként nem azért szidják alapvetően mert nehezen szerelhető, hanem mert sokat kell szerelni
147/156/GT - ez a korszak nem igazán sikerült jól az olaszoknak, tényleg vannak hibák ezekkel a típusokkal, de azt sem mondom, hogy az összes rossz. Pl munkatársamnak van egy 156-os autója, 2001-es, 1.8 benzines, 170 ezer km-rel (magyar autó volt mindig is, szal nem tekert). Az elmúlt pár évben csak kormányművel volt gondja, a többi csak kopóalkatrész volt. Hozzáteszem a 156-nál a lengőkarok is a kopó csoportba tartoznak. Vígan használja, nem áll a szervizben havonta, stb. Persze van olyan is, aki vett egy szép 147-est, és szó szerint havonta becsúszik egy javítás, mert az előző tulaj annyira nem törődött az autóval.
1 éve van egy 159-es Alfám, azóta csak a 4 spirálrugót kellett cserélnem, mert eltörtek (már úgy vettem az autót). Ezen kívül csak olaj, szűrő, fékbetét.
A 159, Brera, MiTo, Giulietta már jól sikerült típusok, nincs velük annyi gond, mint a régi Alfákkal, annyit kell szervizbe hordani, mint bármely más márkákat. Sokan szeretik hangoztatni, hogy "sz*rolasz", miközben sosem volt még a tulajdonukban, csak hallottak anno valamit, és megragadt bennük. Én sem istenítem az Alfát, biztos van jobb márka nála, sőt én a régi típusokból biztosan nem vennék egyet sem. De az újabbak tényleg jók lettek.
A szerelése változó, hogy bonyolult-e vagy sem. Pl az olajszűrőt, légszűrőt nem tart semeddig kicserélni, simán hozzáférsz, még káromkodni sem kell. A pollenszűrő az viszont elsőre katasztrófa. A kesztyűtartó hátuljában van egy lenyitható kis szűk rekesz, az mögött van pollenszűrő, oda kell bejátszani a minden irányba hajló kis papírdobozt. Mivel a tartó is elég keskeny, így első alkalommal volt dühöngés. :)
A hátsó spirálrugó csere szintén katasztrófa. A fél autót szét kell bontani, ráadásul az olasz olyan szépen kitalálta, hogy belülről is megfogatta egy csavarral, amit elrejtett a kárpit alá, így azt is le kell bontani. Az első rugókat, ahhoz képest, hogy durvának tűnik a nem megszokott lengőkar felépítés, könnyű cserélni. 1 óra alatt megvolt mindkét oldal. Pár csavart kell kiszedni, és lecsúszik az egész egyben. Szóval változó, hogy könnyű-e, vagy sem.
159es alfák voltak a céges kocsi évig. Évente 80-100ezer km/t futottak.Számottevő gond nem volt velük. Cégen belül talált új gazdára. Ma már elhagyta a 500.000km-t az autó de működi és nem panaszkodik rá.
Szóval ez az összes alfa szar... elég rossz duma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!