Miért nyomják még mindig ennyire a manuális váltókat?
Rengeteg új autó van amit még mindig manuális váltóval reklámoznak.
Arról nem beszélve, hogy miért ragaszkodik mindenki annyira a manuálishoz miközben az automatával szemben csak hátrányai vannak?
"De nem értem meg aokat akik szeretik a bal lábukat is használni. A váltásról nem beszélve. Kinek jó az, ha van még egy probléma vezetés közben?"
Én meg azokat nem értem, akik szeretik a spenótot. Meg azokat sem, akik szeretik a tüc-tüc zenét. Ugyanakkor - veled ellentétben lezarom őket, és rájuk hagyom, nem akarom őket sem megérteni, sem megtéríteni.
Te miért nem tudod leszarni azokat, akik a manuálisat szeretik? Miért fáj az neked?
"Itt most nem az árat kell nézni, meg az élettartamot"
Hadd döntsem már el ÉN, hogy nekem mi a fontosabb. Köszi.
"De nem értem meg aokat akik szeretik a bal lábukat is használni. A váltásról nem beszélve. Kinek jó az, ha van még egy probléma vezetés közben?"
Maradjunk annyiban, hogy aki tud vezetni annak ez nem probléma :D
"4-es, de én most nem ezer éves technológiára gondoltam. Kb. 2004-től."
Akármelyik 2004 utána használt autót választod automatával, az első beeső váltófelújításnál elsírod magad. :D
Óóó, az első válaszolók még a nagy profi pilóták, akik szerint csak az vesz automatát, aki nem tud vezetni :DDD Meg hogy az automataváltó nem bír sok kilómétert. Vicc. Egy automataváltót annyiból gatyába rázol, mint amennyibe a kézinél kerül a kuplung + kettős tömegű lendkerék szett.
Amúgy: új autóknál se nyomatják már egyáltalán a kézi váltókat, sőőt. Minimális felárral rendelhető már minden autóhoz automata váltó, az erősebb változatokhoz nem is kapható kézi. Vannak olyan trükkök is a BMW-nél például, hogy árul még kéziváltós autót, de olyan rossz az a váltó, hogy az ember örömmel cseréli le egy automatára. Peddig régen a BMW gyártotta a legjobb kéziváltókat. De mondjuk én is eleinte szkeptikus voltam olyan 10+ éve, mára abszolút automataváltó párti lettem.
"Egy automataváltót annyiból gatyába rázol, mint amennyibe a kézinél kerül a kuplung + kettős tömegű lendkerék szett. "
Volkswagen Passat kettős tömegű lendkerék + kuplung szett 1.9 TDI ? 115 LE, 130 LE 98.08. --> 2005.05. 132 100 Ft (Bruttó)
Kérj majd ajánlatot egy tiptronik felújításra, csak a szeleptömb többe fog kerülni listaáron! :)
"Nekem BMW-m van, szerintem annyira nem csináltak jó kézi váltókat régen sem, általában kissé akadós működésűek."
Hát igen, végülis relatív, mások erre azt mondják, hogy pontosan kapcsolhatóak benne a fokozatok :D
Vannak balkezesek meg jobb kezesek. Nem fog elkopni egy darabig még a manuális váltó mert sokan szeretik. Tényleg sokkal drágább a javíttatása. Kuplung drágább mint egy automata felújítása?? Ugyan már. Arról meg szó se volt, hogy aki automatát használ az nem tud vezetni. Akinek plusz probléma h a bal lábbal is csinálni kell valamit, na az nem tud vezetni. Az automata monoton, és elveszi a sofőrtől a sofőr érzés egy részét. Persze aki azért szál autóba, hogy hosszútávon nézegesse a tájat, rövid távon meg minél hamarabb ott legyen és tegye a dolgát annak nyilván jobb. De ehez fel kell fogni, hogy van ez a két véglet.
-Az automata szervizelése drágább
-Új autóban feláras
-Aki nem szereti annak csak nyűg
-Az olajcsere is húzósabb mint a manuálban
-Lefulladni nem lehet vele
-Természetesen kényelmesebb
-A manuálnál váltani kell, kuplungozni kell
-A kuplungot is kell cserélni (főleg ha az illető nem tud kuplungozni
-Tempomatnál figyelni kell ha váltani kell
-De a legnagyobb előnye, hogy az ember mindig jobban fogja tudni, hogy mikor kell váltani. Egy jó sofőr kezében egy váltó kar jobban teljesít mint a számítógép mert az csak számok alapján oda teszi a sebességet ahova kell persze azt sokkal gyorsabban. De a sofőr tudja, hogy mi fog következni és, hogy mit akar majd csinálni az autóval.
A BMW-s vagyok megint. :) Az akadós működést nem a pontosságra értettem. A pontossággal nincs gond, de mintha lassan szinkronizálna, akad a kar, mielőtt beugrik fokozatba. Ha gyorsan akarsz váltani, akkor rendesen erőt kell fektetni a váltásba.
Nekem hagyományos automata nem kéne, csak ami kézzel kapcsolható, és gyorsabb, mint a manuál. Egy olyat elfogadnék, csak kéne mellé a mostani fizetés duplája, hogy ne fakadjak sírva, amikor javítani kell. Nekem a váltásban nem a kuplungolás és a kar matatása az élmény, hanem az, hogy pont akkor és azt csinálja az autó, amit én akarok. Ezért utálok minden kikapcsolhatatlan menetbiztonsági elektronikát is, mert elveszi tőlem a lehetőséget a beavatkozásra, és nem biztos, hogy az autó pont azt fogja csinálni, amit én szeretnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!