Új autónak 30000 van írva olajperiódusnak, nem sok ez? Érdemes 4000 után lecserélni?
Érdemes, és utána is 15.000 környékén mindig, oké hogy drága az olaj, de hosszú távon a motor meg fogja hálálni ezt.
30.000-el már sok gyártó fürdött be, 30-40.000km-ig lehet nincs is baj, inkább 90-100.000 körül szoktak kezdődni az érdekes dolgok ilyen hosszú olajcsere ciklussal.
Az én autómhoz, (ami ráadásul dízel motoros) 50.000km/24 hónap a gyári ajánlás.
Nem hiszem, hogy egy olajnak 50.000km elteltével is ugyan olyanok a fizikai-kémiai paraméteri mint új korában. Pláne egy modern, szűk illesztésű, turbós motorban.
15.000km-enként cserélem. 5 liter jó minőségű olaj és a szűrő kb 15.000Ft, de az autó össz költségéhez képest teljesen elenyésző összeg. Így inkább cseréltetem és nem kockáztatok.
Az autóm 12 éves és már túl van a 270.000km-en. Még a legkisebb motorkopásra utaló jelek sem jelentkeztek. Olajra rátölteni még nem kellett, turbó és minden egyéb még bontatlan.
Csak úgy megjegyezném, hogy új autónál vannak szervizperiódusa is, amit tarts be, mert elveszítheted a garanciát. A szervizben meg majd tudják, hogy mikor mit kell cserélni. Nem kell neked ezen gondolkozni.
ha jól emlékszem, az első olajcserém 1000 km után volt, utána 15.000-ként vagy évente. Már nem garis az autóm, 100 ezer km-nél járok, és átálltam a 10 ezrenkénti olajcserére.
A 30 ezret én is sokallom, én biztos megfelezném ezt a periódust.
"Ne hogy azt gondoljátok hogy az autógyárak hülyék."
Nem hát! Nem érdekük, hogy 1 millió kilométert elmenjen. Nekik az a jó, ha 300 ezernél megy a bontóba, te pedig veszel másikat.
30.000 km periódussal is nyugodtan cseréld 15.000 kilométerenként. A dízel, akkor ez nem ajánlás, hanem kötelező.
#2 meg olvasson el pár cikket a témában, fotókkal illusztrálva arról, hogy néz ki egy viszonylag új, 60.000 km-t futott motor, amin betartották az előírásos olajcserét.
Durva a totalcar-os link...
30 éves ladákban nem találkozni ilyen olajsárral :-)
Egyedül a kamionok, buszok esetében van valójában hosszabb olajcsere periódus, de ott is csak amiatt, mert nem 5-10 liter olaj van a rendszerben, hanem a motor méretéhez képest arányosan számoltnál is sokkal több, így sokkal tovább tart mire " elhasználódik ", illetve az se mindegy, hogy beindítják, aztán 8-10 óráig üzemel folyamatosan ideális üzemi körülmények között, vagy egy nap sokszor újra van indítva a motor, esetleg még be sem tudott melegedni. Nem csak a motor, de az olaj is hideg motornál " használódik " a legjobban, olyankor veszi fel a legtöbb kormot, kopadékot, stb.
Másrészt mai autóipar is tudna tartós autót, gyártani, sőt, valamelyik nagyobb márka nyugdíjas mérnöke szerint a mai ismeretekkel és anyagokkal még sokkal tartósabb autókat tudnának gyártani, akár 50+ évre is, csak egyszerűen üzletileg ez nem megengedhető.
Az a műszaki analfabéta aki lepontozott, tehet egy szivességet.
De akkor hogy van szerintetek hogy a teher autókba, kamionokba 100000 km a csere periódus. És nem ritka az 1-2 milliót futott motor. Holott sokall nagyobb igénybe vételnek van kitéve mint a "tescojáratok".
"pláne egy szűk illesztésű modern turbós motorban".
Ez aztán értelmes hozzászólás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!