Új autónak 30000 van írva olajperiódusnak, nem sok ez? Érdemes 4000 után lecserélni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Érdemes, és utána is 15.000 környékén mindig, oké hogy drága az olaj, de hosszú távon a motor meg fogja hálálni ezt.
30.000-el már sok gyártó fürdött be, 30-40.000km-ig lehet nincs is baj, inkább 90-100.000 körül szoktak kezdődni az érdekes dolgok ilyen hosszú olajcsere ciklussal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az én autómhoz, (ami ráadásul dízel motoros) 50.000km/24 hónap a gyári ajánlás.
Nem hiszem, hogy egy olajnak 50.000km elteltével is ugyan olyanok a fizikai-kémiai paraméteri mint új korában. Pláne egy modern, szűk illesztésű, turbós motorban.
15.000km-enként cserélem. 5 liter jó minőségű olaj és a szűrő kb 15.000Ft, de az autó össz költségéhez képest teljesen elenyésző összeg. Így inkább cseréltetem és nem kockáztatok.
Az autóm 12 éves és már túl van a 270.000km-en. Még a legkisebb motorkopásra utaló jelek sem jelentkeztek. Olajra rátölteni még nem kellett, turbó és minden egyéb még bontatlan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Csak úgy megjegyezném, hogy új autónál vannak szervizperiódusa is, amit tarts be, mert elveszítheted a garanciát. A szervizben meg majd tudják, hogy mikor mit kell cserélni. Nem kell neked ezen gondolkozni.
ha jól emlékszem, az első olajcserém 1000 km után volt, utána 15.000-ként vagy évente. Már nem garis az autóm, 100 ezer km-nél járok, és átálltam a 10 ezrenkénti olajcserére.
A 30 ezret én is sokallom, én biztos megfelezném ezt a periódust.
"Ne hogy azt gondoljátok hogy az autógyárak hülyék."
Nem hát! Nem érdekük, hogy 1 millió kilométert elmenjen. Nekik az a jó, ha 300 ezernél megy a bontóba, te pedig veszel másikat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
30.000 km periódussal is nyugodtan cseréld 15.000 kilométerenként. A dízel, akkor ez nem ajánlás, hanem kötelező.
#2 meg olvasson el pár cikket a témában, fotókkal illusztrálva arról, hogy néz ki egy viszonylag új, 60.000 km-t futott motor, amin betartották az előírásos olajcserét.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Durva a totalcar-os link...
30 éves ladákban nem találkozni ilyen olajsárral :-)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyedül a kamionok, buszok esetében van valójában hosszabb olajcsere periódus, de ott is csak amiatt, mert nem 5-10 liter olaj van a rendszerben, hanem a motor méretéhez képest arányosan számoltnál is sokkal több, így sokkal tovább tart mire " elhasználódik ", illetve az se mindegy, hogy beindítják, aztán 8-10 óráig üzemel folyamatosan ideális üzemi körülmények között, vagy egy nap sokszor újra van indítva a motor, esetleg még be sem tudott melegedni. Nem csak a motor, de az olaj is hideg motornál " használódik " a legjobban, olyankor veszi fel a legtöbb kormot, kopadékot, stb.
Másrészt mai autóipar is tudna tartós autót, gyártani, sőt, valamelyik nagyobb márka nyugdíjas mérnöke szerint a mai ismeretekkel és anyagokkal még sokkal tartósabb autókat tudnának gyártani, akár 50+ évre is, csak egyszerűen üzletileg ez nem megengedhető.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az a műszaki analfabéta aki lepontozott, tehet egy szivességet.
De akkor hogy van szerintetek hogy a teher autókba, kamionokba 100000 km a csere periódus. És nem ritka az 1-2 milliót futott motor. Holott sokall nagyobb igénybe vételnek van kitéve mint a "tescojáratok".
"pláne egy szűk illesztésű modern turbós motorban".
Ez aztán értelmes hozzászólás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!