Toyota yaris HSD Hybrid? Mennyivel lehet masabb, mint egy sima benzines? Elonyok, hatranyok?
Főleg városban lehet vele spórolni a benzinnel, arra remek.
Ellenben ott vannak a kérdéses tények: Mennyit bírnak ki az akkuk, ha cserélni kell, mennyibe kerül, illetve egyik leginkább keresett típus az autótolvajok körében.
Előny, hogy automata váltó nélküli automata, álló motornál is hűt és fűt is (ha meleg a víz), van benne ev. mód amivel ugyan röviden, de csendben lehet suhanni, egyébként is csendes, nincs benne szíj, hagyományos váltó, generátor és önindító, nem füstöl a dugóban, ja és persze városban jóval takarékosabb, országúton sem rossz, autópályán mérsékeltek az előnyök. Előny még hogy a Toyota tökéletesre reszelte/tesztelte a HSD-t, mert nem akar megbukni a hybrid technikával. Azt mondják iszonyú tartós és megbízható.
Hátrány hogy furcsán búg erős gyorsításkor, az akku elvesz némi helyet és okoz némi túlsúlyt. A vezetése nem ad olyan intenzív élményt, kicsit sterilebb, nyúlósabb, egyszerűbb. Ha mégis műszaki gond lenne nehezebb megjavíttatni. A fő hátrány, hogy a felárából rengeteg benzint lehet venni, szóval nem mindenkinek hozza be az árát.
Az akku nem megy tönkre a tapasztalatok szerint (az elektronika kíméletesen bánik vele), nem is öregszik, vagy tűzveszélyes úgy mint a Li-ion, ha gond lenne lehet cellánként javítani is és hosszú időre kiterjeszteni rá a garanciát (10év?).
Lopni biztos jobban szeretik, érdemes áldozni valami extra védelemre új autónál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!