Egy OT-s rendszámú autó fenntartása mennyivel olcsóbb mint egy sima rendszámosé?
A "sima" (nem FIVA) minősítés kb. 30e forint minden járműre, akár kocsi, akár motor. Cserébe nincs teljesítményadó, kedvezőbb lehet a biztosítás, 5 évente kell műszakira vinni, ahol a jármű gyártáskori követelményeket kell teljesítenie. A minősítés is lejár 5 évente (illetve tulajdonosváltáskor újra kell vinni minősítésre ha jól tudom), így ez 5 évente 30e HUF.
Csak az ilyen hétköznapi költségek miatt autónál megérheti, motoroknál nem minden esetben.
Amikor mindenképpen megéri, az egy baleset. Olyankor a minősített járművet éppen a minősítés miatt jó magas áron értékelik fel, illetve magasabbak a javításra elszámolható költségek, tehát abból helyre is lehet állítani.
Míg a minősítés nélküli, felújított Pannoniám (gazdasági) totálkárára a biztosító 136850 forintott fizetett ki: 299e piaci érték, kb. 70e roncsérték és 40% avulás...
Szerinted helyre tudtam volna annyiból állítani ugyanolyanra? Nem igazán, így felvettem a pénzt, a motort meg eladtam 150e-ért.
Szóval ha olyanra meg van csinálva, hogy megkapná a minősítést és ki is akarod vinni az útra, akkor el is kell vinni minősíttetni, hogy anyagilag védd magadat.
Nem tudom... nekünk van egy nemsokára 36 éves garázsban tartott 65.000 km futásteljesítményű első tulajos Ladánk, amit lehetne OT-ra vizsgáztatni, de ez anyagilag nem lenne akkora megtakarítás.
Jelenleg így néz ki:
Biztosítás: 10.000 Ft/év.
Adó: 7000 Ft/év.
Műszaki: 20.000Ft/2év.
Kb ennyi az autó költsége. Szerintem nem sok.
Ellenben az OT-hoz gyári diagonál "virsli" gumikat kéne rá venni, aminek nem igazán előnyös a tapadása.
Valamint a gyújtásmegszakítót a jelenlegi elektronikus helyett vissza kéne alakítani mechanikusra, ami nem épp növeli az üzembiztosságot.
Persze ezek nem nagy költségek, de nekem fontosabb a használhatóság, mint a muzeális kinézet és hogy OT-vel kezdődjön a rendszáma.
Úgy tudom most már 70ezer az OT vizsga 5 évre (ez nem több, mint a 20ezer 2 évre).
Egyébként a "kedvezményes" biztosítás se kedvezőbb,minimum 6000 egyesületi tagság plusz mondjuk száz lóerő körüli harmincéves autónál 15ezer,ugyanezt kiszámoltam A0ra,minimálisan drágább.
Adó nincs, de öreg autónál ez se sokkal több évi 10ezernél (5 évre ez mondjuk 50ezer).
Cserébe viszont gyári állapotot várnak tőled, ami azt jelenti, hogy futkoshatsz gyári csavarokért, stb.
A minősítésre jelölnek ki helyeket és időpontokat. A MAVAMSZ nevű szervezet csinálja az egészet, hát nem mondanék róluk semmit... :D
Van az oldalon minősítési naptár és egyebek.
Hogy mit és hogyan lehet eltérni az eredetitől, arra az oldalukon kellene választ adniuk. Most nem nézegetek végig mindent, de nagyon konkrét választ nem találtam múltkor.
Ami biztos: nagyon nagy részben bizony eredetivel egyezőnek kell lennie.
Mindennek eredetinek kell lennie.
Ami nem eredeti, azért pontlevonás jár. Pl. nem eredeti rádió, stb. Elég hamar eljutsz oda, hogy nem kapod meg a minősítést.
Ugyanakkor nem mindig kompetensek, és bizonyítani neked kell az eredetiséget (prospektussal,stb.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!