A Volkswagen sokáig, a kisebb köbcentis benzinmotorjaikból miért olyan elavultakat, gyengéket gyártott?
Pár éve, a régebbi modelleknél.
Szerintem hatalmas lemaradásban voltak a konkurenciához képest.
Például az 1,4-es motor 75 lóerővel, igen, de még akkor is, amikor a japánok,franciák több, mint 90-es hoztak ki egy ilyen szívómotorból.
Ilyen például, a Renault 1,4 szívóbenzines 98 lóerővel.Amikor kiadták,hatalmas fejlődésnek számított a konkurenciákhoz képest.
De, ilyen az 1,6-os motor is.A Volkswagennél csak 102 lóerőt tudott.
A konkurenciák meg 110 felett voltak ekkora motornál.
Szóval te a maximális teljesítmény alapján döntöd el, hogy egy motor elavult-e?
Gondolom, te végig üveghangon nyomod neki, hogy kihasználd a maximális teljesítményét a nem "elavult" 1.4-es gépsárkányodnak.
Sajnos, sokakat egy számadattal le lehet nyűgözni és meg lehet venni kilóra.
Azért gyártották a gyengébb, kisköbcentis motorokat is, mert volt rá piaci igény. Kár lett volna elesni az ebből fakadó profittól vagy csak átengedni a vásárlókat a konkurenciához.
Egyébként volt a Skodának is 1.4-es, 100 Le körüli motorja a Fabiakban, ha jól emlékszem.
1.6-os 105 Le-s motorokat pedig többek közt Seat Toledo-ba tettek, 110 lóerőseket (FSI-k) pedig megmondani se tudom mi mindenbe tettek.
Szóval volt a VW-nél is korszerűbb, szívóbenzines korszak.
Az a nem mindegy hogy hol adja le a 75 lovat. Ezek a motorok ezt 5000-es fordulaton adják le, pl a Suzuki motorja 6000-nél adja a 93 lovat. Nyomatékra a VW 3000 körül (úgy rémlik) ad le 125 nm-t, a Suzuki motorja 4100-nál 118-at.
Ez mit jelent? Azt, hogy a hétköznapi életben, 2-3000-es fordulaton kb. semmi előnye nincs a nagyobb (maximális)teljesítményű motornak, sőt! Lehet gyengébb is. A VW a 75 lovas 1,4-es mellett csinált 100 lovas 1,4-est is a Polo/Ibiza/Fabia trióba, csak épp sokkal nyomaték/teljesítmény szegények voltak alacsonyabb fordulaton.
# 18, nem csak a turbó miatt!
Az injektálási nyomások is mások. Az injektorok is mások. Közös nyomócső. Intercooles se hátrány a teljesítmény szempontjából.
Az elmúlt 20 évben azért fejlődött a dízel technika az adagolós szívó őskövületekhez képest. Nem csak annyi, hogy rábiggyesztették a turbót és kész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!