Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Volkswagen sokáig, a kisebb...

A Volkswagen sokáig, a kisebb köbcentis benzinmotorjaikból miért olyan elavultakat, gyengéket gyártott?

Figyelt kérdés

Pár éve, a régebbi modelleknél.

Szerintem hatalmas lemaradásban voltak a konkurenciához képest.


Például az 1,4-es motor 75 lóerővel, igen, de még akkor is, amikor a japánok,franciák több, mint 90-es hoztak ki egy ilyen szívómotorból.

Ilyen például, a Renault 1,4 szívóbenzines 98 lóerővel.Amikor kiadták,hatalmas fejlődésnek számított a konkurenciákhoz képest.


De, ilyen az 1,6-os motor is.A Volkswagennél csak 102 lóerőt tudott.

A konkurenciák meg 110 felett voltak ekkora motornál.



2017. márc. 18. 17:19
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
Pl azért mert a dízel fejlesztési irányba mentek leginkább bele, mint pl a toyota a hybrid felé.
2017. márc. 18. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:
75%

Szóval te a maximális teljesítmény alapján döntöd el, hogy egy motor elavult-e?

Gondolom, te végig üveghangon nyomod neki, hogy kihasználd a maximális teljesítményét a nem "elavult" 1.4-es gépsárkányodnak.


Sajnos, sokakat egy számadattal le lehet nyűgözni és meg lehet venni kilóra.

2017. márc. 18. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:

Azért gyártották a gyengébb, kisköbcentis motorokat is, mert volt rá piaci igény. Kár lett volna elesni az ebből fakadó profittól vagy csak átengedni a vásárlókat a konkurenciához.


Egyébként volt a Skodának is 1.4-es, 100 Le körüli motorja a Fabiakban, ha jól emlékszem.


1.6-os 105 Le-s motorokat pedig többek közt Seat Toledo-ba tettek, 110 lóerőseket (FSI-k) pedig megmondani se tudom mi mindenbe tettek.


Szóval volt a VW-nél is korszerűbb, szívóbenzines korszak.

2017. márc. 18. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:
100%
Mert aki menni akart, annak ott voltak a nagyobbak (pl. 1.8 T). ezek a kis blokkok egyszerűek voltak, és megbízhatóak (mondom úgy, hogy nem szeretem VWket). A maximális teljesítmény meg nem mond el mindent a hétköznapi használati értékről. Nagyban függ az, hogy elég-e a kasztni méretétől, súlyától, a váltótól, a motor karakterétől. Csak példaként, igaz nem VW: a Sprinterek 75 LE-s szívódízelei elhúzták a hegyet is, pedig 75 LE. Állítsd oda egy mai kisteher mellé, ami mondjuk legyen 80-90 LE egy 1.6-os dízelből, pakold meg, és használd. Érezni fogod a különbséget.
2017. márc. 18. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:
Előző egyetértek, de ezért egy mai 1.6-os dízel nem 80-90 lóerős, hanem 120-140. Nyomatékra meg 300-350Nm.
2017. márc. 18. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
Eléggé Volkswagen fikázásnak tűnik ez a kiírás. (Nincs VW-nk amúgy.)
2017. márc. 18. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:

Az a nem mindegy hogy hol adja le a 75 lovat. Ezek a motorok ezt 5000-es fordulaton adják le, pl a Suzuki motorja 6000-nél adja a 93 lovat. Nyomatékra a VW 3000 körül (úgy rémlik) ad le 125 nm-t, a Suzuki motorja 4100-nál 118-at.

Ez mit jelent? Azt, hogy a hétköznapi életben, 2-3000-es fordulaton kb. semmi előnye nincs a nagyobb (maximális)teljesítményű motornak, sőt! Lehet gyengébb is. A VW a 75 lovas 1,4-es mellett csinált 100 lovas 1,4-est is a Polo/Ibiza/Fabia trióba, csak épp sokkal nyomaték/teljesítmény szegények voltak alacsonyabb fordulaton.

2017. márc. 18. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:
#15: Az a turbo miatt van. Nem mindegy.
2017. márc. 19. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:

# 18, nem csak a turbó miatt!

Az injektálási nyomások is mások. Az injektorok is mások. Közös nyomócső. Intercooles se hátrány a teljesítmény szempontjából.

Az elmúlt 20 évben azért fejlődött a dízel technika az adagolós szívó őskövületekhez képest. Nem csak annyi, hogy rábiggyesztették a turbót és kész.

2017. márc. 19. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:
Okostojás, mutass mar ilyen adatokkal szivo dizelt!
2017. márc. 19. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!