Használt ezredforduló eleji Jaguárokhoz miért lehet viszonylag olcsón hozzájutni?
Late 90s és early 00s modellek (s is és j is) már millió körül kaphatóak (sőt, legolcsóbbak 600-700, műszakival, forgalomban, stb stb). Itt lakótelepen is van egy.
Kérdés: miért ilyen olcsó?
Gondolom eléggé kényes, meghibásodásra hajlamos kocsi magas alkatrészárral, de csak a magas fenntartási költsége lehet az oka? Ennél azért jobb autók ezek nem?
Ha tetszenek a Jaguarok, akkor XJ-t 2003-tól S-Type-ot 2002-től keress, itt most hosszú lenne kifejteni miért ne régebbit. Pont annyira lesznek csak rosszak, mint bármelyik öreg prémium. Azért veszik helyette az öreg Audi/BMW-t, mert azokat kis motorokkal is gyártották ezért olcsóbb fenntartani és aki olcsón veszi az költeni sem akar rá. A Jagnál meg a 3.0V6-tól kezdődik a motorizáltság (kivéve X-Type), viszont egy tisztességes V6-ban mindenből dupla van a soros blokkokhoz képest (lambda szonda, katalizátor, dobok) és nagyobb gumi/fék kell rá + többet eszik.
Vannak kimagaslóan jól tervezet részei a Jagoknak, pl a motorok láncosak (kivéve új dízelek, ott a szíj 160eKm-t bír) és a lánc sok esetben (V6 dupla soros láncos) az autó életét kiszolgálja. Hibaforrás hogy V8-as S-Type 1999, XK 1997-2000 Nicasil-os bevonatú alu hengereket használt, ami feloldódhat, nagyjából ugyan ezek a V8 évjáratok elfáradó műanyag láncfeszítőket is, de a BMW is pont ugyan ezekkel próbálkozott akkoriban V8-nál, épp annyira hullanak azok is.
Amúgy hanem tudsz egy 5-6 éves prémiumot megvenni, akkor öregebbet sem érdemes, mert pont ugyan annyiba fog kerülni, csak nem az elején, hanem szerelgetésekben. + a gumi, benya, fék meg pont annyi lesz mint az újhoz. Márkától függetlenül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!