Igaz, hogy elektromos autóval 400 Ft-ra jön ki 100 km? (csak az üzemanyagköltség)
Vegyél példának egy akármilyen, hazai kereskedelemben kapható modellt. Legyen mondjuk a Nissan Leaf (mert pont ez jutott eszembe). ideélis körülmények között 230-250 km. Valós téli közlekedés, fűtéssel 120-150 km.
30 kWh energiát tárol az akkuja. Számoljunk a legrosszabb hatótávolsággal. 120 km alatt felzabálja a 30 kWh-s akkut. Kb. 40 Ft/kWh árral számolva 1200 Ft a feltöltés.
100 km 1000 Ft-ra jön ki.
Ha nem klímázol, nem mész 100-as tempó fölé országúton, és tudsz menni egy töltéssel 200 km-t, akkor már csak 600 Ft 100 km, 6 Ft/km, ami egy benzines kocsi 25-30Ft/km költségéhez képest jóval kevesebb.
Számold hozzá az elmaradó olajcsere és egyéb motorszerviz költségeket, a jóval kevesebb fékkopást (visszatöltéssel fékez), és még foghatsz ezeken pár forintot.
"ez mondjuk dupla annyi de még mindig a legolcsóbbak közt van..."
Igen, de a dupla is nem mindegy, hogy az 1-nek a duplája, vagy a 10-nek a duplája. Illetve a Tesla egy 500-600 lóerő körüli autó, és igy hozza a minimális fogyasztást.
4-es, ez valóban így van, én ilyen részletesen nem mentem bele. Teljesen igazad van. Ha hosszú távra tervez az autóval, és megvan a szükséges infrastruktúra az üzemeltetéshez (vagyis nem fog minden egyes töltés a bosszankodásról szólni), akkor már csak a benzines, azonos kategóriájú (méret, kényelem, stb) autóhoz képsti felára a dötés meghatározó tényezője. Mert újonnan egy Leaf olyan 10 milla körül van. És egy alsó középkategóriás autónak felel meg (Pesten még pont elmegy taxinak), amiből a hagyományos, benzines vagy dízel esetében milliókkal olcsóbban lehet találni. De ha sokat megy vele, akkor ez természetesen megtérül, sőt... Mondjuk ha km-enként 15 ft-tal olcsóbb vele járni, akkor 200-250ezer km után hozza vissza az hagyományoshoz képesti felárát (250.000*15 = 3.750.0000 ft), vagyis ennyit spórol az üzemanyagon. Tehát ha sokat megy vele, akkor jó, de ha csak hébe-hóba, évente 10-20 ezer km-t rak bele, akkor nem hozza vissza az árkülönbözetet belátható időn belül, de az autó élettartama alatt se, és jelenleg még sok vele a nyűg, főként a feltöltés megoldása végett (vidéken szinte még semmi villanyautós infrastruktúra nincs). De ha az is szempont (esetleg fő szempont), hogy a lehető "legzöldebb" akar lenni a kérdező, akkor ja. Mondjuk arra is a hibridet javaslom, mert az a "hulladék energiából" állít elő áramot (fékezés, stb, ami amúgy kárba menne), és ezzel segíti a benzinfogyasztás csökkenését, míg a tisztán villanyautó áramát meg valahol elő kell állítani, ami pedig szennyezéseel jár (nyilván nem az autó fog szennyezni, de akkor is, ahol megtermelik az áramot, ott ma még szennyezés van).
De mégegyszer mondom, ha csak a spórolás a szempont, és sokat mész, akkor megéri.
ha ennyire belemegyünk akkor viszont ott van az a kérdés még, hogy 200 000-km-enként hányszor kell akkut cserélni.
pontosabban megfogalmazva hány km-t bír ki egy akku.
merthogy lényegesen olcsóbb a benzintank mint az akku...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!