Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igaz, hogy elektromos autóval...

Igaz, hogy elektromos autóval 400 Ft-ra jön ki 100 km? (csak az üzemanyagköltség)

Figyelt kérdés
2017. márc. 17. 08:40
 1/10 anonim ***** válasza:
Én úgy tudom, hogy egy Tesla áramköltsége például 2 liternyi benzinnek felel meg 100 kilóméteren. Aztán nem tudom mi az igazság.
2017. márc. 17. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
ez mondjuk dupla annyi de még mindig a legolcsóbbak közt van...
2017. márc. 17. 08:45
 3/10 anonim ***** válasza:
autótól függ, ugyanúgy ahogy a belsőégésű motorral szerelt autók se fogyasztanak egyformán. Én olyan 9-10 ft/km (900-1000 ft/100km) üzemanyag költséget mondanék. De ez nagyban függ az autótól is. Egy bevásárolgatós, Smart méretű kis villanytalicska egyértelműen kevesebb árammal beéri, mint egy sportautós menetdinamikát produkáló Tesla. Illetve ezeknél nyilván sokat számít szerintem, hogy hideg vagy meleg az időjárás. Hidegben, álló helyben valószínűleg több töltöttséget veszít az akksi, mint melegben. De a belsőégésű motornál is megvan a hasonló jelenség, történetesen az, hogy mennyi idő alatt lesz üzemmeleg a motor, mert ugye amíg ezt nem éri el, addig többet is fogyaszt. Szóval így lefektetni, hogy 400ft/100 km, ez elég sarkos, de azt el lehet mondani, hogy mindenképpen olcsóbb villanyautóval járni. Viszont drágább egy azonos kategóriáju elekromos, mint hagyományos autó, illetve a "tankolási lehetőség" sincs még annyira kiépítve, kiforrva. A benzinest megtankolod pár perc alatt a kúton, míg az elektomost a kímélő töltővel otthon a garázsban éjszaka feltöltöd, vagy ha hírtelen kell, akkor a gyorstöltővel fellököd 70-70%-ra ciél óra alatt. Tehát ez még kiforratlan. Én azt javaslom, valami hibridben gondolkozz, ha megtanulod okosan vezetni (tehát kigurítod, ha van rá mód, hogy visszatöltsön a hibrid rendszer, nem állatkodsz vele, stb), akkor olyan 15ft/km (1500ft/100km) költségen tudsz vele autózni. Hagyományos hibrid, nem a plug-in. Közhely, de igaz, a Toyota Prius (akár a legelsők egyike, ha megkímélt) kiváló kis gép (bár nem a legszebb), Toyota Auris is talán van hibrid, de én javaslom a Honda Insight-ot, ha sportosabb kell, akkor a CR-Z-t (bár ez utóbbi nálunk ritka) is. Hibrid technológiában a Toyota a legjobb. Ha ügyes vagy, akkor városban egy priusból ki tudsz hozni 3,5-4 l/100 km fogyasztást, ami jelen áron benzináron 1300-1500 ft, tehát 13-15 ft/km áron autózol. Ha jó állapotú az autó, és megtanultál már "hibridezni".
2017. márc. 17. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Vegyél példának egy akármilyen, hazai kereskedelemben kapható modellt. Legyen mondjuk a Nissan Leaf (mert pont ez jutott eszembe). ideélis körülmények között 230-250 km. Valós téli közlekedés, fűtéssel 120-150 km.

30 kWh energiát tárol az akkuja. Számoljunk a legrosszabb hatótávolsággal. 120 km alatt felzabálja a 30 kWh-s akkut. Kb. 40 Ft/kWh árral számolva 1200 Ft a feltöltés.

100 km 1000 Ft-ra jön ki.

Ha nem klímázol, nem mész 100-as tempó fölé országúton, és tudsz menni egy töltéssel 200 km-t, akkor már csak 600 Ft 100 km, 6 Ft/km, ami egy benzines kocsi 25-30Ft/km költségéhez képest jóval kevesebb.


Számold hozzá az elmaradó olajcsere és egyéb motorszerviz költségeket, a jóval kevesebb fékkopást (visszatöltéssel fékez), és még foghatsz ezeken pár forintot.

2017. márc. 17. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

"ez mondjuk dupla annyi de még mindig a legolcsóbbak közt van..."


Igen, de a dupla is nem mindegy, hogy az 1-nek a duplája, vagy a 10-nek a duplája. Illetve a Tesla egy 500-600 lóerő körüli autó, és igy hozza a minimális fogyasztást.

2017. márc. 17. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

4-es, ez valóban így van, én ilyen részletesen nem mentem bele. Teljesen igazad van. Ha hosszú távra tervez az autóval, és megvan a szükséges infrastruktúra az üzemeltetéshez (vagyis nem fog minden egyes töltés a bosszankodásról szólni), akkor már csak a benzines, azonos kategóriájú (méret, kényelem, stb) autóhoz képsti felára a dötés meghatározó tényezője. Mert újonnan egy Leaf olyan 10 milla körül van. És egy alsó középkategóriás autónak felel meg (Pesten még pont elmegy taxinak), amiből a hagyományos, benzines vagy dízel esetében milliókkal olcsóbban lehet találni. De ha sokat megy vele, akkor ez természetesen megtérül, sőt... Mondjuk ha km-enként 15 ft-tal olcsóbb vele járni, akkor 200-250ezer km után hozza vissza az hagyományoshoz képesti felárát (250.000*15 = 3.750.0000 ft), vagyis ennyit spórol az üzemanyagon. Tehát ha sokat megy vele, akkor jó, de ha csak hébe-hóba, évente 10-20 ezer km-t rak bele, akkor nem hozza vissza az árkülönbözetet belátható időn belül, de az autó élettartama alatt se, és jelenleg még sok vele a nyűg, főként a feltöltés megoldása végett (vidéken szinte még semmi villanyautós infrastruktúra nincs). De ha az is szempont (esetleg fő szempont), hogy a lehető "legzöldebb" akar lenni a kérdező, akkor ja. Mondjuk arra is a hibridet javaslom, mert az a "hulladék energiából" állít elő áramot (fékezés, stb, ami amúgy kárba menne), és ezzel segíti a benzinfogyasztás csökkenését, míg a tisztán villanyautó áramát meg valahol elő kell állítani, ami pedig szennyezéseel jár (nyilván nem az autó fog szennyezni, de akkor is, ahol megtermelik az áramot, ott ma még szennyezés van).

De mégegyszer mondom, ha csak a spórolás a szempont, és sokat mész, akkor megéri.

2017. márc. 17. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

ha ennyire belemegyünk akkor viszont ott van az a kérdés még, hogy 200 000-km-enként hányszor kell akkut cserélni.

pontosabban megfogalmazva hány km-t bír ki egy akku.

merthogy lényegesen olcsóbb a benzintank mint az akku...

2017. márc. 17. 10:32
 8/10 anonim ***** válasza:
állítólag ezek a modern "Li-Po" (Lithium-Polimer) akksik már jól bírják, már nem ólomakksikról beszélünk (amikkel a töltés is hosszadalmas lenne, mert egy ólomakksit azt max a névleges kapacitása 1/10 részének megfelelő áramerősséggel tölthetsz, tehát a teljes töltéshez minimum 10 óra kell, míg a villanyautózáshoz ma használt akksik direkt az adott célra lettek kifejlesztve). Még talán a kezdeti szárnypróbálgatások modelljeinél lehet ilyesmi probléma, de a "ráncfelvarrott" példányok, esetleg a gyártás 2.-3. évétől gyártottaknál már valószínűleg nem kell attól félni, hogy az akksik miatt kefélne rá az ember. Ez nem tuti, de ha jól tudom talán pont a Prius akksijaira vállalt a gyártó valami 500-600 ezer km-es garanciát (és ezt a "bolondbiztosság jegyében" saccolták meg, tehát ha okosan használod, akkor valószínűleg több is lehet), és valljuk be, a mai autóknak hamarabb lejár az életciklusa, nem azért mert rosszabbak, hanem mert a többség (tisztelet a kivételnek) már nem úgy törődik az autójával, mint régen. Ha becsülettel karban tartod, és vigyázol rá, akkor sokat elmennek, és tényleg nem az akksitól kell félni. Én személy szerint jobban tartanék a vezérlő elektronikák meghibásodásától, és ez attól függetlenül igaz, hogy elektromos, hibrid, vagy hagyományos, benzin vagy dízel üzemű autóról beszélünk.
2017. márc. 17. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Donald J. Trump ***** válasza:
Anélkül, hogy akárcsak egy kicsit is matekoznánk: a Tesla jár lassan 90-100 kWh akkumulátornál, ami egy energiatakarékos, 1-2 fős lakás havi áramfogyasztása, 4500 forint. Ebből tud elmenni 3-400 km-t. Nem, ebből sehogy sem lesz 400ft/100km, azt legfeljebb az Ecomarathonon meg egyéb tanulmányi versenyeken induló prototípusok tudják, valós körülmények közötti ~1 tonna feletti járművekkel ez nem tartható (s ahogy megy feljebb az áram ára, egyre kevésbé lesz az). A Renault Twizzy állt talán közúti forgalomra alkalmas személygépjárművek közül a legközelebb ehhez.
2017. márc. 17. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
A leafos örül ha 100at elmegy. Olyan 7-900 Ft ot illik szamolni, nekem 900 körül jön ki néha felette.
2017. márc. 17. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!