Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi A8 (2009), megkímélt...

Espan kérdése:

Audi A8 (2009), megkímélt állapotú de 245. 000 km után mibe futhatok bele?

Figyelt kérdés

5.5 millióért ajánlja megvételre egyik ismerősöm az Audi A8-es, 245.000 km-t futott autóját. Az árat nem tartom rossznak mert full felszerelt, DE


- vajon milyen típushibák jöhetnek elő ilyen sok út után?


- mennyire fenyeget az első futóművek vagy a kettős tömegű lendkerék cseréje?


- van valakinek pozitív/negatív tapasztalata az alkatrészekkel, azok árával, a szervízzel?


Köszönöm szépen.



2017. márc. 14. 20:14
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
Hallod, az injektorokat is lehet egyenként felújítani, nem kell mind a hatból zsír újat venni, ahogy azt a lehúzós szervizekben szokták ajánlani és csinálni. Turbót pedig 200 ezer forintért újíttattam fel úgy, hogy már megállt alattam az autó, mert nem volt előjele, hogy meg fog halni. Annyiba került, most is hibátlan. 3.0 TDI, csak nekem A6 van.
2017. márc. 14. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 A kérdező kommentje:
Hm, ekkora eltérések vannak egy turbó felújításában árban? Mert itt volt 200.000 és 1,5 millió is. Én értek félre valamit vagy ennyire szervíz függő?
2017. márc. 14. 22:25
 13/17 anonim ***** válasza:

Nem, csak más jellegű a hiba.


Csak magát a turbót felújíttatni 2-300e forintból fel lehet. Azért a gyári minőségű felújítás inkább több.


Aztán a felújításnál nagyon nem mindegy, hogy a tengely megkopott és holtjátéka van és azt kell rendberakni, vagy berobbant a turbó és bedarálta az összes turbinalapátot, felkapja az olajat például (ugyanis a turbót a motorolaj keni). Ha pl. az olajat felkapja a turbó akkor nagyon nagyon NAGYON rövid időd van sürgősen leállítani a kocsit, különben elkönyvelhetsz egy teljes motorfelújítást - ami egy ilyen autó esetén gyakorlatban egy bontott motor cseréjét jelenti, mert értelmetlen pénzt kéne a felújításra költeni.


530D BMW-vel velünk már megtörtént ez, 10 mp-en belül leállítottuk a motort és így is több liter olaj eltűnt a gépből. Természetesen tréler lett belőle.

2017. márc. 14. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

#9-es


Mint mondtam, nem vagyok szerelő, némi tapasztalat beszél csak belőlem, meg amiket ismerőseimtől hallok. Most is azt mondom, hogy túlzó, amiket írsz, nem hiszem, hogy egy valóban 245ezer km-es, jó előéletű kocsival annyi macera lenne, hogy 2,5-3 millát rá kelljen költeni 50ezer km alatt.


Azt meg sose mondtam, hogy megérné 250ezer km-rel prémium autót venni, de legyünk őszinték, autót venni eleve nem jó befektetés, viszont sokunknak szükséges a mindennapi teendőinkhez. Ha valaki öreg autót vesz, annak a saját szintjén ugyanolyan fájdalmas kiadásokkal kell számolnia, mint a kérdezőnek a saját szintjén. Aki új autót vesz, 3 év alatt elbukja a vételár 40%-át. Ez azért nem csekély összeg. Szóval egy szó mint száz: autón nyerni nem fogsz, csak bukni.


Egyébként kérdező, ha már megteheted, hogy új Skoda Superb-et vegyél, én arra szavaznék. Bár bukni ott is fogsz a vételárhoz képest, de legalább van rá néhány év garancia.

2017. márc. 14. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

Te nem tartod túlzónak - én teljesen reálisnak tartom.


Csak, hogy mást ne mondjak helyből indításnak:


- Ha jól dereng a 3.0 V6 láncos vezérlésű, 245e-nél már nagyon érett a csere, 100-150 és akkor olcsón vállalta a haver szerelő

- Egy utángyártott olajszűrő 7 rongy körül van, 6 liter 10W40-es olajból egy közepes 10 rongy

- Egy szintén utángyárott MANN levegőszűrő 14e, de van drágább is - a gyáriról nem is beszélve.

- Egy laza váltóolaj csere (mert ez jó eséllyel még életében nem cseréltek benne) 5 liter x 3000 = 15,000 + a munkadíj


És akkor amúgy patika az autóról beszéltünk amin megcsináltuk a vásárlás utáni kötelezőket, az ég világon semmi nem romlott el, egy égő nem égett ki benne és máris jó eséllyel átléptük a két kilós költséget. Pedig azért még lenne ez-az amin én elgondolkodnék (pl. egy új akksi, 6 új izzítógyertya 7e-ért darabja, stb...)

Innentől nem lesz túl nehéz még rákölteni 2 lepedőt 50,000 km alatt. Csak a futóműre rá lehet ennyit költeni, ha pl. légrugós.


Amúgy én is azt javaslom a kérdezőnek, hogy ha csak nem a flancolás a cél akkor új Skodát vegyen. Jobban jár vele.

2017. márc. 14. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 A kérdező kommentje:

Köszönöm. Szerencsére nem a mutogatás a cél (akkor nem ezt a kívülről mérsékelten szép A8-at venném:) hanem egy kényelmes és biztonságos autó ami bő egy éven keresztül elvisz heti ezer km-t. És nagyon kényelmes a Superb, de azért annyira nem mint egy fullos A8.


Dilemma, és köszönöm még egyszer a sok segítséget.

2017. márc. 14. 23:54
 17/17 anonim ***** válasza:

15-öst annyival egészíteném ki, hogy a 3.0 TDI valóban láncos, ráadásul a tűzfal felőli részen van, így 2 napig tart egy lánccsere a 3.0 TDI-n. Viszont hivatalos csereintervalluma nincs, gyakorlatilag bármeddig elmehet. Csak akkor kell cserélni, ha csörög, másképp nem kell hozzányúlni.

És olajból nehogy 10W40-et tegyél ilyen autóba, az Ladába való max. 5W30 a minimum.


Turbó témához még annyit, hogy 1,5 millába szerintem még a márkaszervízben sem kerül egy komplett zsír új gyári turbó. Ne terjesszünk már rémhíreket.

2017. márc. 15. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!