Audi A8 (2009), megkímélt állapotú de 245. 000 km után mibe futhatok bele?
5.5 millióért ajánlja megvételre egyik ismerősöm az Audi A8-es, 245.000 km-t futott autóját. Az árat nem tartom rossznak mert full felszerelt, DE
- vajon milyen típushibák jöhetnek elő ilyen sok út után?
- mennyire fenyeget az első futóművek vagy a kettős tömegű lendkerék cseréje?
- van valakinek pozitív/negatív tapasztalata az alkatrészekkel, azok árával, a szervízzel?
Köszönöm szépen.
Nem, csak más jellegű a hiba.
Csak magát a turbót felújíttatni 2-300e forintból fel lehet. Azért a gyári minőségű felújítás inkább több.
Aztán a felújításnál nagyon nem mindegy, hogy a tengely megkopott és holtjátéka van és azt kell rendberakni, vagy berobbant a turbó és bedarálta az összes turbinalapátot, felkapja az olajat például (ugyanis a turbót a motorolaj keni). Ha pl. az olajat felkapja a turbó akkor nagyon nagyon NAGYON rövid időd van sürgősen leállítani a kocsit, különben elkönyvelhetsz egy teljes motorfelújítást - ami egy ilyen autó esetén gyakorlatban egy bontott motor cseréjét jelenti, mert értelmetlen pénzt kéne a felújításra költeni.
530D BMW-vel velünk már megtörtént ez, 10 mp-en belül leállítottuk a motort és így is több liter olaj eltűnt a gépből. Természetesen tréler lett belőle.
#9-es
Mint mondtam, nem vagyok szerelő, némi tapasztalat beszél csak belőlem, meg amiket ismerőseimtől hallok. Most is azt mondom, hogy túlzó, amiket írsz, nem hiszem, hogy egy valóban 245ezer km-es, jó előéletű kocsival annyi macera lenne, hogy 2,5-3 millát rá kelljen költeni 50ezer km alatt.
Azt meg sose mondtam, hogy megérné 250ezer km-rel prémium autót venni, de legyünk őszinték, autót venni eleve nem jó befektetés, viszont sokunknak szükséges a mindennapi teendőinkhez. Ha valaki öreg autót vesz, annak a saját szintjén ugyanolyan fájdalmas kiadásokkal kell számolnia, mint a kérdezőnek a saját szintjén. Aki új autót vesz, 3 év alatt elbukja a vételár 40%-át. Ez azért nem csekély összeg. Szóval egy szó mint száz: autón nyerni nem fogsz, csak bukni.
Egyébként kérdező, ha már megteheted, hogy új Skoda Superb-et vegyél, én arra szavaznék. Bár bukni ott is fogsz a vételárhoz képest, de legalább van rá néhány év garancia.
Te nem tartod túlzónak - én teljesen reálisnak tartom.
Csak, hogy mást ne mondjak helyből indításnak:
- Ha jól dereng a 3.0 V6 láncos vezérlésű, 245e-nél már nagyon érett a csere, 100-150 és akkor olcsón vállalta a haver szerelő
- Egy utángyártott olajszűrő 7 rongy körül van, 6 liter 10W40-es olajból egy közepes 10 rongy
- Egy szintén utángyárott MANN levegőszűrő 14e, de van drágább is - a gyáriról nem is beszélve.
- Egy laza váltóolaj csere (mert ez jó eséllyel még életében nem cseréltek benne) 5 liter x 3000 = 15,000 + a munkadíj
És akkor amúgy patika az autóról beszéltünk amin megcsináltuk a vásárlás utáni kötelezőket, az ég világon semmi nem romlott el, egy égő nem égett ki benne és máris jó eséllyel átléptük a két kilós költséget. Pedig azért még lenne ez-az amin én elgondolkodnék (pl. egy új akksi, 6 új izzítógyertya 7e-ért darabja, stb...)
Innentől nem lesz túl nehéz még rákölteni 2 lepedőt 50,000 km alatt. Csak a futóműre rá lehet ennyit költeni, ha pl. légrugós.
Amúgy én is azt javaslom a kérdezőnek, hogy ha csak nem a flancolás a cél akkor új Skodát vegyen. Jobban jár vele.
Köszönöm. Szerencsére nem a mutogatás a cél (akkor nem ezt a kívülről mérsékelten szép A8-at venném:) hanem egy kényelmes és biztonságos autó ami bő egy éven keresztül elvisz heti ezer km-t. És nagyon kényelmes a Superb, de azért annyira nem mint egy fullos A8.
Dilemma, és köszönöm még egyszer a sok segítséget.
15-öst annyival egészíteném ki, hogy a 3.0 TDI valóban láncos, ráadásul a tűzfal felőli részen van, így 2 napig tart egy lánccsere a 3.0 TDI-n. Viszont hivatalos csereintervalluma nincs, gyakorlatilag bármeddig elmehet. Csak akkor kell cserélni, ha csörög, másképp nem kell hozzányúlni.
És olajból nehogy 10W40-et tegyél ilyen autóba, az Ladába való max. 5W30 a minimum.
Turbó témához még annyit, hogy 1,5 millába szerintem még a márkaszervízben sem kerül egy komplett zsír új gyári turbó. Ne terjesszünk már rémhíreket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!