Mi s különbség az az M-es BMW és a sima Bmw közt?
"de egyszeruen nincs anyag ami ezt elbirja hosszutavon. "
Dehogy nincs.
Oke, folytathatjuk reggelig hogy azok, nem azok, azok nem azok :)
Egy S55 semmivel sem kevesbe tartos mint egy N55, sot a nyuzast sokkal jobban birja, mert sokkal jobb a hutesi-kenesi rendszere, es a kritikus alkatreszeket teljesen atterveztek, mas anyagokat hasznalnak, stb.
Na ez egy teny, nem pedig velemeny :)
Mondok mast: lattam mar 160e kilometer utan darabokra szedett S85-ot (E60 V10-ese) ami ridegtartasban volt odaig (muhelyauto volt, az vitte el aki akarta a cegnel), kapott hideget-meleget, de az osszes kotelezo karbantartas el volt vegezve rajta.
Na azon pl. nem volt lathato kopas. Rohogve elment volna meg ugyanennyit.
Egy baja volt az autonak: az SMG valto kupplungja kopott meg egy kicsit, igy indulasnal picit rantott, nem volt mar annyira finom mint ujkoraban.
Pedig ez a motor sokak szerint kenyes, hajlamos az elso hajtorudcsapagy kifekudni. Igen, ha nincs rendesen karbantartva, szar olajjal jarnak vele akkor az a leggyengebb pont.
#17 Ez így van, nem tesz jót a V10-es pörgős motornak a hidegen hajtás illetve az elmulasztott olajcsere, ugyan ez van az S54-es motorral is, de ott ugyebár még vasblokk volt és ha az megkapja a törődést van olyan tartós mint egy M20/M50/M52/M54-es motor.
Az M-es BMW-ket versenypályára szánták, így nem fogy el a fékjük 2izmosabb fékezés után, a motor egy pörgősebb darab ami elforog 7-8000-ig is.
Alapvetően nincs 2000x-es árkülönbség egy pl mai M3 és 340i között. Ez az érték olyan 3-4millió, felszereltségtől függően.
Az hogy használtan lassan 8millió egy rendes e46 M3, annak az az oka hogy nincs túlzottan sok belőle illetve már kult autó(lásd e30 m3 árát)
Azért azt kiegészíteném, hogy van M-es modell dízelben is, vagy ha mégse, akkor én nem tudom mit használok jelenleg, valószínűleg valami kínai BMW másolat... :D
M550d-ről beszélek, igaz, lehet róla vitatkozni, hogy M vagy nem M, mert valójában " csak " a sima sorhatos dízel legerősebb kivitele van benn, de ez megtalálható más modellben is M betű nélkül. Szóval mindenki döntse el maga, minek tekinti, számomra simán M modell. Kéthetente járok Berlin-Budapest között, azért még kinti autópályán is lehet vele meglepetést okozni sok komolyabb teljesítményű benzinesnek is.
Az M550d az nem M modell, hanem egy un. MPA -> M Performance Automobile.
A motorjat pl. Steyr-ben fejlesztettek, az M GmbH-nak semmi koze hozza, futomuve, valtoja sima BMW AG kivitel, dizajn, hangolas detto.
Az MPA-kat azert talaltak ki, mert valamivel fel kellett tolteni a rest ami egy valodi M es egy AG csucsmodell kozott volt. Minel erosebbek es gyorsabbak lettek az M modellek, annal nagyobb lett ez a tavolsag. Igy oda pont befernek az MPA-k, hasonloan az Audihoz ahol az RS a valodi sport, az S meg a sportos kommersz.
Ettol fuggetlenul nyilvan jo auto, de egy valodi M-hez nem sok koze van. Probalj ki egyszer egy M5-ot es szamodra is nyilvanvalo lesz a kulonbseg :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!