Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Chiptuning az automataváltó...

Chiptuning az automataváltó ellen?

Figyelt kérdés

Mondjuk chip nélküli példa, a BMW E39 530d, a 204 lovas. Túl gyenge az automata váltó hozzá, így sűrűn hal meg. Ez gyári "hiba".

Nos, de mi van a többi autóval, ami mondjuk nem 15 éves?

Nézzük az A5 TDi-t. 245 lovas 7-es dupla kuplungos. Gyári nyomatéka 600nm. Chipelve 599nm. A váltó nyomatékbírása 700nm. Ez eddig oké.

DE! mondjuk nézzünk egy 6-os mezei automatát ugyan ebből. 239 lóerő, gyári nyomaték pedig 500nm. Chipelve 609. Ez a váltó legjobb tudásom szerint 6HP26, ami max 600nm nyomatékot bír.


Következő példa: Mercedes 7G váltója. Egy CLS500 chipelve olyan erős, mint egy S600. Mindenben stimmel, kivéve a motor méretét. Váltó ugyanaz bennük. Ám az S600 chipelhető 900-1350nm-re is.


Kérdés a következő:

A chiptuningok úgy vannak megírva, hogy a váltó nem károsodik, vagy úgy, ahogy a motor megengedi károsodás nélkül? (itt arra gondolok, hogy nem 2 turbót raknak egy SLK 250 CGI-re, hogy 500 lovas legyen, gyári elemekkel)


2017. márc. 11. 17:57
 1/4 crudy ***** válasza:
Egy chip vegeredmenye barmi lehet. Nem tudom, 50%al meg lehet dobni a teljesitmenyt es nyomatekot de lehet rontani is rajta a fogyasztas miatt. A ket veglet kozott barmi lehet. Egy loerovel is lehet novelni a teljesitmenyt. Ha a maximumot radobjak akkor garantalom h fel ev alatt a motor fog meghalni a valto elott. Ugy kell megirni h ismered a valto parametereit es azt ne haladd meg. Egy profi helyen ezt meg is csinaljak neked.
2017. márc. 11. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Akkor nem a motorhoz, hanem a váltóhoz írják lényegében? Úgy értem, hogy a 245ös v6 tdi-t 320 lóra húzzák, ám nyomaték csak 100at emelkedik.

Pl egy jaguar V6 3.0D esetében már a 275 lovat 360ra húzzák, nyomatékot csak 100at dobják meg, de az is a váltó tűréshatárán belül van.

2017. márc. 11. 19:26
 3/4 anonim ***** válasza:

azért az nem úgy működik, hogy a nyomatékot nem babráljuk a teljesítményt meg igen :D


A chiptuningot oda írják, ahova szeretnéd.


A váltó által kibírt max nyomaték sem feltétlen mérvadó. A Volvokat pár évig gyártották olyan GM váltóval, ami 350NM bemenő nyomatékra készült és a motort 400Nm-t adott le,a legtöbb mégis elment 200-250 000km-t. Miért? Mert nem jársz állandóan padlógázzal. Ha nem taposod ki állandóan a szemét, akkor nem fog letérdelni a váltó ( bár akkor értelme sincs a végletekig teljesítményt emelni :D ).

2017. márc. 11. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 crudy ***** válasza:
Nem, amikor atirnak egy autot akkor nem vesznek figyelembe semmit csak amit a vevo akar. Sem a valtohoz sem a motorhoz nem igazitjak. Lehet h szolnak h he koma az egy kicait sok lesz ennek de ahol chippelesswl foglalkoznak ott csak ezzel foglalkoznak es nem adnak garanciat a motor elettartalmata. A vevinek tudnia kell h mit ker. Ha tobbet ker mint amennyit a valto elbir akkor ez van meg fog halni. Persze ahogy mondtak. Egy valto teljesitmeny birasa az arra vonatkozik h annyit bit el maximum de ugye nem kap vagycsak nagyon rutkan annyit. Igy sokaig elelhrt tulterhelesen. Szoval a motort es a valtot de meg a difit isnismerni kell ahoz h chippekes utan ne haljon meg semmi
2017. márc. 12. 04:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!