Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hűtőrendszer tömítőfolyadék...

Hűtőrendszer tömítőfolyadék (hajszálrepedések ellen) okozhat a motor túlmelegedéséhez vezető dugulást a hűtőrendszerben?

Figyelt kérdés

Bár csak rövidebb utakra (napi kétszer ~8 km) használom az autómat (diesel), még ekkora távokon is gyanúsan melegszik a motor, amióta hozzáadtam (természetesen a használati utasítás szerint) a "tömítőfolyadékot" a hűtőrendszerhez, hogy kezdjek valamit a hajszálrepedésekkel, amik miatt kicsit eresztett a hűtővíz a fűtőradiátorhoz vezető csőnél.


Feltűnt az is, hogy az utóbbi két-két és fél hónapban a hűtővíz szintje sem változott említésre méltó mértékben (legfeljebb 1-2 mm eltérés lehet a szintben), de ezt betudtam annak, hogy ilyen hideg időben nem melegszik fel annyira a motor ilyen rövid út alatt, valamint a megszüntetett folyás miatt gyorsabban fogyott a hűtővíz a normálisnál.


Normális, hogy ~10km megtétele után a hőmérő mutatója már a 2/3-ánál levő vonalon áll? Menjek vele hosszabb távot, hogy kiderüljön, hogy feljebb is kúszik-e, vigyem szerelőhöz, vagy ne foglalkozzak vele, normális jelenség?



2017. jan. 3. 19:53
 1/3 Donald J. Trump ***** válasza:

Dehogyis, sőt - örülj neki, hogy ilyen hamar eléri az üzemi hőmérsékletet. Mármint van egy bizonyos szint, ami talán túl gyors is és arra enged következtetni, hogy baj van, de a te autód leírás alapján teljesen jól működik. A mai autókban túlnyomásos hűtőrendszer van, 105-110 °C is még üzemi hőmérsékletnek számít, ha 2/3-on van a mutató, az gondolom valahol 75-80°C körül lehet, az még lazán messze van a túlmelegedéstől. Cserébe üzemmeleg motornál leállítás után se baszkuráld a hűtőrendszert, hanem várd meg míg kihűl.

Legközelebbi feltöltésnél viszont nem kell tömítőfolyadék, inkább adalékgazdagabb (ha van, akkor gyári ajánlású) hűtfőfolyadékot tölts hozzá. Sokan még mindig a desztvízre esküsznek, de ne azon a pár forinton spórolj - a színes trutyik jót tesznek a csöveknek és tömítéseknek.

2017. jan. 3. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

A hűtőtömítő nem a hajszálrepedések, eresztő csőcsatlakozások, elfáradt gumicsövek ellen van. Azokat a javítás és/vagy a csere oldja meg. A hűtőtömítőt akkor kell használni, ha otthontól 300 km-re elkezd dőlni a hűtőfolyadék a rendszerből és "minden mindegy, csak érjünk haza" alapon valamivel muszáj megoldani a helyzetet. Ilyenkor beleborítod, elmész vele hazáig, majd utána szétbontod a hűtőrendszert és mindenhonnan kitakarítod a rettenetes taknyot, ami a hűtőtömítőből kialakul. A hűtőtömítő ugyanis nagyon buta: nem tudja, hol kell tömítenie, mindenhová odaköt, ahová sikerül neki, eldugítja a hűtő vékony csatornáit, a vízcsöveket - mindennel gyorsan tud végezni.

Csak mivel a hűtőrendszert szakszerűen javítani drága és macerás, sokan hisznek a hűtőtömítő taknyokban. Nem kell bontani, alkatrészt venni, nyakadba borítani a fagyállót, csak beleöntöd, meghajtod az autót és minden rendben van. Vagy nem, mint azt a mellékelt ábra bizonyítja.

Ilyen időben nem fog kiderülni, túlmelegszik-e a motor. Kétszer 8 km alatt, hidegben teljesen normális is lehet, hogy viszonylag sokat mutat a vízhőmérő - azért van a termosztát, hogy hamar melegedjen a motor, a hengerfejben, ahol a hőgomba van, gyorsan el is éri a megfelelő hőfokot a víz. Majd nyáron, hosszabb úton fog kiderülni, mennyire sikerült eldugítani a hűtőrendszert.

2017. jan. 3. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Értem, köszönöm a gyors válaszokat!


A javítás lett volna az elsődleges, azonban előjött nagyobb probléma is más alkatrésszel, így az volt az elsődlegesen javítandó hiba, az első hidegebb hetekben - amikor feltűnt, hogy a fűtés használatakor kicsit ereszt a rendszer, és megmondták, hogy mennyiért szednék egyáltalán szét a műszerfalat, nemhogy még a radiátort, csöveket, miegymást átnézzenek - inkább fűtés nélkül mentem, meg kéthetente újratöltöttem a hűtővizet, úgyhogy mondhatjuk, hogy ideiglenes megoldásként alkalmaztam ezt a módszert (azóta nem is ereszt, és a fűtés is szépen működik), de hosszútávon mindenképp meg akarom majd csináltatni rendesen, csak nehéz volt az utóbbi 1,5-2 hónapban a keretet előteremteni rá, főleg úgy, hogy ősszel elvitt egyhavi fizetést a téli gumi, és még egy havi fizetést a kormányszervó javíttatása.


Aki nem tudja mire költeni a pénzét, vegyen autót! :D

2017. jan. 3. 20:28

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!