Szelepszárszimmering vagy gyűrű?
De lenézlek, mert nekem az 1.6 16V Megane 245 ezernél se eszi az olajat!
:)
Cseréltess szimeringeket, kisebb költség és nem is kell nagyon szétkapni a motort. Aztán ha még kajál, akkor mehetnek az új gyűrűk.
No meg még valami: Ha a kartergáz visszavezetés el van dugulva, akkor is eheti az olajat.
Tényleg, mennyire nyomja a kartergázt? Ha nagyon, akkor inkább gyűrűztess.
Ilyennél én cserélem mindkettőt.
Vezérlést is meg kéne nézni, sok attól hangos. De ha mástól az sem jelent jót.
Ez így már egy lájtos motorfelújítás és szétszedéskor még más is kiderülhet. Kérdés megérdemli-e a 20 éves kocsi.
Az attól függ.
Ha te csinálod,és ha a lehető legskótabban akarod kihozni,akkor leveszed a hengerfejet,elviszed szakihoz,ha beválik akkor öröm,ha nem ,akkor lehet széthúzni a blokkot.
Ha viszont nem te fogod csinálni,és mondjuk nem is vág földhöz egy kisebb motorfelújítás,akkor érdemes a gyűrűzést is megcsinálni,mert egyrészt nagyjából visszaáll a kompresszió a gyári értékre,valamint szét lehet nézni hogy milyen állapotban vannak a hajtókarcsapágyak.
Lehet jósolgatni,hogy a szimeringek vagy a gyűrűk a ludasak,csak találgatás marad.
Egyébként ha hidegen rúgták neki,vagy ha gyárilag gagyi szimeringeket kapott,akkor jó eséllyel az lesz a fő ok,ha pedig elhanyagolták az olajcserét,akkor pedig a beégett olajlehúzók.
Ha pedig alacsony fordulaton erőltették,és úgy kezelték mint egy dízelt,akkor pedig süllyedtek a hajtókarcsapágyak is,és esetleg kicsit hordós a hengerfal is.
Sok dolog lehet ennyi idő alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!