Mennyibe kerül egy kocsi gyűrűzése? Tényleg szükség van rá abban az esetben, ha eszi az olajat, és a túlnyomás miatt a dugót is kivágta?
Mint írtam, pontosan csak a motor megbontása után lehet megmondani mire lesz szükség, de 100e-ből még az anyag sem jön ki.
Nem írtad, hogy milyen motor van benne, de egy középkategóriás motor (1.2-1.4-1.6)felújítása könnyen elérheti az 500 ezret.
KB 20 óra munka, az kb 150000 + alkatrészek. Ha szerencséd van 500000 körül meglesz.
Néhány példa amiket nemrég csináltunk:
1.9 dci Laguna 2: főtengelyt és hajtókarokat is kellett cserélni 720000
1.5 dci clio 3, ezt a motort szinte kivégezték, dugók, hajtókarok, főtengely, hengerfej felújítás 880000
1.9 dci Megane 2: hengerfej felújítás 560000
1.4 clio 2 hengerfej felújítás 500000
Sok minden függ a motor típusától és szerelhetőségétől.
Mi 1 év garit vállalunk a javításokra, csak számlával dolgozunk.
A költségeket pontosan csak a megbontás után lehet megmondani. Azt, hogy ezt megtudjad kb 60-80000- be fog kerülni, mivel 8-10 óra szétszedni egy motort. És ha nem kéred a javítást, ezt akkor is ki kell fizetned.
"mivel 8-10 óra szétszedni egy motort"
Így van. Aztán alkatrész beszerzés. Ha van raktáron akkor 5 óra, ha nincs akkor sajnos belever az egy hétbe is. Aztán jön az összefűzés, ami szintén legalább 25-30 óra (+ a kávé ára ugye...) Így nem csoda, ha félmillió egy hengerfejezés.
Aztán jön a tulajdonos, aki szívrohamot kap mikor meglátja, hogy a 120 ezer ft-os motorját egymillióból újítottátok fel.
Bocsi, de Süsü a sárkány sem álomvilágban él már.
A munkaidő nagyon függ attól mit kell csinálni, de általánosságban egy hengerfejezés 15-20 óra, gyűrűzés 25-30. Ebben már a szétszedés is benne van.
Néhány apróság:
- ha gyűrűzni kell akkor a hengerfejet is le kell szedni, amit nem árt legalább síkolatni és a szimeringeket kicserélni
- Ha leveszik a hengerfejet, új vezérműszíj és segédberendezés szíj készlettel + vízpumpával kéne össze rakni amihez hozzájön a hűtő folyadék. Már csak ennek a cseréje is kb 4-6 óra
- Gyűrűzéshez a motort ki szokták szedni a helyéről, ha a főtengely is sérült mivel a váltó akadályozza kiszedését. Persze nem minden esetben kell kivenni a motort.
- Számlát nem kell kérni, vannak helyek ahol megoldják anélkül is! Egyből olcsóbb 27%-al :)
Viszont, ha nem sikerült dolog mi alapján lesz bebizonyítva, hogy az adott műhelyben végezték a javítást? Ekkor már csak a jóindulaton múlik az egész!
- Amin lehet spórolni az az alkatrészek! Nem kötelező megvenni a gyárit, vannak jó minőségű után gyártottak is. Viszont az a szerelő aki 1 év garit ad a munkájára, gagyit nem fog felhasználni.
- Nem a tömítések kerülnek sokba, hanem ha szükség van egyéb motor alkatrészekre pl: hajtókar, főtengely, vezérműtengely... ezekből csak a gyári létezik! Persze ezt is lehet pótolni bontottal.
- Alternatív megoldásnak meg ott van egy komplett bontott motor megvétele, ami vagy jó vagy nem!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!