Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyibe kerül egy kocsi...

Mennyibe kerül egy kocsi gyűrűzése? Tényleg szükség van rá abban az esetben, ha eszi az olajat, és a túlnyomás miatt a dugót is kivágta?

Figyelt kérdés
Nem vagyok nagy szaki, (nő létemre meg tudom különböztetni a hűtővizet az olajtól), de azért érthető, egyszerű válaszokat kérnék.

2017. febr. 6. 23:09
 1/9 anonim ***** válasza:
Autó függő, de sokba. 6 jegyű lesz.
2017. febr. 7. 00:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Milyen dugót vágott ki? Maga a gyűrűzés nem lenne drága, de ez önmagában a legtöbbször nem elég, kivéve ha eladásra megy az autó. A gyűrűkkel együtt elkopnak a dugattyúk is, ezeket alapból cserélni kell, ami rögtön megdobja az árat. Minimum a hajtókar csapágyakat is cserélni kell, valamint az összes tömítést és szimeringet. Ehhez még hozzájöhet a vezérlés meg a kuplung cseréje. Költségekben már több százezer forintnál járunk amiben a hengerfej felújítása még nincs benne és csak alap dolgokat vettem számba. A motor megbontása után lehet pontosabb költségvetést készíteni. Egy leellenőrizhető bontott motor vásárlása és beépítése nagyságrendekkel olcsóbb megoldás.
2017. febr. 7. 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Egy 2002-es Clioról van szó. Kb. árat tudnátok írni? Ha 6 számjegyű és 100 ezer, az még okés, de ha 900 ezer, az már nyilván drága.
2017. febr. 7. 07:21
 4/9 anonim ***** válasza:

Mint írtam, pontosan csak a motor megbontása után lehet megmondani mire lesz szükség, de 100e-ből még az anyag sem jön ki.

Nem írtad, hogy milyen motor van benne, de egy középkategóriás motor (1.2-1.4-1.6)felújítása könnyen elérheti az 500 ezret.

2017. febr. 7. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
motorcsere néha olcsóbb sajna...
2017. febr. 7. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

KB 20 óra munka, az kb 150000 + alkatrészek. Ha szerencséd van 500000 körül meglesz.

Néhány példa amiket nemrég csináltunk:

1.9 dci Laguna 2: főtengelyt és hajtókarokat is kellett cserélni 720000

1.5 dci clio 3, ezt a motort szinte kivégezték, dugók, hajtókarok, főtengely, hengerfej felújítás 880000

1.9 dci Megane 2: hengerfej felújítás 560000

1.4 clio 2 hengerfej felújítás 500000


Sok minden függ a motor típusától és szerelhetőségétől.


Mi 1 év garit vállalunk a javításokra, csak számlával dolgozunk.


A költségeket pontosan csak a megbontás után lehet megmondani. Azt, hogy ezt megtudjad kb 60-80000- be fog kerülni, mivel 8-10 óra szétszedni egy motort. És ha nem kéred a javítást, ezt akkor is ki kell fizetned.

2017. febr. 7. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

"mivel 8-10 óra szétszedni egy motort"


Így van. Aztán alkatrész beszerzés. Ha van raktáron akkor 5 óra, ha nincs akkor sajnos belever az egy hétbe is. Aztán jön az összefűzés, ami szintén legalább 25-30 óra (+ a kávé ára ugye...) Így nem csoda, ha félmillió egy hengerfejezés.

Aztán jön a tulajdonos, aki szívrohamot kap mikor meglátja, hogy a 120 ezer ft-os motorját egymillióból újítottátok fel.


Bocsi, de Süsü a sárkány sem álomvilágban él már.

2017. febr. 13. 01:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

A munkaidő nagyon függ attól mit kell csinálni, de általánosságban egy hengerfejezés 15-20 óra, gyűrűzés 25-30. Ebben már a szétszedés is benne van.

Néhány apróság:

- ha gyűrűzni kell akkor a hengerfejet is le kell szedni, amit nem árt legalább síkolatni és a szimeringeket kicserélni

- Ha leveszik a hengerfejet, új vezérműszíj és segédberendezés szíj készlettel + vízpumpával kéne össze rakni amihez hozzájön a hűtő folyadék. Már csak ennek a cseréje is kb 4-6 óra

- Gyűrűzéshez a motort ki szokták szedni a helyéről, ha a főtengely is sérült mivel a váltó akadályozza kiszedését. Persze nem minden esetben kell kivenni a motort.

- Számlát nem kell kérni, vannak helyek ahol megoldják anélkül is! Egyből olcsóbb 27%-al :)

Viszont, ha nem sikerült dolog mi alapján lesz bebizonyítva, hogy az adott műhelyben végezték a javítást? Ekkor már csak a jóindulaton múlik az egész!

- Amin lehet spórolni az az alkatrészek! Nem kötelező megvenni a gyárit, vannak jó minőségű után gyártottak is. Viszont az a szerelő aki 1 év garit ad a munkájára, gagyit nem fog felhasználni.

- Nem a tömítések kerülnek sokba, hanem ha szükség van egyéb motor alkatrészekre pl: hajtókar, főtengely, vezérműtengely... ezekből csak a gyári létezik! Persze ezt is lehet pótolni bontottal.

- Alternatív megoldásnak meg ott van egy komplett bontott motor megvétele, ami vagy jó vagy nem!

2017. febr. 14. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
- Mi minden javításról előzetes árajánlatot adunk, ami max 1-2% térhet el a tényleges végösszegtől! Így ha valaki megrendel egy 800000-es javítást, már alapból képbe lesz mindennel, és nem éri meglepetés.
2017. febr. 14. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!