Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vezetési élmény. Csak én...

Vezetési élmény. Csak én vagyok így?

Figyelt kérdés

Mostanában sokat olvasgattam itt GYK-n és azt vettem észre, hogy a legtöbben kerülik a hátsókerék meghajtású autókat. Ha valaki olyat ír, hogy egy ilyennel élvezetes a vezetés, akkor szépen le van pontozva, minden egyes alkalommal. Ez miért van így? Nálam alap a hátsókerekes autó, ha élvezetesen szeretnék menni. Eddig amiket próbáltam elsőkerekesek, azok közül a Ford Focus volt a legjobb, de még az is messze volt az igazán élvezetestől. Utoljára egy Audi Coupé-t vezettem, hiába volt 180 valahány Lóerő, ~80 km/h alatt, vagyis amíg eltudtak pörögni a kerekek addig halott volt, normálisan kanyarodni nem lehetett vele nagy gáz adására (brutálisan alulkormányzott lett, teljesen eltekert kormánynál is szinte egyenesen ment). Nagyobb sebességnél már jó volt, bár a kanyarsebessége nem volt valami meggyőző.

Ezzel csak én vagyok így? Nem tudom, hogy lehet élvezni egy ilyen autót, bár az tény, hogy egyenesben jól megy egy elsőkerék meghajtású is (ha van benne elég erő), de kanyarok nélkül egy idő után nagyon unalmassá válik, legalábbis nálam.

Persze, egy versenyautónál ennyire már nem érződik (ez látszik a köridőkben is), de most utcai/minimálisan módosított autókról van szó.



2017. márc. 5. 18:13
1 2
 1/13 Donald J. Trump ***** válasza:
61%

Feltételezem a lepontozók többsége ült már motorkerékpáron/sárkányrepülőn/motorcsónakon, így nem abban keresi az élményt, hogy a körforgalomban driftelget hülyegyerek módjára, meg a piros lámpánál emberkedik. Közútra közlekedésre veszünk autót, nem másra - közlekedni meg pocsék a hátsókerék meghajtás. Hacsak nem vagyunk arab olajsejkek, akik autóval próbálják ellensúlyozni hímtagjuk méretét. Akkor menőzésre is vehetjük a kocsit, oda jó az is.

Mára annyira olcsó lett az amatőr autóversenyzés (rallycross, autocross, sprint, stb.), hogy nincs értelme közútra élményautót vásárolni.

2017. márc. 5. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

Ez mondjuk logikus.

De attól még, hogy közúton nem ilyen célra használják a legtöbben az autókat, miért van olyan sok lepontozás? Ha most valaki kiírná hogy: "Hátsókerék meghajtású autóban nagyobb a vezetési élmény, mint egy elsőkerék meghajtásúban." akkor ez 10-20%-ban "hasznosnak tűnne". Vagyis ez nem azt jelenti, hogy akik lepontozzák azok a motorkerékpárt/sárkányrepülőt/motorcsónakot használnak, hanem csupán azt, hogy nem értenek egyet a fenti mondattal (vagyis hogy szerintük élvezetesebb egy elsőkerék meghajtású autó).

Akkor felteszem kicsit másképp a kérdésemet: A legtöbb ember számára miért élvezetesebb egy elsőkerekes mint egy hátsókerekes autó?

2017. márc. 5. 18:34
 3/13 anonim ***** válasza:
54%

"Hátsókerék meghajtású autóban nagyobb a vezetési élmény, mint egy elsőkerék meghajtásúban."

Persze, hogy lepontoznák, mert ez így hülyeség. Lehet első kerekest normálisan is vezetni, de azok alapján, amit leírtál, az nagyobb kihívás, mint a hátsó kerekes. Normális íven kell kanyarodni, és hidd el, az első kerekesnek is megindul a hátulja, meg nem csak padlógáz létezik. Ha padlóztad a hátsó kerekest, és nem pörgött ki a kerék, az azért volt, mert nem volt benn elég erő. :) Ha BMW-ről van szó, és esetleg 6 hengeres, akkor ez természetes, az Audiban meg ott a turbó, és alacsony fordulaton húz.


Normális közlekedésnél nem érzed a hátsó kerekes előnyét, csak télen, amikor nem tudsz vele közlekedni. Nem azt mondom, hogy nem jó a hátsókerekes autó, de a vezetési élményhez annyira nincs sok köze, kivéve ha elkezdesz driftelgetni, azt meg nem fogod csinálni, mert nem akarsz 2 havonta gumit venni.


Amúgy meg megsúgom, hogy az első kerekes Golf 7 GTI jobb időt futott a Nürburgringen, mint az E92 M3 GTS, az M4, Porsche 911 GT3, meg ilyen kis semmilyen autók.

2017. márc. 5. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
Azért lenne a lepontozás mert a vezetés élményét leáltalánosítani CSAK hátsókerekesre elég nagy címeres f..szság. Ez a vezetési élmény egy szubjektív dolog,mindenkinek más az élmény ,mások az igények. Van akinek az a lényeg h tele legyen mindenféle fékasszisztenssel meg tablettel a talicska,van akit kielégít egy pörgős motor,pontos váltóval. Általában ezek az elsőkerékfikázók mind péjemwés majmok,akik a 25 éves bajor roncsot sem tudják megfogni,"de neki csak hátsókerekes kell ,az menő mint az iphone" kb. Bármilyen autó tud vezetési élményt adni,csak ha hülyegyerek ül a kormánynál,akkor teljesen mindegy.
2017. márc. 5. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

Az egyenes utak a gyors autóknak valók, a kanyarok meg a gyors sofőröknek, ahogy Colin Mcrae mondta. :)

Van olyan, aki egy első kerekes autóból többet hoz ki, mint más a hátsókerekesből.

2017. márc. 5. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

"Normális közlekedésnél nem érzed a hátsó kerekes előnyét, csak télen, amikor nem tudsz vele közlekedni."

Miért ne lehetne vele közlekedni? Pont télen jön ki az előnye, mikor egy elsőkerekesnek megindul a hátulja, akkor ellenkormányzáson és imádkozáson kívül mást nem lehet tenni, míg egy normális hátsókerekesnél gázadással könnyebben visszahozható az autó.

Régebben nem egyszer jártam úgy télen kisebb/nagyobb emelkedőknél, hogy az elsőkerekesek félúton elkapartak és nem mentek fel, addig én a hátsókerekes autóval könnyedén feljutottam (pedig sokáig csak egy Skoda 120-ast használtam).


Én "driftelni" egyáltalán nem szeretek, sőt nem is tudok. Szoktam kanyarokat "csúsztatva" bevenni, de az még messze áll a drift-től szerintem. Hosszabb távon elsőkerekes autót egy régebbi Toyota Carina-t vezettem csak. Egy év alatt kétszer kellett gumit cserélnem rajta, mert sokkal könnyebben elpörögtek a kerekei, mint a hátsókerekeseknek amiket addig vezettem. Szeretek dinamikusan indulni, és mindig is szerettem. A mai napig a "kipörgés" határán indulok, még ha csak városban közlekedek is (sajnos ez volt az, amint a Toyota-nál sosem sikerült eltalálni, hogy hol is van az a bizonyos határ).


Jelenleg két autóm van: egy 1,8-as épített Lada kimondottan magas fordulatszámra hangolva (amolyan "hétvégi" autó, de csak mert a gatyám is rámenne benzinre) és egy 328i BMW (E36). Kanyarban mindkettő nagyon jól viselkedik, míg az Audi amit a leírásban említettem folyamatosan alulkormányzott, pedig árkategóriában az a drágább és "modernebb" is. Mindegyik autóm évente egy szett gumit "fogyaszt" (télen nincsenek használva), ami még mindig kevesebb mint az említett Cariná-é.


Az eddig érkezett válaszok alapján akkor az lenne a kérdésem: Hogy kinek mi határozza meg a vezetési élményt? (Nálam a kanyarsebesség és az irányíthatóság elsősorban. Ezért is kedvelem jobban a hátsókerekeseket, mert amiket én eddig vezettem mind jobban voltak ezekben a szempontokban, mint az elsőkerekesek. Ha esetleg tudnátok olyan típust mondani, amire ez nem igaz, kérem ne tartsátok magatokban, ki szeretném azt is próbálni, ha van ilyen.)

2017. márc. 5. 20:19
 7/13 Donald J. Trump ***** válasza:
Akkor meg kell, hogy állapítsuk, hogy a legjobb vezetési élményt nyújtó autó nem más, mint a Citroen Xantia Activa, ugyanis modern Porschékat, Ferrarikat és más hátsókerekes autókat megszégyenítő módon mai napig ez tartja a rénszarvas teszten a kanyarsebesség rekordját: [link]
2017. márc. 5. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Szuper, ha lesz lehetőségem akkor kipróbálom (bár nem hiszem, hogy lesz...)

És vezethetőségre milyen? Nagy gázadásra, alacsony sebességnél hogyan viselkedik? Tipikus "orrtolós" típus lehet?

2017. márc. 5. 20:59
 9/13 anonim ***** válasza:
Hallod, minek kell közúton annyira határon menni, hogy érezd, hogy túlkormányzott, vagy alulkormányzott? Csináld azt mint én, vedd 5 km/h-vel kevesebbel be az adott kanyart, és nézd csak meg, hogy milyen jó móka lesz, hogy nem kell reszkess. És a hajtás sem fog érdekelni.
2017. márc. 5. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Hátsókerekessel úgy kell visszatapadni, hogy elveszed a gázt, nem nyomod. Ha csúszás közben elkezded nyomni a gázt, abból csak baj lesz. Első kerekesnél kell nyomni neki, hogy a hátulja visszamenjen. De egy tapasztalt sofőr első kerekessel sem fog úgy megcsúszni, hogy tehetetlen legyen, az amatőrnek meg mindegy, ő hátsókerekessel kipördülne, első kerekessel meg becsúszna az első árokba.
2017. márc. 5. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!