W211-es légrugós Mercedesem van. Spirálrugóra való átalakításon gondolkodom. A vezetési élmény, az érzet, továbbra is Mercedes marad, ugye? Nem őskori Trabant. Elvégre az E osztály sok tagja szimplán spirálrugós alapból. Van valami amire figyeljek?
Háttér: Kb 200ezret költöttem futómű javításra 1 hónapja. Most a légrugó kompresszor megadta magát. A cseréje kb 100e Ft. Emellett később a légrugók cseréje 150e Ft/db ha bármi történne.
A cél, hogy elkerüljek egy X hónapon belüli újabb több százezer forintos nem tervezett javítást.
Tudom, hogy a légrugó kényelmesebb, jobban tompítja az út egyenetlenségeit, állítható az autó magassága és a futómű keménysége. Őszintén a magasság és a futómű keménységének állíását 1 évben 3x módosítottam.
Nem szeretném megbánni az átalakítást később.
Tapasztalatból mondom ne javítgassátok, nics értelme, hulladék magyar utakra nem való és csak hátrány a légrugó! 0 forintból megoldható az egész.
7 éve vettem egy légrugós W211 E320-at. Pár napon belül éreztem hogy a jobb első lengéscsillapító = 0. hidegzuhanyként ért hogy ez csak komplett légrugó cserével orvosolható, ami akkor gyáriban 400 ezer utangyártott 180 ezer ft volt. Persze utángyártott lett. 9 hónap múlva műszakin jelezték hogy kezdi megadni magát ugyanaz a lengéscsillapító. Visszavittem (Mjcar) gariban cserélni akarták, de mondtam hogy nem, és a pénz sem kell vissza hanem adjanak hátra kiváltó szettet (akkoriban az ARNOTT csak 60 ezer volt) előre pedig komplett bontott golyalábakat nem légrugósból, amin majd kicseréltem a lengéscsillapítókat újra. (ha csak új lengécsillapítót vettem és azt akartam a légrugó helyett betenni, passzolt de mindíg hiányzott valami kütyü)
Egy taxis ismerősöm megmutatta hogy honnan kell 1db kábelt lehúzni egy vezérlőről, és az autó nem hogy hibát nem ir de még azt is elfelejti hogy valaha légrugós volt:-) Csodálatos lett! A magassága kb. a
légrugó középállásnak felel meg de sokkal jobban elnyeli a kátyukat, a fekvőrendőrök sem ütnek akkorát, és talán kicsit sportosabb az érzés a normál úton (annyira nem mint azelőtt ültetve). Egyedül a macskakövön romlik a komfort a légrugóhoz képest, de az meg kit érdekel! Elfelejtettem a légrugó problémát örökre. 6 éve használom beletettem 70 ezer kilómétert és még mindíg nem kellett a lengéscsillapítókat kicserélnem amiket akkor újan előre vettem sachs-ot 28000ft/db és hátra bilstein asszem 16000ft/db.
Ja és hogy mennyibe került az átalakítás? Semmibe! eladtam a maradék légrugó alkatrészeket és a kompresszort és még valamit nyertem rajta. KB. 2 napi munkám volt, és kellett hozzá pár év autószerelő tapasztalat még a 90-es évekből, mert azóta teljesen mást csinálok.
Üdv. Remélem segítettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!