Ki milyen első autót venne 500 ezer körül?
Hamarosan meg lesz a jogsi (remélem),és elkezdtem körül nézegetni,de ezzel egy időben jöttek a tanácsok!Ennyiért ne,vagy ennyiért inkább ilyet stb....
Amiket nézegettem eddig:
pl.renault clio,peugeot 206,suzuki swift,volkswagen polo,skoda fábia,fiat punto és társaik!
Szóval miket vegyek figyelembe?
Első körben, hogy tényleg kell-e.
Ha igen a válasz, akkor azt, hogy mire kell.
Utána jöhetnek a műszaki jellegű kérdések, hogy mibe kerül a fenntartása, mennyi a hibalehetőség, mennyi legyen rajta az ajtó, melyik motorverzió legyen, ilyenek.
Amit eddig tudok:
Ritkán járnak a buszok,be vásárolni,kiruccanni,5 ajtós,benzines és azért nem le strapált belső és külső!
Alapvetően pozitív hogy nem úgy kezded mint a fiatal friss jogsisok 90%-a hogy: Golf II, Polo III, szakadt 20 éves BMW, és társai...
Én Fabia-t ajánlanám, de a Punto sem rossz. Amúgy igazából a használt autó állapota sem elfelejtendő tényező, azt ajánlom keress fel használtautó telepeket (nem kell tudniuk nem komoly vevő vagy) és nézegess...ingyen van és talán megtetszik egy bizonyos típus.
Én a cliot, 206-ost kilőném a listáról. Ahogy 3.írta: A Fabiából, ha találsz egy karbantartottat, lehet jó első autó.Kicsi, de tágas, nem vészesek az alkatrész árak.
500 felett már lehet értelmesebb G astrát kapni, bár nem kereskedésben. A kettes swift nagyon kis autó, ha kapsz egyáltalán ennyiért...
Arra kell figyelni első körben, hogy ne legyen korrodált a kasztni, lehetőleg ne legyen a fél idomzat cserélt, ne legyen hengerfejes a motor, és ne kopogjon a futómű, ne zörögjön a vízpumpa. JA, és működjön a kormány szervó.
Évi mennyi kilométer?
Főleg városban?
500k csak a kocsira, vagy ebben benne kell lennie a nem elhanyagolható összegű átírásnak is?
Olyan helyen laksz, ahol esetleg már komolyabban figyelni kell a környezetvédelmi osztályra (Bp)?
Mennyire számít a fenntartási költsége, pl. az alkatrészárak?
Az 5 ajtóval meg a benzinnel elég tág a kínálat, ha nem ragaszkodsz egyébhez (pl. hátul hajtson), akkor van bőséges kínálat.
A belső meg a külső egy másik kérdés, erősen típus- és tulajfüggő: egyrészt az elhasználódás "gyorsasága" (milyen anyagokat használtak), másrészt a tulajdonos hozzáállása (hány ajtó éle van leverve pl.).
Olcsón autózni relatíve elterjedt típusokkal lehet, a kuriózumokhoz probléma vagy többletköltség lehet ezt-azt beszerezni.
Ebben az árkategóriában nincsenek új autók, sőt a típusok már kezdenek megjelenni a bontókban is. Ez ugye a korral jár, ahogy a rozsdásodás is. Egy lakatolás + fényezés drágább, mint beledobni egy bontott motort, szóval a kettő közül a jó állapotú karosszériának adnám én a prioritást. A típusok közötti válogatásnál pedig szempont a rozsdásodási hajlam is.
Én Clio-t vettem 500 körül és nem bántam meg.
500ért fiatalabb cliót kapsz mint polo-t
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!