Gyűrűzés+szelepszárszimering csere mennyibe kerül?
Van egy hármas mondeom,benzines,kétezres. Zabálja az olajat,motorbontást tervezünk. Gyűrűzés,szelepszárszimering csere,ilyenek,meg ugye tömítések,olaj,sötöbö. Régi kocsi,nem tudom mennyibe kerülhet megcsináltatni mindezeket munkadíjjal,megéri-e egyáltalán. Egy-két hónap múlva tervezem,addig gyűjtöm az információkat.
Tehát elvileg,ha bontáskor nem derül ki semmi,akkor:
-gyűrűszett
-szelepszár szimering
-szelepfedél tömítés
-hengerfej tömítés
-szívósor tömítés
-karter tömítés
-olaj
-szűrő
Asszem nem hagytam ki semmit. Mennyibe fájhat egy ilyen?















Nekem pont ezek kedvezménnyel kb 30 körül szoktak lenni...magamnak csinálom, régi dízeleket újítok fel. Szakál metál-nál veszem az alkatrészeket.
Gondolom Te sem a prémium kategóriás alkatrészeket keresed, azokat kár is belerakni egy öregebb autóba, de sok esetben a nem gyári még többet is elmegy, tapasztalat.
A szerelési költség, ami húzós, másnak nem csinálnám már, elég volt, de ha másnak kéne csinálni, egy 30-40-50-et kérnék el érte.
A gond az, hogy ahogy szedem szét a motort minden esetben, veszem észre, mik koptak még szanaszét.
Pl veztengely, hajtó/fekvő csapágyak, dugó repedt, szelepülés elégett, szelepvezetők kopottak, hfej vetemedett, repedések, stb. :(















80-120 ezer között meg kell lennie az egésznek munkadíjjal együtt.
Azért nagy a szórás,mert többféle minőségben kapni szimeringet,gyűrűket stb,valamint menetközben kiderülhet hogy a hajtókarcsapágyak is cserések és hasonlók.
Saját tapasztalat alapján egy Suzuki 1.3 110 ezerbe került,hf felújítás,teljes szimering és tömítés csere,gyűrűzés,hajtókarcsapágy csere,olaj és munkadíj.
A másik egy Mazda V6 volt,az kicsivel 200 fölé jött ki,de csak azért,mert az USA-ból kellett csapágyakat rendelni 40 ezerért,és mert kicseréltettem mind a 24 hidrotőkét,darabját 4 ezerért.
Viszont benne van a pakliban az is,hogy fúrni kell,vagy a főtengelyt köszörülni,vagy új dugattyúk is kellenek,akkor már más a felállás.
Ha csak nem a második hengerfúrásnál és túlméretnél tart a motor,akkor sokkal jobb döntés a generál,mint a bontott motor.





Ja és mind a két motort egy maszek szerelő csinálta,kivéve a hengerfejeket.
Az egyik azóta 40 ezer,a másik 15 ezer kilométert ment,0 olajfogyasztás mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!