Szelepszárszimering csere lesz, vegyük le a hengerfejet?
Figyelt kérdés
Suzuki wagonr+ 2003-asban csináltatok egy szimering cserét. 60.ezer km volt az autóban mikor megvettem, most 122ezer van. 10.000km olajcsere volt, nemrég lett a vezérműszíj cserélve. Az olajbeöntő nyíláson keresztül ahogy látom, a motortérben nincs jele koromnak vagy egyéb szennyeződésnek. A lecserélt olaj sem szennyeződött.
A szimering cseréhez ennél a típusnál nem kell levenni a hengerfejet,G13BBtípusú 1.3as motor ha nincs különösebb probléma a motorral akkor azt hallottam hogy nem érdemes a hengerfejet bolygatni. Mi a véleményetek erről?
Mindenképp vedd le, addig úgy se nyugszol míg úgy el nem b aszod, hogy aztán nem lesz autószerelő, aki bevállalná a javítást :D
Tudod, óradíjak.
2016. okt. 4. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Fura, hogy az olajbeöntő nyíláson át látod a motortér belsejét, hiszen az a szelepfedélen van. Netán endoszkópot dugtál a nívópálca lyukába?
2016. okt. 4. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 A kérdező kommentje:
Utolsó, rá közelítettél a lényegre!
2016. okt. 5. 03:38
4/8 anonim válasza:
Brutális az olajfogyasztás? Gázadásra nagy kék füstpamacsot nyom? Vagy csak már nagyon szeretnél foglalkozni az autóval?
Ha minden kérdésre "nem" a válasz, akkor hagyd úgy ahogy van.
2016. okt. 5. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 veterán vas válasza:
A kérdésben azt írod, hogy nincs korom, tiszta az olaj.
Arról sincs szó, hogy a 10e. km-es olajcserék során drasztikus fogyasztást tapasztalnál.
Akkor most mit is akarsz cserélni és miért? ;)
2016. okt. 5. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
A szelepszár szimmering kezdeti hiba ,tipikus jele a következő:10-15 percet állt motort mikor újra indítod,akkor kék füst jön a kipufogón rövid ideig kb 2-3 mp-ig.Utána megszűnik.Fogy és kormos az olaj.A kompresszió mérés jó ,vagy kiváló értéket ad.De a lényeg a 2-3 mp-en van.A hengerfejet le kell venni, a szelepek pedig be kell csiszolni minden képp.A hengerfejet élvonalzóval leellenőrizni, és ha kell ,síkba marni.A még ez a tünet nem jelentkezik,nem szabad bolygatni, csak az miatt,mert te cserélni akarod 122 000-nél.Még simán elmehet több mint a dupláját ez hiba nélkül.
2016. okt. 5. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Nem kérdés,hogy szimering csere lesz. Ezt a diagnózist már több szerelő is megállapította. Mindegyik probléma Megvan amit leírtatok. a szimering cserénél ennél a típusnál nem kell levenni a hengerfejet. Engem az érdekel, hogy mégis érdemes e foglalkozni a levételével,hogy megnézzük pontosan mi van odabent?
2016. okt. 6. 07:09
8/8 anonim válasza:
Ne vedd le! Ami jó azt nem kell megjavítani. Egyrészt nagyobb lesz a költség, másrészt lehet hogy a valamilyen hiba utána fel fogja ütni a fejét. De ha ettől a lelked nyugodtabb, akkor szedd le, majd utána lesz min izgulni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!