Multi nem érdemes hitelre venni kocsit?
Hitelre akkor érdemes járművet venni,ha az utána pénzt termel.
Egyébként ha 1 millás autóhoz hitel kell,akkor nagy gondok lesznek az üzemeltetésnél.
Ha rá kell első évben költeni +1 millát,akkor azt is hitelből fogod?
Megveszed az 1 millás autót,kötsz rá biztosítást 30-100 ezer között,elviszed 25 ezerért eredetvizsgára,utána átíratod 50-80 ezerből kb,befizeted az adót utána szóval el is ment 140-200 ezer egyből.
Utána elviszed szűrőket,olajakat cserélni,ami lazán benne van akár 30 ezerben is,majd ha nem 100% hogy friss a vezérlés,akkor azt is csere,ami munkadíjjal simán 50 ezer.
Ha nem kell semmi mással foglalkozni első körben,akkor is 50-100 ezer megint elment az első szervízre,és akkor már 200-250 ezernél tartunk az első 2 hétben.
Ha netán csereérett a fék,a gumik,a gátlók vagy bármi,akkor már hamar meglesz a fél milla is.
Bár ez egyébként is teljesen nonszensz.
Bármikor lehet egy váratlan komoly kiadásod,amit ott helyben zsebből kell fizetned.
Ha lerobbansz több száz kilométerre akkor hitelből szállíttatod haza?
Ha beesik egy motorgenerál,váltófelújítás,szélvédőcsere,bűntetés akkor mit csinálsz?
Arról nem is beszélve,ha csak évi 15 ezer kilométert mész,7 literes fogyasztással számolva is 400 ezer az üzemanyagköltség évente.
azért nem ilyen durva a helyzet, de fontos, hogy van-e célja az egésznek.
én nemrég vettem 1,7 millióért az autómat, ebből 700 000 Ft a hitel, 2 évre, havi 35 000 Ft a törlesztő.
az engem nem zavar, hogy többet fizetek vissza a végén, hiszen ha ebben az ütemben félreraktam volna a pénzt, akkor meg 2 évig autóm sem lenne, de spóroltam volna 140ezret.
aztán lehet mérlegelni, hogy az a 140 000 Ft jön jobban, ami olyan havi 5-6000 Ft 2 év alatt, vagy az, hogy van egy olyan autó, amilyet szeretnél.
az nyilván hozzátartozik az autóvásárláshoz, hogy az ember belekalkulálja a fenntartási és szervizköltségeket, de a váratlan költségeket nem jellemző. elég kevés ember van, akinek ne okozna gondot egy nagyobb volumenű, félmilliós költségű meghibásodás, függetlenül, hogy fizeti-e a törlesztőt mellette, vagy zsebből vásárolta az autóját.
én hitelt inkább ilyen szituációban vennék fel. keveset, rövid futamidővel, mintsem új autóra, amit aztán 6-8 évig fizetek. ki kell számolni, működőképes-e ezzel a teherrel a havi költségvetés, illetve hogy mennyire stabil a munkahely. 2-3 évre még egy biztosabb munkahelynél előre lehet tervezni, de 6-8 évre már ott sem igazán.
én választhattam volna egy olyan autót 600ezerért ismerőstől, megkímélten, ami nem tetszett, így hiába maradt volna 400ezrem a zsebemben, és hitelt sem kellett volna felvennem, ha bármi hiba adódik, úgy költöttem volna rá, mintha a fogamat húznák.
helyette bár tudatában vagyok annak, hogy költeni kell még a mostani autómra ahhoz, hogy minden megfelelő legyen, de mivel szeretnék belőle egy még jobb autót csinálni, így szívesen költök rá, amennyire a pénztárcám engedi.
vagy pedig a másik lehetőség, ha valakinek mindenképp kell az autó minél hamarabb, nincsenek óriási igények, szerintem 1 millióért már simán talál megbízható autót...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!