A dízel autóknak előreláthatólag mikor fog nagyon bezuhanni az áruk?
egyáltalán nem kampányolok, sőt alapvetően nem izgat. csak egy példa volt, ami nagyobb károkat okoz mint a diesel füstje.
De az elve ugyan az:
1: Diesel kevesebbet fogyaszt, mint a benzines, de jobban szennyezi a környezetet és fenntartása drágább is lehet.
2: Atom energia olcsóbb, mint az alternatív és kisebb helyigénye is van. Viszont a létező legnagyobb környezet szennyező közvetve hosszútávon (csak 1 katasztrófa kellett és kipusztult a Csendes-óceán élővilágának 90%-a, és két oceán között nincs mindig gát). Ha nem is robban fel, az elhasznált fűtőanyagot nem mindig úgy tárolják ahogy kellene, ami szintén szennyezi a környezetet.
De most éppen a diesel van a középpontban a botrány miatt. majd később lesz más amit felkap a média.
Emlékezettek vissza az élelmiszerek E számaira. Most is ugyan az van bennük csak kiírják teljes névvel! Ugye mennyire megnyugtató tud lenni, ha nem látod az összetételnél azokat a betűket??
És még emlékszek néhány ilyen példára:
- egyes környezetvédők szerint a kérődző állatok túl sok metánt termelnek a rizsföldekkel együtt (WHO szerint)
"...A juhtermeléséről híres Új-Zéland különösen nagy mértékben járul hozzá állattartásával a metántermeléshez. 45 millió juh és 8 millió körüli szarvasmarha az ország összes metántermelésének 90 %-át (!) adja, az összes üvegházhatást okozó emisszióért 43 %-os mértékű felelősséggel..."
- gyerekkoromban az alma héjában volt a vitamin, most állítólag rákkeltő!
- gyerekkoromban napi 1 pohár tejet kellett innom mert az egészséges volt... mostanában meg azt mondják a tejet nem tudja feldolgozni a szervezet.
- Gyerekkoromban otthon tenyésztett mangalica zsírral főztünk, majd jött hogy az rákkeltő!!! Olyan szinten ment a médiában a manipulálás, hogy a nagyszüleim nem tartottak tovább mangalicát! És most megint mi a helyzet az étolaj rákkeltő (diesel motor meg megy vele), használjanak főzéshez mangalica zsírt kb 1000 kgja!
- és így tovább... 87-ben születtem
Meg amúgy is, amíg van olaj addig lesz diesel, és fűtőolaj is! Mert ha nem lenne akkor nagy mennyiségű feldolgozatlan olajszármazék maradna, és bizony ezt is tárolni kéne valahol. Ez szintén hatalmas plusz költséget okozna, így az üzemanyag ára ugrás szerűen megnőne. A százhalombattai olajfinomító évi 8.1 millió tonna kőolajat dolgoz fel (ez picinek számít), ha ennek csak 1%-ából lenne diesel (nem tudom az arányokat): 8100 millió kg kőolaj -->8.1 millió kg/év
Kicsit hosszú lett, a több nézőpont miatt :)
"1: Diesel kevesebbet fogyaszt, mint a benzines, de jobban szennyezi a környezetet és fenntartása drágább is lehet. "
Én ebben nem hiszek még mindig, pontosabban elhiszem, hogy nagyon szennyező a dízel, de akkor a benzines is legalább annyira szennyező, csak lehet az más káros anyagokat bocsájt ki. Ja és sokkal több CO2-őt, amiről mostanában mindenki megfeledkezett. Pedig a CO2 is nagyon rossz.
Amúgy meg gázosítani kellene mindenkinek az autóját, legyan az benzin, diesel, hybrid.
Benzin+LPG:
"...Az LPG jóval környezetkímélőbb módon ég el, mint a benzin, mivel a NOX nitrogénmonoxid-összetevő a kipufogógázban csak mintegy 20%-a a benzinmotorénak, a szén-dioxid (CO2)-kibocsátása is mintegy 15%-kal alacsonyabb, valamint az elégetlen szénhidrogén is csak mintegy fele a benzinüzemnek. Szénmonoxid-értéke nullának vehető...gyakorlatilag nincs szilárdrészecske-kibocsátás!..."
Diesel+LPG:
"... a motor a dízel üzemanyag kb. 75-85%-át égeti el. A hozzáadott gáznak köszönhetően a tökéletesebb égés miatt a jármű már a dízel üzemanyag kb. 95-99%-át elégeti el, így napjaink legfontosabb környezetszennyezési problémája a szállópor csaknem eltűnik...Gázrendszer használatával kb. 20-35%-ot csökken a járművek gázolaj fogyasztása, ami ugyancsak jelentős környezetvédelmi előnyt jelent, nem beszélve a koromképződés mértékének jelentős csökkenéséről..."
Azaz csökken a korom, szállópór és NOx amire mostanában rászállt a média. Viszont lesz valamennyi szénhidrogén CH, ami sokkal jobb lehetőség mint amit kivált. Ausztriában, Lengyelországban, és Angliában már egyre többen használják főleg az árú szállításnál. Személyautónál sajnos nem térülne meg.
Sokat olvasgattam ebben a témában és, ha minden tömegközlekedési eszközre, taxikra, és árú szállító járműre kötelezővé tennék a diesel+lpg rendszert, akkor Budapesten valószínűleg nem lenne szmog riadó, vagy csak nagyon ritkán.
"2: Atom energia olcsóbb, mint az alternatív és kisebb helyigénye is van. Viszont a létező legnagyobb környezet szennyező közvetve hosszútávon (csak 1 katasztrófa kellett és kipusztult a Csendes-óceán élővilágának 90%-a, és két oceán között nincs mindig gát)"
Erre mutathatnál valami forrást, mert én nem tudok róla, hogy kipusztult volna a Csendes-óceán élővilágának 90%-a.
"Ha nem is robban fel, az elhasznált fűtőanyagot nem mindig úgy tárolják ahogy kellene, ami szintén szennyezi a környezetet. "
Normálisabb országokban nem úgy tárolják, a többi meg messze van.
"Emlékezettek vissza az élelmiszerek E számaira. Most is ugyan az van bennük csak kiírják teljes névvel! Ugye mennyire megnyugtató tud lenni, ha nem látod az összetételnél azokat a betűket?? "
Az E számok problémája a média által kavart hiszti volt. Kitaláltak egy nyelvtől független jelölésrendszert az élelmiszeriparban felhasznált adalékanyagokra, bekategorizálták őket és mindegyik kapott egy számot. Ezután egy csomagolású terméket lehetett 20 országba szállítani, mert nem kellett 20 nyelven rá írni az összes összetevő nevét.
"- gyerekkoromban az alma héjában volt a vitamin, most állítólag rákkeltő! "
Ez a farkasalma lenne? Mert az nevével ellentétben nem alma.
"- gyerekkoromban napi 1 pohár tejet kellett innom mert az egészséges volt... mostanában meg azt mondják a tejet nem tudja feldolgozni a szervezet. "
Világszerte a felnőttek elég nagy százalékát érinti a laktóz intolarencia. Meg én a nyers tejet és a tejkészítményeket sem tenném egy lapra, sokan sírva fakadnának ha tudnák miből készül a dobozos tej :D
#24 : a dízel+LPG rendszer az szép és jó, de messze nem az igazi. A CNG lényegesen egyszerűbb, könnyebben hozzáférhető és környezetbarátabb. Vannak CNG-s autók, buszok, teherautók és egy ez jó megoldás lenne a nagyvárosi szállópor problémára. Debrecenben és Szegeden évtizedekig jártak a CNG buszok, az ország többi részén most kezdik újra feltalálni őket :)
Az tudtam jobb a cng csak, a tartályok mérete miatt szinte teljesen felhasználja a csomagteret, így nem túl praktikus. Viszont buszoknál tényleg nagyon jó megoldás.
A diesel gáz-t mivel vegyesen használja a motor, nálunk még egyedi engedélyeztetni kell, ami a költségeket 1 milla fölé nyomja, pedig nagyjából 350-400000-ből meglenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!