Mi kopoghat a hátsó keréknél? (plusz melegedő felni)
Vidékről jöttünk haza. Amikor beértünk a városba, akkor kezdtük el tapasztalni, hogy eléggé ijesztő kopogást lehet hallani hátulról, olyankor amikor belemegyek egy kátyúba vagy rámegyek egy csatornafedélre.
Én úgy hallottam, hogy bal oldalról jön a hang, de barátnőm hátraült és eléggé magabiztosan állítja, hgy jobb oldalról halja. Ez azért furcsa, mert akkor van kopogás ha a bal kerékkel megyek bele valamibe. Ha a jobbal, akkor nem.
Megálltunk több helyen is nézelődni, hátha látunk valamit, meg próbálgattam, de semmi egyéb.
Plusz extra, hogy amikor hazaszenvedtük magunkat, akkor szintén párom állította, hogy égett szagot érez a hátsó jobb keréknél. Végül én is éreztem, illetve kiderült, hogy a felni fel is volt melegedve. Csak az, a többi nem.
Szerencsére szabin leszek, így majd holnap leszedem a kereket és megnézem látok e valamit a fék körül, illetve próbálom elérni az ismerős szerelőt.
Szerintetek mi lehet a gond?
Sokmindent mondanak, pl szilent (hátúl, vagy van akiné elől és hátra vezette a hangot).
Féktárcsa, fék munkahenger, stb.
Azt mondta a szerelő is majdnem egy éve, hogy az lengőkaron lévő szilent szar lesz idővel, és majd amikor kopog, akkor kell cserélni. Nem tudom, hogy ez lenne az, de akkor elől kéne hallani valamit.
Mit gondoltok?
Lengőkar szilenttől kevés felni melegszik fel.
A féktárcsa vetemedhet, főleg ha sokat fékezel és hirtelen hűtöd vissza (hó / víz). Akkor jellemző ez, ha nyitott, szellős alufelnit használsz télen. Emeld meg, forgasd át a kereket.
Lehet halmozott hiba - egy döglött szilent valóban kopoghat. Gondolom rugótörés, toronyátszakadás nem jöhet szóba ha szemre nincs változás. :)
Köszi!
Holnap megnézem, remélem azért elérem majd a szerelőt, csinálni biztos nem én fogom :) Fontos lenne a hibát diagnosztizálni, hogy tudjam, mehetek e vele valameddig, pl a szerelőig, v neki kell jönnie.
Sima lemezfelni van rajta.
Én elsőnek lengéscsillapítóra gondoltam. Próbáltuk megnyomkodni, rátehénkedni és felengedni, de semmi extra nem volt. Kívülről nézve nem látszódott, hogy félreéllna, vagy lejjebb lenne, persze lehet, hogy én nem nézem jól.
Ha halmozott hiba, akkor az azért jó nagy balszerencse, hogy így egyszerre jött elő.
A szerelőnek biztosan van kiszállási díja, plus za ház előtt nem fogja szétszedni + nem tud aláállni sem. Ha nincs semmi szokatlan elindulásnál (nem erőlködik, nem kell jelentősen nagyobb gáz a megszokottnál, nem érzed úgy h "odagyökerezett" az autó), akkor lassan - óvatosan vidd el és minden egyes kis mozzanatra figyelj. Ismered az autódat, érezned kell ha valami nem olyan mint szokott.
Így látatlanban nincs az az isten aki diagnosztizálja a hibát, főleg hogy kérdéses a zaj gerjesztője is. Elég nagy különbség van a hátsó és első tengelyek között.
Egy kérésem van: vakmerő ne legyél, van az a helyzet amikor megéri inkább kicsit többet fizetni, mint veszélyeztetni a saját és mások testi épségét.
A melegedés az tuti surlódás. Vagy a fék fog (pl munkahenger miatt, vállas tárcsa miatt) vagy a kerékcsapágy cserés.
Ezután lehet keresni hogy mi a helyzet a kopogással.
Véletlenül se írd meg az autó típusát és korát. Csak találgasson, agyaljon a sok távgyógyász, hogy első v. hátsókerék hajtású, merev hidas v. független függesztésű stb....
Na persze mit várunk attól, akik "kamumail" néven írogat? :(
Felemeltem a kocsit. A jobb hátsó kereket kézzel meg se tudom mozdítani. Tehát befog a fék.
Ha benne ülök és kicsi gázzal elindulok, akkor megindul, tegnap is ment végül is, de nagyon nem próbálgattam most.
Holnap faterom is eljön, együtt majd levesszük a kereket és megnézi ő is. Egyébként a munkahengerre gyanakszik.
Holnap még eldöntöm mi lesz. A megbízható szerelőnk most nem tud vállalni nagyobb melót, max csak annyit, hogy megnézi és megmondja, hogy mi a gond, hogy máshol ne verjenek át. Holnap eldöntöm, hogy elviszem e hozzá, vagy sem. Odáig 12km-t kéne mennem, igaz ha hajnalban viszem, akkor a forgalom kicsi. (De haza is kell jönnöm vele).
Viszont itt a közelben is van több szerelő műhely pár km távolságra, oda kisebb gond lenne elgurulni.
A gond, hogy az egyik helyen már át akartak egyszer verni, szerencsére nem sikerült nekik.
Amúgy a kocsi egy 2000-es évjáratú Renault Laguna 1.9 dci
Az őrangyal inkább ott volt jelen amikor a 100km-es úton az utolsó 7-8km-en kezdte el csinálni tegnap :)
De mondhatnám ide azt is amikor 1 évvel ezelőtt a fékpadon durrant el a fékcső fék tesztelés közben, és nem az úton.
Egyébként még az jutott eszembe, hogy ha a bal kerékkel belemegyek egy kátyúba, akkor talán a jobb kerék egy pillanatra felemelkedhet a földről, akkor pedig az a kerék lefékeződik, vagy belassul, és talán emiatt lehet e a kopogás. (amikor visszaugrik a földre)
De majd holnap kiderül, remélem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!