Ültetett autó, csúszós út? Tapasztalt valaki hasonlót?
Sziaszatok!
Van egy ültetett kocsim, és az lenne a kérdésem, hogy más is tapasztalta már, akinek ültetett a kocsija, hogy csúszós, havas úton olyan mintha menet közben csúszkálna a kocsi? Konkrétan nem csúszik meg, csak kicsit elhúz jobbra-balra. De csak olyankor, amikor havas, csúszós az út. Nem értem, hogy ez miért van, és pl havas úton kinn nem merek 50-60-70-nél jobban menni. Szeretek vezetni, minden nap szoktam, de ezt már többször észrevettem. Azért is emeltem ki, hogy ültetett, mert a párom kocsija nem ültetett, és neki nincs is ilyen problémája. Ötletek?
Valószínű nem elég progresszív a rugó és a gátló.
Elején puhának(nagyon puha) majd elég meredeken egyre keményebbnek kell lenni egy tökéletes futóműnek, de a valóságba nehéz ilyet kihozni.
Ezek az ültetett szaaaarok alapból kemények, így a kisebb úthibákon nincs tapadás és mivel a közút nem versenypálya nem fog patikasima utakat csinálni a közútkezelő hanem kirakja a 70es majd 60as és 40es táblákat...
Na ezért balesetveszélyes az ültetett kocsi közúton, és ezt akkor érezed igazán amit tapasztaltál, mert hideg és nedves aszfalton jobban kijön az érzés, hogy csúszkál.
"Ha jo lenne a futomu akkor stabil lenne. Nekem van alatta sportgatlo, rugo, allithatora alakitva tobb futomu alkatresz a kerekdoles miatt, es csodas hoban. Szoval valami nincs jol belove.
"
Valószínű neked elég progresszív a rugód(gondolom márkás).
Igen elég nagy méretű ültetés után a legtöbb felfüggesztésnél dőlést kell módosítani, sőt van ahol nem is lehet csak egyedi excenteres "versenycélra gyártott" szilentekkel meg úgyszintén "versenycélra" gyártott toronycsapággyal.
Igaz jó dőlés esetén is, ha a rugó "elején" nem elég puha elfog pattogni!
Ahogy kasosz már írta,ültetett kocsival szárazon is lepattogsz az útról nemhogy hóban...
Olyan mint egy teszkós bevásárlókocsi
Bizonyára rendes "gazdi" vagy, és ha már ennyit költöttél alkatrészre, akkor tényleg elvitted egy futóműveshez is.
Csakhogy:
A futóműállító pad indításakor, a gép -a betáplált adatok alapján- kiírja, hogy mit mennyire kell tekergetni. A Mester dolgozik, amikor minden érték egyezik, "kizöldül" a gépen a felirat, lehet OK-t nyomni. Papír a kézben, irány a kassza, a tulaj fizet, és elégedetten elkocsizik. :)
Csakhogy:
A beállított értékek, az eredeti gyári rugómagassághoz/rugóerőhöz/csillapítási értékekhez stb.-hez vannak kitalálva.
Tehát "jó" az autó beállítása, "jók" a benne található alkatrészek, de abszolút nincsenek egymással köszönőviszonyban.
Szóval, kell keresni a egy olyan mestert, aki átlátja a változásokat és azoknak megfelelően állítja be a futóművet.
/nem sok ilyen szakember van kishazánkban/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!