Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autóknak miért a kettes...

Autóknak miért a kettes fokozatuk a leggyebgébb láncszem?

Figyelt kérdés
Minden autóban ami valamelyik sebességben kortyolt váltáskor az szinte mindig csak a kettes. Enyémbe is a kettesnél kortyol hidegen. De csak a kettesnél. Miért? Enyémbe még csak 100 ezer km van. Manuális váltósokról van szó persze.
2017. febr. 7. 08:21
 1/8 anonim ***** válasza:
Azt használjuk a legtöbbet.
2017. febr. 7. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Az mi az,hogy kortyol???
2017. febr. 7. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Ezt a kortyolást nem értem, de tényleg ez egy problémás fokozat minden autónál.

Ez az a fokozat, amit használnak nagyon gyakran városba, néha már egy helyben áll az autó, de ugye nem akar az ember egyesbe váltani, aztán erőlteti kettesben az elindulást, utána meg kihúzatjuk 70-ig kettesben, hogy hadd menjen. Sokan minden kereszteződés előtt már 100 méterre a kanyartól beba**zák 2-esbe a váltót, mikor még 60-al gurulnak, hiába van benyomva a kuplung, ez a váltónak nagyon rossz.

2017. febr. 7. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
63%

Nem az a leggyengébb láncszem,és nem is megy tönkre attól,mert kihúzatják meg mert visszakapcsolnak.


70-ig 2esbe?110-ig is jobb napokon,és köszöni jól van.

2017. febr. 7. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Így van, semmi köze hozzá hogy állóhelyből indul vele vagy kihúzatja százig. A sok odaváltás az ami a szinkronkerekeket megeszi. Hármasból lefele meg egyesből felfele. Az onnan kiváltás se érdekli igazán, csak a beváltás.


Ha 100 ezernél már ilyen gondja van az pedig egyszerűen trehány minőség. Váltóhiba nem igazán jöhetne 300-400 alatt, de még lehet keveset is mondtam.

2017. febr. 7. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Az #5 leírt mindent, illetve a silány minőség mellé oda lehet tenni a felhasználót is, aki akkor is beerőlteti kettesbe a váltót recsegve ha még nem szinkronizált. Hidegben nyilván dermedt egy kicsit a váltóban is az olaja így a kopás érzete felerősödik.
2017. febr. 7. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

#3


"Sokan minden kereszteződés előtt már 100 méterre a kanyartól beba**zák 2-esbe a váltót, mikor még 60-al gurulnak, hiába van benyomva a kuplung, ez a váltónak nagyon rossz."


Most hirtelen nem emlékszem arra hogy szoktam e ilyet csinálni de ez tényleg így van? Erről nem tudtam,ez miért nem hangzik el a KRESZ tanfolyamokon vagy csak én nem figyeltem oda?

2017. febr. 7. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Azért van, mert kopottak a szinkrongyűrűk. Ez minden autónál így van, a kettes szokott a leghamarabb "kikopni",mert az van a legtöbbet kapcsolgatva a kanyarodások végett. Nem a km-óra állástól függ, hogy mikor adja meg magát a váltó, hanem a használattól, van aki már 50nél kapcsolja a másodikat, van aki csak 20-30nál,értelemszerűen a magasabb sebesség nem tesz jót neki, olyankor lehet is érezni hogy nehezebben megy be a váltókar a fokozatba,és ez hosszútávon nem tesz jót neki,mint azt itt is látni lehet.
2017. febr. 7. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!