Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Veronai buszbaleset: az ilyen...

Jano5691 kérdése:

Veronai buszbaleset: az ilyen kb.15 éves buszokban hogy van megoldva a szervókormányzás?

Figyelt kérdés
A hátul lévő motoron van a szivattyú, vagy külön elektrohidraulikus rendszer van elöl? Ez ugye egy Setra 317GT-HD volt (valszeg Mercedes OM502 motorral), de nem találok olyan dokumentációt, amiből ez kiderülne. Lehetséges az, hogy amit a szlovén kamionos látott az egy esetleg sérült szervó rendszerből a motor forró részeire folyó olaj füstje volt? Ha elromlik, vagy az elfolyó olaj miatt levegősödik a kormányszervó, akkor az okozhat olyan 'beállást', amit a sofőr nem tud hirtelen kezelni?

2017. febr. 6. 12:07
 1/4 anonim ***** válasza:

Nem vagyok autószerelő, és mérnök sem, csak sokat olvastam ezekről, érdekel.

Laikusként úgy gondolom, hogy a szervórendszerek úgy vannak kialakítva, hogy rásegítés nélkül is lehet kormányozni, csak baromi nehéz. Amíg a mechanika ép, addig nincs olyan, hogy irányíthatatlan a gépjármű.

2017. febr. 6. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Rossz helyen keresgélsz!

A buszokban, teherautókban, személyautókban nem tisztán hidraulikus szervokormány van, hanem egy mechanikus kormányszerkezet, hidraulikus rásegítéssel. Ez annyit jelent, hogy ha a hidraulika rendszer meghibásodik, akkor is irányítható marad a jármű, csak jóval nehezebb lesz a kormányzása. Ettől a hibától kizárt dolog, hogy falnak menjen egy busz, a nyílegyenes autópályán.


tisztán hidraulikus szervorendszer a homlokrakodókon, vagy izelt kormányzású lassú járműveken, traktorokon van.Pl. Rába Steiger itt a rendszer hibája esetén még egy vagy két manőverre elegendő nyomás marad a rendszerben.

2017. febr. 6. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Mikor ezzel jönnek, hogy 15 éves buszok, úgy próbálják beállítani a dolgokat, mintha ez egy ősrégi busz lett volna, kőkorszaki technikával. Pedig majdnem ugyanaz, mint egy mai, zsír új Setra, lényegbeli különbségek nincsenek is, csak több az elektromos kütyü.
2017. febr. 6. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

A 15 évet csak a technikai szint azonositása, belővése miatt irtam. Semmi szándékom nem volt 'jönni' ezzel és a busz öregségére célozni.


A kormányszervót tudom hogy működik és azt is, hogy lehet kormányozni nélküle is. Viszont volt 'szerencsém' személyautóban tapasztalni, hogy milyen ha elmegy. A kormány félelmetesen keménnyé vált és az első reakcióm nem a fék taposása volt, hanem a megrökönyödés, hogy mi a fene történik. Ha ez esetleg egy bágyadtabb állapotban érné az embert, az nyilván sokat ront a reakcó készségén. (Megjegyzem vezetéstechnikai tréningen is gyakorlat volt a motor lefullasztása úgy, hogy nem nyomja ki az ember a kuplungot satufékezéskor: a motor leáll, megszűnik a rásegités>korrekciók nagyon nehézzé válnak.)

Nem azt mondom, hogy ez történt, de a motortér füstölését nem szabad figyelmen kivül hagyni - ha tényleg volt gond a busszal. A szlovén kamionos beszámolója elég meggyőző volt, bár látok itt-ott utalást, hogy az olaszok megcáfolták tán. Azon az útszakaszon több ilyen-olyan kamera is van és bár éjjel volt, azokon látni kellene ezt.

2017. febr. 6. 20:20

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!