Egy benzinmotornak mi a maximum kényelmes utazó fordulatszám?
Mondjuk autópályán. Sose tudom, mindenki mást mond. Valaki nem viszi 3500 fölé, valaki simán tartja a 3800-at, valaki meg azt mondja hogy a 4000 se árt neki...
Most akkor mégis mi a kényelmes egy bezinesnek? Mi az autószerelők véleménye?
(két hét múlva megyek autópályázni, ezért is aktuális nekem most a kérdés)
Köszi előre is.
Piros tartományban ne forogjon tartósan.
Bár ha leírtad volna hogy milyen motor.....Mert azért nem mindegy hogy egy kommersz 6500-nál tiltó motorról beszélünk,vagy egy olyanról,ami 7000-nél indul meg.
A szabályzás van valahol a lehetséges fordulat 80%-a környékén, a motor tudna többet is, csak már csökkenne a nyomaték a fordulat emelkedésével. Szelepösszeakadás, és más efélék csak valahol 10000 környékén jelentkeznének.
Üzemmeleg, megfelelően kent és megfelelően hűtött motornak a nagy fordulatszám nem árt.
Azt hiszem öt éves gyakorikerdeseken eltöltött időm alatt most fogom ötödször beírni, hogy 1996-ban agyőri Rábaringen belezavartak egy Toyota Carina E-be 100.000 km-t. Csak tankolni, olajat és sofőrt cserélni álltak meg, a döntött kanyarok miatt az autó gyakorlatilag folyamatosan padlógázon, végsebesség közelében ment bő 500 órát. Számottevő kopás nem volt észlelhető az motorban. Egy év alatt és 10.000 városi kilométer 5-10 kilométeres szakaszokban megtéve sokkal többet ártott volna.
1000 és 6000 között semmi baja nem lesz, tartósan sem.
Más kérdés, hogy minek akarnád 3-4 ezren pörgetni, amikor nem gyorsítasz.
"Más kérdés, hogy minek akarnád 3-4 ezren pörgetni, amikor nem gyorsítasz."
Ha nem túl combos a motor, akkor valahol 4000 környékén forog 130-140 körül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!