Használt autó vásárlásánál mide kell figyelni? Miket kell ellenőrizni? Ha elakarom kerülni azt h autószerelőt vigyek magammal.
Használt autónál, nem kilométert, hanem állapotot veszek!
Karosszéria:CSAK nappal veszek autót, természetes fénynél.Nézni kell az elemeknél a színeltérést, az ajtók éleinél a rozsdásodást, a záródásnál a hézagokat a többi elemhez képest, és azt, hogy a lemezek együtt "futnak" vagy sem.A lámpák foncsorai ne legyenek megvakulva.Futómű:Mindkét irányba intenzív gázadással fordulok egyet, amelyik kihozza a féltengely csuklóinak a hibáját.Megrángatom a kerekeket.Lógás, kotyogás NEM LEHET.Próbaútnál keresem a kisebb úthibákat, és hallgatom a jármű hangját, és nézem milyen rezonanciák jönnek át a kormányra.Alacsony sebességnél élesen jobbra balra kormányzok.Ez megmutatja, a lökésgátlók állapotát is.A kezemet a kormányra fektetve fékezek egy elég intenzívet.Ha húz valamelyik irányba, az fékhibára utal.A tárcsafékeknél, a felni nyílásain benyúlva érezni lehet, hogy mennyire kopott a féktárcsa!!!Motor:Csak hideg motort indítok be.Ha piszkos, de porszáraz a motor az jó.A frissen mosott vikszolt, már gyanús lehet.Indítás előtt folyadékszinteket ellenőrzöm.(Ha eladás előtt minimális, vagy nincs is benne olaj, víz, akkor mit kaphatott ez előtte? :-) )A motortérből látni a féltengely gumiharangjait, meg kell ezeket is nézni!A motornak határozottan kell indulnia, nem pedig sokadik próbálkozásra!Alapjáraton levett olajbetöltő kupaknál megnézem, hogy van e kartergáz!A belteret az ajtók aljainak megnézésével kezdem.(90%-ban ott jelenik meg a rozsda elsőnek.)A kárpit, a sebességváltó gombja, szoknyája, az index-ablaktörlő kapcsoló kopása, a kuplung és fékpedál, valamint a kormánykerék állapota sokat elárulhat a futott kilométerekről.A műszeregységen ne világítsanak hibajelző, vagy figyelmeztető lámpák, az ülések tényleg legyenek állíthatóak.Szélvédő ne legyen repedt........Remélem nem hagytam ki semmit :-D
Szóval, megjelenik a Vevő és hű cstlósa a Mester:végigrázzák a kerekeket, benyúlkálnak a felni-lukakon, fékpróbáznak, hidegindítási próba, aztán melegindítási próba, világítás ellenőrzés, foncsor kukkolás, gátló lökdösés, kormánycibálás, kisfordulatú terhelés, nagyfordulatú terhelés , végsebesség próba, hegymenet-próba, víz/olaj/fékolaj ellenőrzés, olajkupak belső nézegetés alapjáraton, féltengely-gumiharangok vizsgálódása, kipufogórozsdásodás és felfüggesztés, ajtók, mot.tér-tető csom.tér-tető illesztése, fenéklemez és csom.tér alja rozsdásodása, műszerfal, kapcsolók, pedálok szőnyegek, ülések, üvegek, kárpitozások, és még nappali fényben az ajtók illesztési hézagának ellenőrzése, fényezés szemrevételezése, fenéklemez alá és peremek mögé betekintés, trallala, trallala.(órákig lehetne írni)
Megértem, és én is vallom, hogy alapból bizalmatlannak kell lenni, és jó, ha megpróbálsz mindent leellenőrizni.
Na de mutass már nekem egy (!) olyan eladót, aki a fenti procedúrát szó nélkül végig fog asszisztálni!
Szerintem az első 5 perc után azt a választ kapod:
Sajnálom, az autó, nem eladó. Önnek nem!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!