Használt autó vásárlásánál mide kell figyelni? Miket kell ellenőrizni? Ha elakarom kerülni azt h autószerelőt vigyek magammal.
Nem fogod tudni atvizsgalni szerelo nelkul!
bonyolultabb autokhoz meg erdemes olyan szerelot vinni aki azt csukott szemmel ismeri.
Mivel minden típusnak megvannak az "ismertető jegyei", és te nem írtad, milyet vennél, ezért nem tudunk érdemben válaszolni.
Mindegyiknél másra kell figyelni. Ha nem konyítasz semennyire a kocsikhoz, ne akard magad átvizsgálni vásárlás előtt...
Használt autó vásárlásánál a használt autóra kell odafigyelni
Ha suta vagy hozzá,úgy bsznak át hogy teherbeesel,tedd félre a büszkeséged és vigyél magaddal egy embert aki konyít hozzá
lehet ezért lepontoznak, de írom:
Semmiképpen se kereskedésből vagy neppertől vegyél használt autót. Ki lehet fogni jót, de kicsi az esély. Ők nem jótékonysági intézmény, olcsón vesznek, drágán eladnak. Tehát megveszi az esetleg kétes állapotú autót, relative pici összegből autókozmetikában kicicomáztatja, hogy SZÉP legyen, és ennyi.
Ha "magánszemély", de a "találkozzunk a teszkóparkolóban tesókám" fajta, azt megint hagyjad. Háztól vettem autót még októberben, és azon kívül, amit mondott az ember, hogy nekitolattak valaminek, és kitört a lökhárítóból egy prizma, az autónak SEMMI baja nincs. Pedig nyúzva van rendesen, taxi lett belőle nálam, "kapja az áldást" rendesen, és bírja. A vásárláskor egyszerűen nem tudtam mibe belekötni, úgy tudtam alkudni egy minimálisat, hogy az ember már nagyon szabadulni akart tőle, mert kellett neki a pénz, én meg megmondtam neki, hogy használt járművet még sose vettem alku nélkül. Így az átírás árát kb sikerült lealkudnom, de az nem volt sok.
Kereskedésből vett autóval már szoptam be rendesen, azt hosszú idő alatt tudtam talpra állítani rendesen.
Az én személyes tapasztalatom pont cáfolja a 4-es. Tök jófej embertől háznál vettünk egy ipari hulladékot (jó, kicsit a mi hibánk is volt).
Kereskedőtől meg egy csilli-villire sikált kis kocsit. EZ utóbbi 4 éve szolgál, rengeteget megyek vele, szinte költségmentes.
Előző meg igazi anyagi fekete lyuk volt. Azért is adtuk el, mert már egy jobb kocsi árát ráköltöttük, és ugyanolyan hulladék maradt...
Szóval nem tudhatod. Ha nem értesz hozzá, senkitől sehonnan ne vegyél egyedül kocsit, mert csak a vakszerencsén múlik, hogy jó lesz-e.
annál az autónál, ha magasabb futása van (200ezer km körül) akkor a motorteret nézd meg, nem folyik-e valahol az olaj, ha "túl tiszta" a motor, akkor valószínűleg lemosták, pont az olaj miatt. Jó ha poros a motortér, de nem olajos. Szelepdekni, hengerfej és a váltó illesztésénél nézd meg, van-e olajfolyás. Ha már nyitva a géptető, nézd meg a tornyokat elöl, nem rohadnak-e (ami tartja a futóművet), nézd meg az olajat a nívópálcával, nem habos-e (ha habos, akkor keveredik a víz az olajjal, el kell felejteni az autót), ugyanakkor a vizet is nézd meg a kiegyenlítő tartályban, nem olajos-e, ugyanezen ok miatt, de inkább az olaj habossága az árulkodó. Ha túl alacsony az olajszint, de még "frissnek tűnik", enm túl fekete, az is gyanús, hogy eszi az olajat, kopott a motor, felejtős. Ha túl magas az olajszint (felső jel fölött van) akkor is felejtős, mert akkor is valószínűleh keveredik a vízzel. Ennyit a motorról.
Hátsó sárvédőíveket nézd meg, nem rohadnak-e (tipikus Opel betegség), a küszöböket szintén alulról nézd meg, nem rohadnak-e, csomagtartóban emeld fel a kárpitot, nem rohad-e a padlólemez, ha már ott nézelődsz, nézz be a pótkerék alá is. A rozsda az Opelok fő nyűgje, nagyon figyelni kell rá. Érdemes megemelni az autót. Futóműszilentek ne legyenek repedezve, féltengelyek gumiharangjai ne legyenek kiszakadva. Nem árt tényleg, ha viszel magaddal szerelőt, vagy egy általad választott helyre beviszed, és átnézeted. Inkább az a 10-20 ezer ft átnézési díj, mint sokszázezres szopás a végén. Semmiképpen se olyan helyre vidd be, amit az eladó javasol, főleg ha kereskedés vagy valami nepper árulja az autót.
amit ilyen időben könnyen megnézhetsz, az a páramentesítés. Ha üzemmeleg motornál elkezdi leolvasztani az ablakokat, szélvédőt kb egyenletesen, akkor a pollenszűrő cserére is oda volt figyelve. Klímát kapcsold be, ha működik, akkor a párát 1-2 perc alatt kompletten lerántja az ablakokról. Tipikus jelenség, hogy a hátsó ablak fűtőszáljaiból 1-2 nem működik. Ez nem életbevágó, neked kell eldönteni, hogy zavar-e. Hírtelen ennyi jutott eszembe egy G astrával kapcsolatban, ha valaki tud még valami ötletet adni, majd leírja.
ja, még a motor állapotáról annyit:
Ha nagyon füstöl a kipufogó, az semmiképpen se jó. Kékes, "Trabant szagú" füst is olajfogyasztásra utal, ami ugye kopott motor, felejtős. Ilyen időben a fehéres "füst" az normális, az inkább vízgőz, ha minden jól működik az autón. A katalizátor jó működésére utal, ha ilyen hidegben vízgőzt látsz a kipufogóból távozni.
Bocs, ez lemaradt
Egy autó nem csak a motorból áll, utsó. Van még kismillió alkatrész, ami be szokta nyögni az unalmast.
Arra kell figyelni, kérdező, hogy ha nem akarsz autószerelőt VINNI, hogy jöjjön veled a saját lábán egy szerelő. Vagy beszéld meg az eladóval, hogy egy közeli szervizben átnézeted a vasat. Hidd el, megéri azt a pár ezer Ft-ot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!