Használt Golf IV vásárlásánál mire számítsák?
Hamarosan első autó vásárlása adom a fejem (Golf IV 1.9 TDI 90 vagy 110 le), a keret 1 millió forint körül lenne, a ráfordításokkal együtt.
Kereskedésekben nem bízom, magánszemélytől venném, szerelővel mindenképp meg szeretném nézetni.
Vásárlás után egyből motor- valamit váltóolaj csere, lég-, olaj- és levegőszűrő és vezérműszíj csere a terv.
Kérdésem az lenne, hogy mit érdemes még cserélni azonnal, a szerelő kb. milyen áron nézi át nekem, illetve találok ennyiért rendes autót?
(Hál'istennek viszonylag jól fizető, fix állásom van, ezért akár többet is tudnék ráfordítani.)
Leginkább egy használt Golf IV-re számíts. Abban nem akarok vitázni hogy kiben bízz és kiben nem mert magánügyed. De azért egy műhelyben egy átnézés után állapotlapot mindenképpen készíttessetek amit eltesztek mindketten. Ez neked is és az eladónak is érdeke.
Amit lehet vásárlás után cserélj. Lehet hogy a világ legmegbízhatóbb emberétől veszed de ki tudja hogy őt neme vezették meg egy szervizben vagy hogy neki meddig terjed a műszaki tudása.
Jó autónak tartom és tetszik is külsőre. Fiatalos és nem egy batár (és itt nem a kárpátaljai falura gondoltam hanem a szénahordó óriásszekérre).
Szerintem csak az állapotat figyeld majd, ne a korát. Én nemrég vettem egy 2002es pd-t. Ami a tapasztalatom, 700000 alatt meg se nezd az a kb 98-00 autókat. 1100000 körül mozognak a 2002esk amik már szépek és jónak látszanak. Én a helyedben a pd nem zárnam ki. 101 le-s elnyűhetetlen ha normálisan használtak es karbantartották.
Nehány átlag km futás
Turbo 150-250000
Motor 400-500000-ig meg sem kell bontani
Lenkerék 400000 körül adja meg magát
Pd elemek szintén 400-450000 körül, kb 200000 ft 4 felújított 1 év garival... szerintem nincs nagy külömbség egy hagyományos tdi adagoló és porlasztó javitasa és a pd elemek felújítasa között.
A fenti átlag futásos hibákra kérdezz rá és akkor nagyábol beazonosíthatod mennyivel kell a kmet szoroznod. De nem lehetetlen kifogni egy valós kmeset.
Ha van turelmed maradj a magyar autoknál, de ha nem lenne akkor N-el kezdődőeker kerüld. Általaban oka van ha valaiki vasárlas után 1 even bellül eladja.
Majd elfelejtettem: pd hez pd olaj kell pl castrol edge td vagy ezzel egyenértékű. Ha nem pd olajjal használták a pd elemek valószínűleg szétkoptak vagy nagyon rossz allapotban vannak.
A szervizkönyv azért jó mert iránymutató és látod benne hogy hová hordták és meddig. Akkor legalább addig le is tudod informálni. Ha hamis a szervizkönyv akkor megmondják a szervizben hogy az az autó ott se járt. A hamis szervizkönyvet amúgyis felismerheted mert rossz minőségű. Az eredeti kereskedők meg ritkán blamálják magukat azzal hogy árulnák a gyári szervizkönyvet mert ez nem vetne túl jó fényt rájuk és az anyacég se nézné jó szemmel.
De az a jó ha megvannak a számlák és iratok is mert az az átlagnál rendszeretőbb tulajdonosról árulkodik.
Még jó kontrolleszköz is mert ha rákérdezel hogy miért nincs akkor meghallgathatsz mindenféle meséket arról hogy hová lett. Néha nagyon kreatív és szórakoztató rövid meséket lehet hallani róla. A legfurcsább az volt hogy a kutya az udvaron a nyitott ajtajú kocsiban a lenyitott kesztyűtartóból kiette. Kiette??? Más problémákkal kapcsolatban is érdekes mesék szoktak előkerülni. Például hogy egy 100e-200e km-es autóban miért volt már motorcsere. Vagy a motor beindítása után miért égnek a hibalámpák mint a karácsonyfa. Vagy miért van a küszöb az ajtóig felfújva alvázvédő rücsivel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!