Piaggio Typhoon Robogó Akkumlátor?
Nemrégiben vettem egy 2011-es évjáratú 2 ütemű Piaggio Typhoont 50 köbcentis.
Olyan kérdesem lenne hogy a motorban 12V 3Ah akku van de gyárilag 12V 9Ah akkumlátort ír nem tudom miért tett bele ilyet akitől vettem de az a kérdésem hogy akkor a következő vételnél 9Ah akkut vegyek?
50ccm- es robogóba 9Ah??? Tuti, h nem. El sem férne.
4-5 Ah akku szokott az 50- es robogókba kelleni.
Az előttem szóló nem jól írja, mert a piaggiókban 9Ah-ás a gyári akku.
Nekem például Piaggio blokkos Aprilia SR50R van, abban is a gyári akku Yuasa YB9B.
Az előző tulaj azért rakott bele kicsit, mert az jóval olcsóbb.
Egyébként az is elég lehet.
Baj akkor van ha van a motornak nyugalmi áramfelvétele, pédául digitális műszerfal, riasztó, mert akkor egy hét alatt lemeríti a kicsi akkut.
Nem volt még Piaggio- m, de ez nekem akkor is fura.
De elhiszem.
Viszont a riasztó meg a digitális műszerfal nem magyarázat, mert a kínai robogóban is van és mégsem meríti le az akkut hetek alatt sem.
A kínai robogóban a digit műszerfal egy sima a quartz órákból ismeretes kijelző, minimális fogyasztással, az elem elvinné.
A modernabb, újabb robeszokban összetetteb feladatokat lát el a kijelző, ezáltal több energia is kell neki, például a drágább robikban az analóg mutatós km óra sem az aminek látszik, hanem egy motor viszi és komoly elektronikája van. A kínaiakban ez még mindig a régi spirálos módszer, amivel nem is lenne baj, ha rendesen megcsinálták volna, de azért lássuk be. kínai betegség a spirál elszakadása.
Aztán ugye a purejetekben, vagy a di-tech ben ott az ECU, annak is bizonyos részei a gyűjtás levétele után is feszültség alatt vannak.
A riasztó egyébként az enyémben pl. 4mA-t vesz fel, gyújtás elvétele után is, hát egy kisebb és gyengébb akkunak ezek odavágnak idővel.
Az nem kis motor, ami a km óra mutatóját mozgatja, hanem egy kis tekercs, ami elektromágneses mezőt generál (nem forog, csak elfordít), ami a mutatót mozgatja. De sok minden igaz, amit írtál.
Viszont annyit hozzá tennék, h az ECU- levett gyújtásnál nem fogyaszthat, 50- es robogókba nem is szoktak ECU- t tenni.
A 4mA az egyenlő 0,004A- el, ami lássuk be, igen csekély áramfelvét.
Ha egy 4 Ah- ás akkut veszünk, azt 1000- órán át terhelve a riasztód 4mA- áramfelvételével lehetne lemeríteni. Ergó több mint 40 napig bírná, h teljesen fel van töltve az akkumulátorod.
Nem Deprez műszerről beszélek, azt én is tudom hogy milyen, a jobb robeszokban motor viszi a kimcsi mutatót, ugyanis szedtem már szét. Az akku visszarakásakor is kalibrál egyet, nullától a végéig, kis egyenáramú motor+helyzet visszacsatolás. Van a robikban is ECU, lásd az enyémet (SR Factory), a befecskendezős Aprilia, de a Piaggio purejetben is ua. blokk van, aztán a PGO nak is van ilyen 50ccm es blokkja. Ezekben a blokkokban minden van, hidd el, légtömegáram mérő, lambada szonda meg hagy ne soroljam...:-)
Ja és Isten óvjon ezektől a robogóktól, ha valami baj van vele, be kell támadni a szoftverét, figyelni a paramétereket, a hibákat törölni, akár egy autónál, tiszta szívás, nekem elhiheted, egy 6 lityit fogyasztó sima kétütemű telisonkás, sokfelömlős szívó ugyanezt teljesíti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!