Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi az a minimum hőmérsékle...

Mennyi az a minimum hőmérséklet amit még ki bír egy autó akkumlátor?

Figyelt kérdés

Most hogy azt mondja a meteorológiai előrjelzés hogy -20,-25 fok is lehet éjjel, el kezdtem ezen agyalni hogy vajon bírni fogja-e az aksim, el tudok-e majd indulni ha tényleg -25 fok lesz?


Kb mennyi lehet az a hőmérséklet ami esetén egy kint este leparlókolt autó reggel még el tud indulni(átlagos állapotú aksi esetén)



#akkumulátor #mínuszban indulás
2017. jan. 5. 17:53
1 2 3
 1/27 cselez ***** válasza:

Hát igen, ez nehéz kérdés. Az akku kapacítása -20 fokon 50%-al esik vissza! Ez tutti, viszont az elhasználódás miatt is folyamatosan csökken az olmos akkuk kapacítása, ráadásul minél ritkábban használod annál rosszabb.

Namost, hogy a tiéd éppen hol tart ezt nehéz megállapítani, de ha 4-5 év körüli akkor biztos, hogy nem fogja jól viselni a -20-at.

Aztán még az autón is sok múlik, főleg ha dízel!

2017. jan. 5. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 anonim ***** válasza:
Mérj rá multiméterrel, mikor beülsz. (mielőtt elindulnál otthonról). Ha 12,6V alatt van akkor lehet izgulni, illetve ha 5 éves már elmúlt. Ez bele van sütve a műanyag házba. (Nálam ez úgy néz ki hogy 1104.. azaz 2011. április.. ) igen.. én is most töltöttem fel, sőt hétvégén szulfátoldózom is. Közel 6 éves az aksim.. Kicsi benzines autó, de 6 év az 6 év. S ilyenkorra már elhasználódnak. Átlag élettartam eléggé szórt és sok mindentől függ, de olyan 2-10 év..
2017. jan. 5. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:
12.6V alatt nem kell még izgulni vagyis kérdés hogy mennyivel alatta...12.6V az majdnem egy teljesen feltöltött akkumulátor.
2017. jan. 5. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 anonim ***** válasza:
Ezt így nem lehet megmondani.
2017. jan. 5. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 anonim ***** válasza:
A teljesen feltöltött 12V- os akku kapocsfeszültsége 12,7V. A savsürűséget karbantartás mentes akkunál ugye nem tudjuk (nem akarjuk) vizsgálni. Biztosat terhelővillával lehet mondani, multiméterrel nem. Mert h az akku attól még lehet rossz, h a multiméter szerint meg van a 12+ V.
2017. jan. 5. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 anonim ***** válasza:
Aztán a feszültségesésről ne is beszéljünk. Kinyitod a kocsi ajtaját, bizonyos fogyasztók bekapcsolnak. Nekem pl az Audi A6- nál az MMI mindjárt felvesz 5-6A áramot, ezáltal mindjárt a teljesen feltöltött akkunál is 12,3V körül lesz csak a mért érték. Izgúljak? Az jelentősen 12,6V alatt van. H a te módszeredet veszem alapúl, az is csak akkor játszana, h a kocsiról le van csatolva az akku, ellenkező esetben a mért értéked nem hiteles.
2017. jan. 5. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 anonim ***** válasza:
Egy normál állapotú feltöltött akkumulátor -35 Celsius fokig nem fagy meg, és alkalmas autó indításra is.
2017. jan. 5. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
meg szoktak adni indítóáram erősséget,enyémben pl 800A az 1.9 TDI hez.Ez azt jelenti hogy a 800A-t tudnia kell 30 másodpercen keresztül -18°C ban úgy hogy a feszültség ne essen 7.2V alá.Tehát nem gondolnám,hogy a -20°C gond lenne egy jó akkunak.Kapacitása nyílván kevesebb,de az csak annyit jelent hogy kevesebbszer tudnál indítózni,ha nem indulna be.
2017. jan. 5. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
19:40.. A 12,6V-os vagyok.. Nos igen, a 12,6V az autóban, üzemi helyén mért helyes érték. 12,4V alatt kezdődik a szulfátosodás. Valóban meg kell nézni hogy mennyit esik a feszültség indítózásra. 9,5V. a határérték. Ha rákapcsolsz mindenfélét, rádiót, lámpát, nyilvánvalóan annak terhelésével fog esni a feszültség is. Ez a -11 fok ami most itt keleten van elég cudar. Éjszakából jövök hazafelé. Mondanom sem kell hogy még a váltóolaj is megdermedt. Erő kellett a kapcsolgatáshoz. A motor úgy forgott mintha megfogta volna valami. Ez igénybe veszi az akut is. Tehát aki 0 fokban még elkocsikázik a 12,3.. 12,5V-ot tartó autoakujával, az ma garantáltan mind tologatni fog. Nyugodtan vedd elő a multimétert és méregess egy párat. Sok mindent elmond. Terhelővilla hiányában is. Én már vizsgálom egy ideje.. tavaly megregeneráltam az 5 éves akumat az autóban ami lemerült, két , három ízben is. Ma is azzal jöttem haza, pedig most már 6 éves. :D
2017. jan. 6. 06:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 anonim ***** válasza:
Még mindig én.. 12,7V 100%. 12,4V:50% 12,2V :25% 11,9-től mélykisülés.. Hogy mennyi áramot tárol azt egy töltés- merítés-töltés ciklus megmutatja. S tapasztalataim szerint nagyon jót is tesz egy öreg akkunak.
2017. jan. 6. 06:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!