Mennyi az a minimum hőmérséklet amit még ki bír egy autó akkumlátor?
Figyelt kérdés
Most hogy azt mondja a meteorológiai előrjelzés hogy -20,-25 fok is lehet éjjel, el kezdtem ezen agyalni hogy vajon bírni fogja-e az aksim, el tudok-e majd indulni ha tényleg -25 fok lesz?
Kb mennyi lehet az a hőmérséklet ami esetén egy kint este leparlókolt autó reggel még el tud indulni(átlagos állapotú aksi esetén)
#akkumulátor #mínuszban indulás
2017. jan. 5. 17:53
1/27 cselez válasza:
Hát igen, ez nehéz kérdés. Az akku kapacítása -20 fokon 50%-al esik vissza! Ez tutti, viszont az elhasználódás miatt is folyamatosan csökken az olmos akkuk kapacítása, ráadásul minél ritkábban használod annál rosszabb.
Namost, hogy a tiéd éppen hol tart ezt nehéz megállapítani, de ha 4-5 év körüli akkor biztos, hogy nem fogja jól viselni a -20-at.
Aztán még az autón is sok múlik, főleg ha dízel!
2/27 anonim válasza:
Mérj rá multiméterrel, mikor beülsz. (mielőtt elindulnál otthonról). Ha 12,6V alatt van akkor lehet izgulni, illetve ha 5 éves már elmúlt. Ez bele van sütve a műanyag házba. (Nálam ez úgy néz ki hogy 1104.. azaz 2011. április.. ) igen.. én is most töltöttem fel, sőt hétvégén szulfátoldózom is. Közel 6 éves az aksim.. Kicsi benzines autó, de 6 év az 6 év. S ilyenkorra már elhasználódnak. Átlag élettartam eléggé szórt és sok mindentől függ, de olyan 2-10 év..
3/27 anonim válasza:
12.6V alatt nem kell még izgulni vagyis kérdés hogy mennyivel alatta...12.6V az majdnem egy teljesen feltöltött akkumulátor.
5/27 anonim válasza:
A teljesen feltöltött 12V- os akku kapocsfeszültsége 12,7V. A savsürűséget karbantartás mentes akkunál ugye nem tudjuk (nem akarjuk) vizsgálni. Biztosat terhelővillával lehet mondani, multiméterrel nem. Mert h az akku attól még lehet rossz, h a multiméter szerint meg van a 12+ V.
6/27 anonim válasza:
Aztán a feszültségesésről ne is beszéljünk. Kinyitod a kocsi ajtaját, bizonyos fogyasztók bekapcsolnak. Nekem pl az Audi A6- nál az MMI mindjárt felvesz 5-6A áramot, ezáltal mindjárt a teljesen feltöltött akkunál is 12,3V körül lesz csak a mért érték. Izgúljak? Az jelentősen 12,6V alatt van. H a te módszeredet veszem alapúl, az is csak akkor játszana, h a kocsiról le van csatolva az akku, ellenkező esetben a mért értéked nem hiteles.
7/27 anonim válasza:
Egy normál állapotú feltöltött akkumulátor -35 Celsius fokig nem fagy meg, és alkalmas autó indításra is.
8/27 anonim válasza:
meg szoktak adni indítóáram erősséget,enyémben pl 800A az 1.9 TDI hez.Ez azt jelenti hogy a 800A-t tudnia kell 30 másodpercen keresztül -18°C ban úgy hogy a feszültség ne essen 7.2V alá.Tehát nem gondolnám,hogy a -20°C gond lenne egy jó akkunak.Kapacitása nyílván kevesebb,de az csak annyit jelent hogy kevesebbszer tudnál indítózni,ha nem indulna be.
9/27 anonim válasza:
19:40.. A 12,6V-os vagyok.. Nos igen, a 12,6V az autóban, üzemi helyén mért helyes érték. 12,4V alatt kezdődik a szulfátosodás. Valóban meg kell nézni hogy mennyit esik a feszültség indítózásra. 9,5V. a határérték. Ha rákapcsolsz mindenfélét, rádiót, lámpát, nyilvánvalóan annak terhelésével fog esni a feszültség is. Ez a -11 fok ami most itt keleten van elég cudar. Éjszakából jövök hazafelé. Mondanom sem kell hogy még a váltóolaj is megdermedt. Erő kellett a kapcsolgatáshoz. A motor úgy forgott mintha megfogta volna valami. Ez igénybe veszi az akut is. Tehát aki 0 fokban még elkocsikázik a 12,3.. 12,5V-ot tartó autoakujával, az ma garantáltan mind tologatni fog. Nyugodtan vedd elő a multimétert és méregess egy párat. Sok mindent elmond. Terhelővilla hiányában is. Én már vizsgálom egy ideje.. tavaly megregeneráltam az 5 éves akumat az autóban ami lemerült, két , három ízben is. Ma is azzal jöttem haza, pedig most már 6 éves. :D
10/27 anonim válasza:
Még mindig én.. 12,7V 100%. 12,4V:50% 12,2V :25% 11,9-től mélykisülés.. Hogy mennyi áramot tárol azt egy töltés- merítés-töltés ciklus megmutatja. S tapasztalataim szerint nagyon jót is tesz egy öreg akkunak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!