Mennyi az a minimum hőmérséklet amit még ki bír egy autó akkumlátor?
Most hogy azt mondja a meteorológiai előrjelzés hogy -20,-25 fok is lehet éjjel, el kezdtem ezen agyalni hogy vajon bírni fogja-e az aksim, el tudok-e majd indulni ha tényleg -25 fok lesz?
Kb mennyi lehet az a hőmérséklet ami esetén egy kint este leparlókolt autó reggel még el tud indulni(átlagos állapotú aksi esetén)
Nem érted, miről beszélek.
Hiába multiméterezel, mert becsap. Addig, amíg az akkusarukat az akkumulátorra kapcsolva méricskélsz multiméterrel, nem kapsz hiteles mérési eredményt!
A mai modern autókban vannak olyan fogyasztók, amik elég combos ampereket vesznek fel már az ajtónyitás időpontjától egészen a stand by időszakig. És itt még nem kapcsoltál lámpát, levegőbefúvást, gyújtást, semmit.
Nálam ez, mint mondtam azt eredményezi, h a 12,7V- ra tele töltött akkunál autóra kapcsolva már csak 12,3V. Ergo a 30%- osnak kijelentett akkuval indítózok. És simán beröffen -15 fokon is.
Ezzel azt akarom mondani, h azért, mert 12,3V- ot mérek a multiméterrel, az nem jelenti azt, h az akku kapocsfeszültsége valóban 12,3V. Nyugalmi helyzetben, h nincs fogyasztó (a háttérben, amit nem is látsz)akkor 12,7V lenne, de mivel a komfortelektronika megrántja, így csak 12,3V az, amit mérsz. ÉS ez becsap. Az indítóáram attól még gyönyörűen meg van, az akkumulátor kapacitása is.
Ez a jelenség amúgy teljesen természetes, réges- régen egy Ohm nevű bácsi találta fel és helyezett törvényi védelem alá, ami a mai napig érvényes.
"Ezzel azt akarom mondani, h azért, mert 12,3V- ot mérek a multiméterrel, az nem jelenti azt, h az akku kapocsfeszültsége valóban 12,3V."
De, az azt jelenti. Te kevered a kapocsfeszültséget az üresjárási feszültséggel.
Egyébként a multiméteres mérés tényleg nem megbízható, mivel az akku belső ellenállását nem képes mérni, és az szabja meg a max áramot.
Akkor h te is megértsd! Terhelt állapotban hiába mérsz kapocsfeszültséget, az nem utal az akku töltöttségi szintjére.
Ha terhelt állapotban méred, ami ajtónyitás következtében a modern autóknál jellemző, akkor hiába várod a 12,7V nyugalmi feszültséget a teljesen feltöltött akkunál.
Ergo becsapod magad, mert a multiméter 12,7V helyett jóval alacsonyabb feszültséget fog mutatni. De attól még az akkumulátor a helyzet magaslatán áll.
Hiába h csak 12,3V ot mutat az adott példánál, attól még indítani fog, mint barom.
Utolsó, kamu!
Nincs olyan Audi 3, ami 0.TDI motoros.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!