Alfa Romeo 159 1.9 JTD/JTDm vagy BMW E46 320D/330D, esetleg még jöhet a Mercedes E (W210) 300TD motor [tudom, hogy ez nagyobb kategória a kettő közül! ]?
Sziasztok!
Előre leírom,hogy nem első autó és nem is vagyok már olyan fiatal,hogy "csapassam" éjjel-nappal! Viszont szeretnék egy élvezhető autót!
Nos tehát,eddig egy Opel Astra H 1.6 benzint vezettem. Most viszont szeretnék egy dízel autót,mert ingáznom kell elég gyakran!
Lebontásban:
-Általában napi 80 km 70-30 az országút javára.
-Heti kétszer viszont a munkám miatt 1200 km-t kell utaznom (Ez 2x ugye 2400 km! , Székesfehérvár mellől - Teplice)
-Hétvégén szinte csak állna
Rengeteg ülök autóban egy héten és ezért szeretnék egy jól vezethető dízelt!
Na és akkor a kérdés: Hallottam már mindkettőről hideget is-meleget is! Tudom,hogy egyik se a megbízhatóság mintaképe! Viszont,ha a kettő közül választani kellene,akkor melyik mégis a fenntarthatóbb melyikkel kell többször meglátogatni a szervizt?
A szerviz költségen maszek szerelő bevonásával is sokat lehet spórolni. Persze aki a Porscheba viszi a kocsiját ne csodálkozzon ha egy liter olajra nettó 6640 ft-ot számolnak fel. Na most kb 12000 bruttóból csúcskategóriás PD olajat lehet venni, és nem egy litert, hanem 5-öt!
Ha meg valaki ragaszkodna a gyári alkatrészekhez akkor Mann szűrőkre van szüksége, de ennek az olcsóbb kivitelét ami csak a feliratban különbözik Hengst-nek hívják. Így már min 60-70% lett spórolva az alkatrészeken. Egy maszek szerelő pedig 7-8000 ft-ért megcsinálja a szervizt (olaj + pollen).
Gyári VW szíjkészletek évjáratfüggő, de általában SKF, Gates, Conti szokott lenni, Kuplung + lenkerék Schachs vagy valeo. Fék többnyire ATE.
Új autó esetében végül is csak az első évben kell márkaszervizbe hordani, mert utána már úgy sem garanciás. Kopó alkatrészeket már 30000 km után lehetetlen gariban cseréltetni!
És várhatóan évente befigyel az első-hátsó féktárcsák+ betétek, Vezérlés csere, a kuplung talán kibir majd 1.5 évet is a sok pálya miatt, de nem valószínű. Jó esetben a lenkerék két kuplung szettet kibír, többet nem fog!
A kérdés, hogy a kérdező hitelképes-e, mert a válság idején nagyon sokan bár listások lettek, és ezek, ha kapnak is hitelt akkor, nem túl kedvezőek lesznek a feltételeik (magas THM)!
Egy 1.9 PD motor teljes felújítása (gyűrűk, hajtókarcsapágyak, hengerfej, turbó, PD elemek), lenkerékkel és kuplunggal együtt kb 1-1.2 millióból megvan. Egy 3-5 éves autó hasonló felújítása kb a duplájába fog kerülni.
Ha új autót vagy 1-2 éveset vesz az min 4-5 millió, és az ezekben lévő felhúzott downsizeing motorok már sajnos nem olyan tartósak mint a régiek. Ha átlag 50000 km-el meg tudja venni, akkor 2 év után nem árt szabadulni tőlük! Így azt is bele kell kalkulálni, hogy 2 max 3 évente másik autót tud e venni a kérdező, és a korból és a km futásból adódó értékcsökkenés még bele férne-e a költségvetésébe. Mert feltételezhetjük, hogy az autó az értéke felét elveszíti ennyi idő alatt ami kb 2-2.5 millió+ a szervizekre elköltött X összeg!
Cég esetében az amortizáció is leírható :)
De úgy alapvetően egy viszonylag új autóval kevesebb a nyűg! Csak figyelembe kell venni, hogy az után gyártott cuccok is sokkal drágábbak!
Na újra itt vagyok!
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, kissé átgondoltam a dolgokat és igazatok van! Kérdeztem a szerelőmet és Ő is hasonlókat mondott!
Sajnos új autó nem játszik! Viszont kibővítem a keretet 2 millió Forintig és megtartom az Astrát is,amolyan hétvégi autónak,mert amúgy szeretem! Van is két autó,amit megnézek valószínűleg a hét folyamán!
Íme,az eddigi autók:
Természetesen szerelővel megyek megnézni őket!
Egyik típust sem ismerem, de én a 2.0 dieselt venném. Mert jobban megy :)
Viszont 2 év alatt mindegyikbe 400000 km felett lesz méter, ekkor még valószínűleg el is fogod tudni adni.
A miérteket nem részletezem.
Vagy neked is tekerned kell az órát mint, ahogy ezt sokan mások is teszik. E-bayen lehet venni hozzá kütyüt kb 100 euróért, és vizsga előtt mindig állítani kell egy picit. /ezt nem ajánlom amúgy, csak egy lehetőség/
Ha én lennék ebben a helyzetben, akkor addig hajtanám amíg megy, persze mindent megkapna amit kér. Jönne egy teljes motorgenerál egy vagyonért, és akkor már tudnám mire számítsak a kilométerekkel.
pl: Megveszed a Subarut és elmegy 550000-et a motor a generálig, ekkor megcsináltatnám és még kb 400000-et elmennék vele majd eladnám.
Csak én ezt egy 1.9 PD Passatal csinálnám... az olcsó alkatrész árai miatt. Lehet kapna nálam még egy teljes generált is nálam.
Sokat kell majd matekoznod mi lenne a gazdaságosabb megoldás.
500000-nél lehet nem kell gyűrűzni, de a hengerfej biztosan megadja magát valamilyen módon. Ekkor már min. a 2. turbót haználja. Ezután még nagy valószínűséggel elmegy 2-300000-et. mielőtt megdöglene.
Ez egy optimális eset, viszont mindig vannak kivételek! Főleg amiatt, hogy nem tudni milyen módon tette meg az első 100-150000-et, és mennyivel osztották a benne lévő métereket.
A fogyasztás többlet az nem para! Nem tudod láttad-e,de az 1.9 JTDm alfát is néztem és az is többet fogyaszt egy Astránál! De ez nem zavar!
És a kocsira szánt összeg az csak egy dolog! Lesz pénzem még bőven tankolásra és szervizre is! Egyszerűen csak nem ölök bele több pénzt,tudom most majd megint megkapom,hogy munkaautónak azért nem kellene ennyire lebecsülni! De már így is sokat hozok rajta feljebb!
Nem akarlak bevonni titeket a cég életébe,de nem Én vagyok a Főnök! Igaz,hogy vezető beosztásban vagyok,de nem Én vezetem a céget! Kaptam egy x összeget,amiért vásárolhatok egy használt autót! Ez az összeg jelenleg 2,5 milla. Ez van most az autóra, papírokra és az első szervizre! Szóval nekem is megvan kötve picit a kezem!
Én a helyedben beszélnék a főnököddel meg valami normális lízingcéggel.
Ha az 1.7 millás J Astrába beleversz majd még 3 év alatt 400 000km-t, akkor azt a kocsit nem fogja eladni itthon 500 000 Ft felett. Ez alapból 1,2 milla bukta, ugyanannyi mint ha havi 33 333-mal lízingelt volna.
Ha a 2,5 gurigát bedobod meg rárakod ezt az értékvesztést, akkor az közel kiadja egy !10-20 000! km-es J Astra árát. Három év múlva azt még el lehet adni ( 5 évesen ) simán 1-1,5 millió között és akkor az értékvesztésen nyert a cég.
Ehhez még hozzájönnek a cégautóra elszámolható dolgok stb..
Ilyen futásnál nem véletlenül nyomja mindenki az új autót, összességében gazdaságosabb. Oké, hogy nem te vagy a főnök, de te ülsz a kocsiban és te fogsz sz0pni ha gáz van illetve ő is nyer ha anyagilag jobban jár.
#21:
felesleges számolni, új autóra köt egy karbantartási és assistance szerződést aminek havonta átalánydíja van és ez tartalmazza az összes tervezett és nem tervezett szervizt is, illetve a lízing lejártakor a márkakereskedés kérdés nélkül átveszi a kocsit.
Az összes flottás cég az üzletkötőktől a rendőrségen át az orvoslátogatókig mindenki így csinálja mert hosszútávon így gazdaságosabb a rendszer. Valószínűleg azok akik 50-100-500 autós flottát tartanak fent csak nem hülyék :D
A haszonjárművekre van inkább rálátásom, ott is sokan csinálják, hogy megveszik KP-ra régebbi, de "megbízhatóbb" technikát, sokan a fenti módszerrel cserélik a járműveket. Szerinted melyik bagázsnál megy jobban a rendszer?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!