Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Skoda Fabia motorja (2005...

A Skoda Fabia motorja (2005 1.2 HTP,3 henger,6 szelep) milyen feltöltésű? Lengőcső vagy rezonancia?

Figyelt kérdés

2017. jan. 18. 21:02
 1/4 anonim ***** válasza:
A mi? :D
2017. jan. 18. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
He?
2017. jan. 19. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 joco5582 ***** válasza:

Ez a motor nincs feltöltve. Szívó benzin injektorral, egr kipufogó gáz visszavezetéssel.

A VW 1.2 HTP motorja van benne, amit a korabeli Polokba és Ibizákba szereltek.

Nem túl jó konstrukció. Inkább kerülni szokás. Igaz akinek ugyanezen időszak 1.4-es 4 hengerese van az meg az 1.2-est venné.

Amire számítani kell:

Lambdaszonda hibák gyakoriak. Check engine hibajelzések gyakoriak, melyek idővel vagy törlődnek vagy nem. Néhány esetben Egr szelep hibák. Más esetben vezérlés átugrás is előfordulhat. Nem ritkák a hengerfejhibák sem.

Mivel láncos motor, és a lánc nyúlását nem egyszerű ellenőrizni, vásárlás után km óra állástól függetlenül a vezérlést cserélni kell. Szerencsére sok helyen megcsinálják és 150ezer forint elég szokott lenni. Mivel a cseréhez szét kell borítani a motort, érdemes tapasztalt szervízre bízni.

Előfordulnak hibák az ablakemelővel, de akivel beszéltem senkinek nem igényelt javítást.

Amúgy a kocsi nagyon jól fogyaszt, és elég dinamikus is. Autópályán is tartja a forgalom ritmusát - igaz nyomaték nem sok van. Hidegben a kis motor miatt soká lesz fűtés. A váltó példás, azzal nem is igen van gond.

Remegés rázkódás vibráció gyári állapotában nincs, ha viszont a gyári szilenteket cserélték teligumisra, akkor már érezhető. 10-13 éves korára a szilentek cserések lesznek, ahogyan a kipufogó flexicsöve is. A motortartó bakok is elfáradhatnak. Ilyenkor még több a vibráció. Hála az égnek kapható ez is, a felső 30ezer az alsó kicsit kevesebb mint 70ezer.

Remélem segít

2017. jan. 19. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 veterán vas ***** válasza:

Na itt van az eb elhantolva ;)

Gondolom, a Kérdező egy-két fejezetet kihagyott a műszaki olvasmányaiban. Bizonyára száraz, és unalmas volt az első 150 oldal /az alapok/ és egyből a számára érdekes részekhez lapozott.

/lásd turbó, kompresszor, feltöltő, stb./

Most aztán jönnek a kérdések. :D

2017. jan. 19. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!