Alfa Romeo 159? Miért szidja mindenki?
Mert sokan keverik a 156-ossal,ami tenyleg egy rakas szar,főleg a facelift előttiek!
A 159 mar teljesen más,viszont biztos hogy nem az 1.9jtd-vel vennem!
A régebbi Alfákból indulnak ki, pedig ez már nagyon nem az a kategória. Ez az 1.9-es Multijet motor volt az Opelekben, Saabokban, Suzukikban is.
Persze ettől függetlenül ez még egy 10 éves, 3-400 ezret futott CR dízel motor. Egy pár százezres javítás bármikor befigyelhet, mint az összes ilyen technológiát használó autónál. (Lendkerék, injektorok, turbó, EGR, stb.)
Egyébként én is ilyet fogok venni, csak benzinmotorral.
Nem szidom. Kivül nagyon jó de a belseje nem elég.
Ha belül is király lenne azt vettem volna az ódi helyett.
Én is ezt hallottam, hogy a 159 is ugyanolyan rossz, mint a régebbi Alfák, és mindenki lebeszélt a vásárlásáról. Szóval vettem egyet múlt nyáron.
2008-as, 1.9 JTDm 16V, 150 lóerő, 185 ezer km. Rengeteg költséggel járt azóta a fenntartása: Vásárláskor tudtam, hogy a 2 hátsó spirálrugó törött, ezért azok cserélve lettek egyből. Utána még olaj és szűrők. Szóval, mint látod, 1 év alatt a gatyámat ráköltöttem. :) Arról nem is beszélve, hogy nyáron rengeteget fogyaszt, nyugodt tempóban is megeszi az 5,4-et. 1 tele tankot elfogyasztott júliusban 1150 km alatt. Szörnyű. :)
De komolyra fordítva a szót. Ugyanaz romolhat el benne, mint a többi autóban. Kettőstömegű, turbó (hidegen, induláskor erőteljesen fütyül, nem kell megijedni), nagynyomású szivattyú, stb stb. Az emberek szeretik beállítani egy szar típusnak, mert hát olasz, meeeg Alfa, meg hát a haver kutyájának a kölykének a földöntúli ismerőse azt mondta. Aztán kiderül, hogy a németek segítettek a fejlesztésében, és akkor máris fordul a kocka, és milyen jó autó...
Ha figyelsz a karbantartásokra, a megfelelő olajat és üzemanyagot rakod bele, hagyod, hogy a részecskeszűrő mindig kiégesse magát, akkor nem lesz gond vele. Persze akkor is el fog romlani pár dolog, és kopni fog a fékbetét is, de melyik autó hibátlan? Egyik sem.
A motor valóban olyan, mint az Opelé. Szerelőm mikor meglátta, azt kérdezte, milyen Alfa ez, hogy Opel motor van benne? :)
A 150 lóerő nem annyira érezhető, nehéz autó, húzni húz, de nem kell vele gyorsulási versenyre menni. A kátyúkat megérzed majd, az biztos, mert kemény a futómű, cserébe taposhatod a gázt a kanyarban is végig, mert tapad. Nekem SW van, ami egy kamukombi igazából, mert bár van benne hely hátul, de közel sem annyi, mint egy normál kombiban.
A lényeg, hogy nem szabad megvenni az 1 millióért kínált egyedeket, mert azokkal tényleg lesz gond. Mikor vettem, akkor úgy voltam vele, hogy 1,7-1,8 millió, ahonnan nézegettem. A kereskedésben lévők nagy része pedig felejtős volt. Június közepén vettem, július elején pedig már mentem is vele AlaCityre, ami egy nagyon nagy élmény volt. :)
A kocsi problémás része a motor lehet (lesz is) ha az ember egy használtat vesz.
Persze bármilyen modern dizelnél ezekkel a kiadásokkal (amiket már mindeki kivülről fúj) számolni kell.
Én új C vectrába használtam az 1,9d-t. Nagyon hangos, erősen kerregő járású dúrva motornak éreztem, a kuplungja nagyon nehéz. (vadi új volt)
Ezután kaptam focust 2,0d amibe a francia 2,0hdi motor van. Csendes, sokkal finomabb járású, barátságos motor és nagyon könnyű a kuplungja. (pedig ugyanakkora nyomatékot visz át, nem is értem)
Szóval azzal a motorrak amivel a 159 értelmes választás lehetne nem kéne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!