Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A start-stop rendszerrel...

A start-stop rendszerrel ellátott autón nem károsodik a turbó? Ha teljes terhelés (pl gyors hegymenet) után megállok, ugye akkor is leállítja a motort, ami szerintem hazateszi a turbót.

Figyelt kérdés
2017. jan. 17. 08:47
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
79%

Figyeli az elektronika hogy mikor szabad leállítani és mikor nem,de ennek ellenére a start stop egy baromság műszaki szempontból.


Ez sem a user miatt van,hanem szebbé teszi a katalógusadatokat és jobban belefér a kibocsátási keretbe.

2017. jan. 17. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
2017. jan. 17. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
0%

Szerinted leállítja, szerinted tönkreteszi. Itt a baj.


GÉpészmérnök vagy-e, tíz év autóipari tapasztalattal?

Nem? Akkor ennyit a szerintmekről...

2017. jan. 17. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
en egy esetben hasznalom ezt a start/stop rendszert, amikor a vasuti atjaronal piros van es lathatoan varni kell. ezenkivul kikapcsolom, jonak biztos jo, de en nem szeretem.
2017. jan. 17. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
79%
Valószínűleg a mérnökök nem hülyék, így az ilyen autókban a turbó kapott külön olajzást, ami keni amikor a start/stop leállítja a motort. Ezen túlmenően felesleges gizdázás, már nem tudnak értelmes újdonságokat kitalálni, és ilyen parasztvakító maszlagokkal tömik tele az autókat.
2017. jan. 17. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

5-ös!


Teljesen egyetértek! Van egy minimális előnye (talán!!), de cserébe sokkal nagyobb terhelést kap az elektronikus rendszer és az önindító is.

Van azonban egy kérdésem. Nem vagyok gépész, szóval tényleg a tudatlanságból fakadó kérdés jön! :) Ha nincs járó motor, akkor olajnyomásunk sincs, de ebben az esetben hogy tudják megoldani a turbó külön kenését?

2017. jan. 17. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
ezekben az autókban már 0w20-as olaj ken, és hűtve van a tengely.
2017. jan. 17. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Vagy 20 szenzora van a start-stopnak és csak akkor állít le, ha mindegyiktől megfelelő jelet kap.

Pl amíg nem üzemmeleg a motor addig se állítja le. Vagy amíg az akku nincs teljesen feltöltve addig se. Gondolom van erre is figyelés, hogy 3000-es fordulat után el kell telnie egy percnek míg leállít vagy valami hasonló. Bevallom sosem próbáltam még meg 3000-es fordulat után azonnal megállni.

(Amúgy az enyémbe 5w30-as olaj kell. Pont mint az előző 12 éves start-stop nélküli autómba. Bár ez nem lényeg...)

2017. jan. 17. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 Wadmalac ***** válasza:

A start-stop automatika fő előnye nem az, amit a vevőnek reklámoznak, mint kényelem meg üzemanyag-spórolás, hanem a kisebb emisszió. Ez egy olyan szempont, ami kevés vevőt mozgat meg a szíve táján, a csökkenő fogyasztás viszont csak bizonyos használati módoknál lesz érezhető, tehát nem biztos, hogy elég vevővonzó.

Nem is tudom, hogy ez van-e bármelyik cégnél fizetős extraként, megnézném, ki ad ki erre plusz pénzt.


Egyébként amelyik autókban alkalmazzák, ott TÉNYLEG komoly elektronika figyeli, hogy mikor érdemes és nem káros üzembe lépnie. Például a Hungária körúton, a méterenként fa*oló dugóban nem fog folyamatosan indítgatni meg leállni, mert az önindító- meg akkugyilkos lenne.

Nem lép üzembe sem tűzforróra hajtott turbónál, sem még hidegindítási dúsító fázisban lévő motornál.

Mivel a hagyományos önindítóknak még golyóscsapágyai sincsenek, gyanítom, hogy az ilyen frekventáltabb használathoz alapból más önindító kerül az autókba, sőt gondolom akkumulátorból sem jó akármilyen.


Az biztos, hogy ez a technika közel sem ér annyit mint a belsőégésű motort szintén ki-be kapcsolgató hibrid, sem emisszió, sem más szempontból. Nem merném tippelni, hogy ez a start-stop automatika fog előbb kihalni, vagy a nem hibrid autók úgy általában.


Amúgy akit zavar, kapcsolja ki. Ha esetleg rosszul programozott rendszere van és mégis indítgat a dugóban, kapcsolja ki.


De ha valaki napi szinten autózik több 20-100 km-t és út közben előfordul pár hosszú pirosú lámpa meg vasúti átjáró, ez a fránya start-stop észrevehető spórolást tud hozni a fogyasztásban is.

2017. jan. 17. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
Dehogyisnem károsodik, az elmúlt évek legrosszabb találmánya, és sajnos minden autóba elterjed. B*szhatod a sok szenzort, mert hideg motorral is képes leállítani, tapasztalat, de olyan is volt, hogy 200-ról fékezve az autobahnon (dogó volt) megálltam, és egyből leállította a motort..... Nem beszélve, hogy milyen rossz a sok indítgatás a motortartó bakoknak, a kettőstömegű lendkeréknek, a turbónak, meg úgy általában mindennek. Mindez azért, hogy az autó egész élete során megspórolj vagy 50 liter üzemanyagot (lehet hogy sokat mondtam).
2017. jan. 17. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!