A start-stop rendszerrel ellátott autón nem károsodik a turbó? Ha teljes terhelés (pl gyors hegymenet) után megállok, ugye akkor is leállítja a motort, ami szerintem hazateszi a turbót.
Figyeli az elektronika hogy mikor szabad leállítani és mikor nem,de ennek ellenére a start stop egy baromság műszaki szempontból.
Ez sem a user miatt van,hanem szebbé teszi a katalógusadatokat és jobban belefér a kibocsátási keretbe.
Szerinted leállítja, szerinted tönkreteszi. Itt a baj.
GÉpészmérnök vagy-e, tíz év autóipari tapasztalattal?
Nem? Akkor ennyit a szerintmekről...
5-ös!
Teljesen egyetértek! Van egy minimális előnye (talán!!), de cserébe sokkal nagyobb terhelést kap az elektronikus rendszer és az önindító is.
Van azonban egy kérdésem. Nem vagyok gépész, szóval tényleg a tudatlanságból fakadó kérdés jön! :) Ha nincs járó motor, akkor olajnyomásunk sincs, de ebben az esetben hogy tudják megoldani a turbó külön kenését?
Vagy 20 szenzora van a start-stopnak és csak akkor állít le, ha mindegyiktől megfelelő jelet kap.
Pl amíg nem üzemmeleg a motor addig se állítja le. Vagy amíg az akku nincs teljesen feltöltve addig se. Gondolom van erre is figyelés, hogy 3000-es fordulat után el kell telnie egy percnek míg leállít vagy valami hasonló. Bevallom sosem próbáltam még meg 3000-es fordulat után azonnal megállni.
(Amúgy az enyémbe 5w30-as olaj kell. Pont mint az előző 12 éves start-stop nélküli autómba. Bár ez nem lényeg...)
A start-stop automatika fő előnye nem az, amit a vevőnek reklámoznak, mint kényelem meg üzemanyag-spórolás, hanem a kisebb emisszió. Ez egy olyan szempont, ami kevés vevőt mozgat meg a szíve táján, a csökkenő fogyasztás viszont csak bizonyos használati módoknál lesz érezhető, tehát nem biztos, hogy elég vevővonzó.
Nem is tudom, hogy ez van-e bármelyik cégnél fizetős extraként, megnézném, ki ad ki erre plusz pénzt.
Egyébként amelyik autókban alkalmazzák, ott TÉNYLEG komoly elektronika figyeli, hogy mikor érdemes és nem káros üzembe lépnie. Például a Hungária körúton, a méterenként fa*oló dugóban nem fog folyamatosan indítgatni meg leállni, mert az önindító- meg akkugyilkos lenne.
Nem lép üzembe sem tűzforróra hajtott turbónál, sem még hidegindítási dúsító fázisban lévő motornál.
Mivel a hagyományos önindítóknak még golyóscsapágyai sincsenek, gyanítom, hogy az ilyen frekventáltabb használathoz alapból más önindító kerül az autókba, sőt gondolom akkumulátorból sem jó akármilyen.
Az biztos, hogy ez a technika közel sem ér annyit mint a belsőégésű motort szintén ki-be kapcsolgató hibrid, sem emisszió, sem más szempontból. Nem merném tippelni, hogy ez a start-stop automatika fog előbb kihalni, vagy a nem hibrid autók úgy általában.
Amúgy akit zavar, kapcsolja ki. Ha esetleg rosszul programozott rendszere van és mégis indítgat a dugóban, kapcsolja ki.
De ha valaki napi szinten autózik több 20-100 km-t és út közben előfordul pár hosszú pirosú lámpa meg vasúti átjáró, ez a fránya start-stop észrevehető spórolást tud hozni a fogyasztásban is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!