Van-e értelme a chip tuningnak?
Teljes logikatlansag amit irsz.
Fogyasztascsokkenest ugy tudsz elerni, ha kihereled a kornyezetvedelmi funkciokat. Persze ezzel fosni fogja a motor a xart a vilagba...
Mondok egy analogiat: szazezerert lecsokkentem a szennyvizszamladat, kevesebb lesz a szennyvized amiert fizetni kell.
Igaz kiengedem az udvarodba, nem a pocegodorbe fog folyni. Mekkora uzlet.
Szerintem csak akkor érdemes az ecut bolygatni a mar a mehanikus ès termikús alkatrészeket is a illesztetűk.
A mehanika az nem csak a hajtásláncbol áll. Vannak ott még egyébb finomságok a szelep vezérléstől elkezdve még számtalan alkatrész.
De akkor is úgy gondolom hogy ezzeknek a ciptuning műhelyeknek megközelitőleg sincs mégcsak hasonló felszerelésűk tudásúk tapasztalatúksem hogy kellő szinvónalú szoftvert írjon.
De még igy is nagyon nagy összegeket lehet költeni.
Sajnos az így letrejőtt autott már egyáltalán nem neveszhetjűk megbizhatónak főként a gyárihoz mérten.
A ráhagyásokrol meg annyi az én véleményem hogy azoknak inkább örűljűnk hisz ezáltal hosszabb az élettartama vagy nagyobb a "strapabitása" az adott alkatrésznek.
Ezáltal a jozan paraszti eszemmel annyit vonok le hogy ha ténylehesen is valamien csoda folytán is a cippelőnek sikerűl ezt az értéket kihasználni de a tűréshatáron belűl maradni akkor is csőkkent a megbizhatóság.
Ezért én úgy gondolom hogy ha nem elég a teljesítmény akkor célszerűbb venni egy gyárilag nagyobbat venni.
Mert azt a gyárban mérnölők fejlesztették tervezték.
Laikus ként gondolom.
Elnézést a helyes írási hibákért!
"Fogyasztascsokkenest ugy tudsz elerni, ha kihereled a kornyezetvedelmi funkciokat. Persze ezzel fosni fogja a motor a xart a vilagba... "
De a környezetvédelmi normák nem annyira fixek, hanem jó kis ráhagyással vannak vannak belőve, legalábbis a régebbi Euró 3 és 4 motoroknál. Ezért van, hogy 30%-os teljesítmény növekedésnél is még lazán hozza az emissziós normákat, és a vizsgán nem is tudják mondani, hogy az adott autó chippelve van (ha jól van megírva a program).
Tomcatters pedig ért a dologhoz, biztos hogy jobban mint te, szóval nyugi :D
Műszaki vizsgán szerintem csak CO-t néznek, azt is csak alapjáraton. A környezetvédelmi előírások sokkal több szennyező értékét írják elő, és nem csak alapjáraton vizsgálják. Azt, hogy a chipelt autó tudja-e az előírást, senki nem tudja megmondani, mert senki nem vitte végig szabvány szerinti mérésen.
Amúgy szerintem a legtöbb autóban hagynak tartalékot, mert előfordul, hogy a szalonban kérhetünk chiptuningot (Audi ABT, stb.), és ezekkel biztosan teljesíti is az autó a normál. Állítólag léteznek TÜV által jóváhagyott chipek is, ezeknek is teljesíteni kell szerintem a normákat. De mikor a Józsi megírja, oszt hasít majd, akkor senki nem sejti, hogy mi zajlik le a motorban, és mi jön ki belőle a kipufogón.
"Ezért van, hogy 30%-os teljesítmény növekedésnél is még lazán hozza az emissziós normákat, és a vizsgán nem is tudják mondani, hogy az adott autó chippelve van (ha jól van megírva a program). "
Na, meg egy teljesen fogalmatlan. A zoldkartyanak SEMMI KOZE a tipusengedelyben rogzitett emisszios normanak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!