Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van-e értelme a chip tuningnak?

Van-e értelme a chip tuningnak?

Figyelt kérdés
Elsősorban azokat kérdezném akiknek Van ilyen az autójukban. Megérte beszereltetni? Észrevehető a több erő? Volt már vele probléma? Milyen márkát ajánlotok? Előre is köszi!

2017. jan. 15. 13:12
1 2 3 4 5
 11/46 anonim ***** válasza:
57%

"Ellenben dinamikusabb lesz, és a fogyasztast is csökkentheted vele(rugalmassag növekedese miatt) par decivel 100 km en :)"


Persze, mint a meseben :)


Ezeket a baromsagokat el is hiszitek?


A csiptunerek nagy tudomanya hogy feltoljak a turbonyomast es a railnyomast hogy tobb uzemanyagot tudjon betolni az injektor.


Termeszetesen azonnal elmegy az osszes emisszios ertek (aki a zoldkartyaval jon, annak elore elmondom hogy tokeletesen fogalmatlan) a motor mechanikus alkatreszei pedig tulterhelodnek. A csiptunerek abban remenykednek hogy a juzer megsem fog olyan sokaig padlogazt adni hogy szethulljon az egesz a pichaba.


Aki jot akar azt vesz gyarilag erosebb autot. Es keruli a csiptuningot.

2017. jan. 15. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/46 anonim ***** válasza:

"Ellenben dinamikusabb lesz, és a fogyasztast is csökkentheted vele(rugalmassag növekedese miatt) par decivel 100 km en :)"


Pontosabban arról van szó, hogy mivel erősebb lesz az autó, alacsonyabb fordulaton, nem kéne annyira nyomni a gázt ugyanakkora tempó tartásához, vagy gyorsításhoz. Ekkor fog ugyanannyit, vagy akár kevesebbet enni, mint előtte. De természetesen a legtöbben, ha már erősebb az autó, nem simogatják a gázpedált, így a fogyasztás jó eséllyel nagyobb lesz, mint előtte.

2017. jan. 15. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/46 anonim ***** válasza:

#11 Ahol már turbónyomást emelünk, az tuning, de általában csak optimalizálni érdemes az autót.

Rail nyomást fölös növelni, mivel nem az szabja meg a befecskendezett (jelen esetben) gázolaj mennyiségét.(hanem a porlasztó áteresztőképessége)


Fogyasztás csökkenés leginkább ott érzékelhető ahol nem fix fordulaton megyen a motort, tehát városban vagy olyanoknál akik sokat előzgetnek. Persze ez átmehet túlfogyasztásba is, ha a többlet teljesítmény miatt megnehezül az ember lába. Fix tempomatos tempónál nincs fogyasztás változás, mivel fordulat tartáshoz x üzemanyag szükségeltetik.


Illetve egy saját céges autó tapasztalat, ugyebár itt a csodálatos csaló szoftveres 2.0tdi b8-as passatom. Amivel mikor megkaptam 6,5-7l el voltam vegyesben, most hogy megkapta az úgynevezett "okosítást" a gyártól, hogy tudja az euro6-ot akkor is ha nem mérik így a fogyasztásom 8l felett van bőven de több várossal (BP) ez inkább 9l, ez ~1tanknál -200km.

Az ok nagyon egyszerű ugyebár ezek az euro6-os dízelek rengeteg légfölösleggel mennek, hogy minél kevesebb korom részecske képződjön, így minél szegényebb a keverék annál jobb az emisszió és annál rosszabb a tényleges hatásfok.


Olyan helyre kell vinni ahol a te igényeidhez szabják az autót a megbízhatósági határokon belül.(értve itt leginkább a kuplungot a hirtelen nyomaték miatt)

2017. jan. 15. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/46 Tomcatters ***** válasza:

#11 Latom nagyon ertesz hozzá :) Az ugy van ahogy leirtam elhiheted :) Zoldkartyan se fog megbukni, ha hozzaerto csinalja :)

#12 Ezt irtam en is ;) :)

Valoban aki tuningolja menni akar,igy valoszinu,hogy nem fogja erdekelni a fogyasztas :)

2017. jan. 15. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/46 anonim ***** válasza:

"Latom nagyon ertesz hozzá :)"


Mivel 17 eves feljesztek belsoegesu motorokat, igy igen, van nemi fogalmam a temarol. Lattam mar szethullott csiptuningolt motorokat, dizeleket, benzineseket vegyesen, szetolvadt dugattyuk, repedt hengerfejek, blokk oldalan kikonyokolt hajtorudak.


A tulaj meg megy artatlan keppel a gyartohoz hogy hat o nem is tudja mi baja lett...


Akinek van egy kis esze az elkeruli a csiptuningot.


A sportcelu atepites (ahol a mechanikat is illesztik a teljesitmenyhez) egy teljesen mas tema, persze ott is erosen ki van minden hegyezve, nem is szoktak sokaig birni. Nade az nincs is meg hatvanezerbol.

2017. jan. 15. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/46 Tomcatters ***** válasza:
Magyarorszagon van par chiptuning muhely ami mar tobb mint 20 eve működik megbizhatóan , konkretan tudok tobb esetrol mikor a tulajok 2.-3. Autot vittek vissza,gondolom nem veletlenul :) Zoldkartyaval sose volt gond ... ott is ugy megy a dolog,hogy elviszed .... rateszik az autot computerre/fekpadra kiertekelik es a gyari ecut irjak at az autodnak megfeleloen (mechanikat teljes mertekben/ terhelhetoseget figyelembeveve) es termeszetesen garanciaval :) sima szivo benzinesekbe atlag 10-15 le tobblet amit kilehet hozni :) dieselnel 20-25 szoktak atlagba annyit elbirnak,ha nincsenek agyonvagva
2017. jan. 16. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/46 Tomcatters ***** válasza:
Termeszetesen az eszetlen chiptuningal turbos autokat tullehet huzni,akkor az lesz amit irtal...... de ez kokler....
2017. jan. 16. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/46 anonim ***** válasza:

Újra és újra felbukkan ez a motorfejlesztő szakember itt:))

Igen, pár deci fogyasztáscsökkenés lehet, feltételezve a hasonló vezetési stílust, mint a chip előtt. Csak ezt ugye nem veszik észre az emberek, mert "jobban megy, jobban tolják"

2017. jan. 16. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/46 anonim ***** válasza:

"Magyarorszagon van par chiptuning muhely ami mar tobb mint 20 eve működik megbizhatóan "


Persze, mert a tulajok nem hasznaljak ki a tobbletteljesitmenyt, ill. ha kihasznaljak akkor is csak par masodpercre. Egy gyari motor gyari allapotban akar tobb szaz orat! is kepes menni folyamatos padlogazon, mert ugy van megtervezve. Egy csiptuningolt hulladeknal ez kabe percekben merheto.


" Zoldkartyaval sose volt gond "


Mondom, aki full fogalmatlan az a zoldkartyaval jon. NEFZ ciklusrol hallottal mar?


"kiertekelik es a gyari ecut irjak at az autodnak megfeleloen (mechanikat teljes mertekben/ terhelhetoseget figyelembeveve)"


Jaj ne viccelj mar. A tunereknek FOGALMUK SINCS hogy mennyit bir a mechanika, tapasztalati ertekekre hagyatkoznak ami erosen hianyos, es meglehetosen korlatozott. Aki fejlesztette a motort az tudja hol lehet kb. a mechanikanak a terhelhetosegi hatara, de o sem szaz szazalekig, mert a tervezeskor nyilvan biztonsagi tenyezoket vesznek figyelembe es ott van meg a gyartasi szoras is.


A mechanikai terhelhetoseget a tunerek egy modon tudnak kideriteni: szepen novelnek a terhelest, es amikor sztehullik akkor azt mondnanak: na itt a hatar. A tobbi marketing bullshit kerlek alasan.


"es termeszetesen garanciaval :)"


Termeszetesen. Aztan miert van az hogy az OSSZES csippelt xar tulajdonosa lohalalaban kiszerelteti a csipet az autojabol amikor szethullik es artatlan arccal viszi vissza a gyari kereskedesbe, hogy javitsak meg neki gariban.


A nagy autogyaraknak nagyon komoly problemat okoz a csippeles, folyamatosan a meghibasodasok es a garanciaigenyek, es nem mindig lehet jogilag stabilan bizonyitani hogy az auto csippelve volt.


A tunerek altal vallalt garancia xart sem er, es ervenyesiteni sem tudod.

2017. jan. 16. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/46 anonim ***** válasza:

"Újra és újra felbukkan ez a motorfejlesztő szakember itt:)) "


Orulj neki, legalabb en ertek ahhoz amirol beszelek, veletek ellentetben.

2017. jan. 16. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!