Van-e értelme a chip tuningnak?
Te nagyon nagy motorfejlesztő lehetsz..... :)
1. Nem a chiptunerek hatarozzák meg,hogy mennyi tobblet LE/NM bir elviselni a motor biztonsagosan(mert a gyárban a mérnőkök mindig rahagyassal fejlesztenek .....) Ezeket az értékeket figyelembeveve annyit huznak az autón,hogy még a gyári hatarerteken belulmaradjanak
Ne keverd ossze az agyonchipelt vackokkal az optimalizálást ... mert neked fogalmad sincs arról amit beszélsz
Egy optimalizált autó nem fog percekalatt szétesni full gázon ... szinte semmivel nem lesz rövidebb az elettartama :)
Hallottal már olyanról .hogy ket azonos tipusu motorral motorkoddal..... "megegyező" autó 2 féle teljesitmennyel jön ki a gyárból...... meg ugyis boven biztonsagi rahagyással??? Na ezt csinaljak a gyarbanis a mernökök ... 2x adjak el az autót egyiket olcsobban a masikat dragabban (mi a kul kozte...... hat persze hogy az ecu beallitas ) Egyebkent en valoban sokaig dolgoztam VW Műhelyben
De tuti, hogy amiket itt összehordasz ezek alapján,nem h motrot nem fejlesztettél,de csavarhuzo se volt a kezedbe ...
Összefoglalva
Optimalizálás
A chiptunerek ah te nevezedőket.... bár inkabb szakemberek Azt használják ki, es maguk az autogyarak is sokszor,hogy a tervezesnel mindig jo nagy rahagyassal dolgoznak,tehat ha te elviszed egy ilyen műhelybe , ott ugy emelik meg az autod teljesitmenyet,hogy bőven ezen belül marad ... igy nem fog idő előtt szethullani :)
Fogyasztas csökkentes meg ugy erhető el,hogy kisebb fordulaton nagyobb teljesitmenyt fog leadni, igy alacsonyabban tudod tartani a fogyasztast
Tehat olyan helyeken ahol eddig 3. Kellett kapcsolj ,el fog menni 4. Be is
Mint mondtam en konkretan több autórol tudok ami optimalizalva lett (nem nem kell utanna vele himestojaskent banni)
Es semmi baja az autónak , pedig már pff v 7-8 eve(110-120 ezer km ezelőtt) lett chipelve egy accord type -s 190le ról 217 re (Bőven a GYÁR ÁLTAL MEGHATAROZOTT biztonsagi tartomanyon belül van )
Es egy accord 2.0 155 LE ról 168 LE re ez nem tudom menyi ideje ,de kb 4-5 éve .. es termeszetesen ez is a gyár altal meghatarozott ertekeken belul van jóval , igy itt sem kell tartani az idő előtti szethullastól ...
Figyi, ne egesd tovabb magad (amugy birom amikor az autoszerelok okoskodnak mernoki temaban, maradj inkabb a csavarhuzonal.
A gyar valoban biztonsagi tenyezok figyelembevetelevel tervez, de azt rajta kivul SENKI SEM TUDJA hogy mennyi, raadasul vannak gyartasi turesek is. Nagyon gyakran minimalis rahagyas van a motorokban, minel ujabb, annal inkabb, mert egyre pontosabban tudjuk szimulalni es meghatarozni a pontos terheleseket, igy egyre kevesebb felesleges anyagot rakunk be oda, ahova nem kell.
Valoban vannak olyan motortipusok, ahol csak a szoftverben van elteres a kulonfele teljesitmenyszintek kozott, de sokkal kevesebb mint azt egy atlag szerelo gondolja. Ugyanis nagy darabszamban gyartva igenis megeri gyengebb injektort, kisebb uzemanyagpumpat, gyengebb dugattyukat, stb berakni, mert azzal olcsobb az egesz.
Az "optimalizalas" egy hazugsag, marketing bullshit, ahhoz hogy te egyaltalan ki tudd merni rendesen a motort, ki kellene epiteni az autobol, be kellene szenzorozni es motorfekpadon jaratni nehany szaz orat.
A csiptunerek nyilvanvaloan nem teszik ezt meg, van nekik nehany standardprogramjuk aztan azt irjak be, kozben meg imadkoznak hogy szet ne hulljon az egesz.
1.Te égeted magad :)
2.Nem vagyok autószerelő ;) (magasabb iskolát végeztem)
3. Neked még csavarhuzo se való a kezedbe ;)
Kicsit még olvass utána a dolgoknak :) Aztán gyere vissza, és olvasd vegig a kommenteket....
Ja és nekem van kézzelfogható diplomám;)
#13-as vagyok
Az hogy chiptuninggal vagy e nélkül mennyit bír ki egy motor és hajtáslánc ez leginkább a felhasználó fejében dől el.
7évig volt tuningolt 1.9tdi golfom valami 600e km körül adtam el. Arról hogy hol volt tuningolva vagy mennyit arról semmit sem tudok mert külföldről behozott autó volt. Kopó dolgokon kívül bontatlan volt a hajtáslánc.
Irtam mar: ha nem hasznalod ki a tobblet teljesitmenyt, akkor valoszinuleg nem fog szethullani. (bar az is lehetseges, ha olyasmibe piszkalnak bele amit nem ertenek).
De ugye akkor meg minek a csippeles?
Dede ,műszaki diplomam van :)
Veled ellentetbe ,akinek 1000% hogy semmid nincs :)
Pl egy gyarilag 97 le 1.4 benzines rohogve kibirja ugy 106 107 le egy turbodieseles pl 110 lovas AFN siman kibir 135-140 le ez biztos es taposhatod neki ez nagysagrendileg igaz kb minden autora
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!