Ha beletörik az első lengőkar szilentjénél a 10.9 minőségű gyári tőcsavar, akkor mindenképp célszerű betonfalba verni a fejemet?
Az a gond nem lehet hozzáférni. Ilyen módszerrel meg amúgy sem lehet kitekerni, mert nagyon bele van rohadva.
https://www.youtube.com/watch?v=HqzSIQr7yjI
Szerintem visszafele kell megpróbálni hajtani valahogy, mert a belső felén még ép a menet a letört tőcsavar végét elnézve.
Nem tudom egy kis faluba hogy találok megfelelő szakit. Szerelőhöz így szerintem lábon nem igen tud elmenni, mert fékezéskor kiszakadhat a kerék.
Ennél az autónál hasonló a kiszerelés:
Az első alsó lengőkart kellett volna kiszedni. Csak ennek az autónak a futómű szilent-jeihez még soha nem nyúltak az elmúlt két évtizedben. Tiszta rozsda az egész. A másik fele szépen könnyen kijött. Egyébként lehet a még a VW gyárba elfelejtették megzsírozni a csavar végét az lehetett a probléma.
ha a másik szilent is bent nem fog kiesni a kerék ha lassan mész vele!
Nem most hanem mikor már jó idő lesz. 1hét? 2hét? tudja a fene akkor 40el elpöfögsz valakihez aki elvállalja!
Ha az a csavar félig bele lóg abba a szilentbe és a másik csavarja bent van az nem tud kiesni ha lassan mész nem lesz gond..
Itt egy kép:
A másik felén ugyanez van csak a lengőkart nem lehet kiszedni a beletört csavar miatt. A csavar kitekerésekor útban volt az olajteknő ami közvetlen előtte van, így a motort meg kellett emelni 2cm-el, hogy egyáltalán a 17mm-es króva fix fejjel beférjen.
A csavar be lett fújva csavarlazítóval. Meg is lett kocogtatva kalapáccsal a feje. Egy darabig mintha csavarodott is volna, de valószínűleg a csavar végén a menet nagyon rozsdás és emiatt tört bele.
Az így betört 10.9-es csavart milyen módszerrel lehet egyáltalán kiszedni?
Ha felhevíted, akkor mitől fog kijönni?
Egyáltalán hogy szeded le, hogy ne sérüljön meg a lengőkar, hogy férsz hozzá hegesztővel (közel van az olajteknő és a gumifékcső is, maximum a gumiszilentnek lehet baja)?
Motorblokkból már szedtem ki beletört csavart, de ott nem azért tört bele, mert belerohadt.
Tehát eddig ez tűnik jó megoldásnak:
Ha lánghegesztővel vissza lenne hegesztve ugyanaz a csavar ami letört. Majd előmelegíteni a keretet amibe beleszorult. Először kicsit betekerni (negyed/fél fordulatot), majd utána óvatosan megpróbálni kitekerni (menetvágó mozdulatokkal).
Az a probléma, hogy ehhez a lengőkart ki kellene feszegetni valahogy. Kb 8mm-es rész tartja bent az egyik végén. Ha ki lehetne a gumiszilent-et égetni, akkor bent maradna a szilent fém belseje, de akkor már kifele majdnem egy centit és oldalirányban 2-3mm-t lehetne mozgatni. Ha annyit mozdulna, akkor lehet ki lehetne tolni azt a fémet. Utána esetleg egyik felét megfeszegetve engedhetne az oldal még pár mm-t. Hátha kijönne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!