Azt mondják az automata váltó nem jó, tönkremegy megy stb, miért?
Manuális váltó "fanatikusok" folyton leszólják, de miért?
Én imádom, nagyon gyorsan vált, kényelmes vele közlekedni, főleg városban, ha hátsó kerekes driftelni is ugyanúgy lehet "sport üzemmódban", mint manuálissal.
Nem értem miért szólják le, ennyi erővel automatások is leszólhatják őket, hogy neked ilyen szaros váltód van vagy akármi.
Azért, mert ugyanúgy leszólják azt akinek 2 literes vagy afeletti kocsija van. Berögzült, begyöpösödött, hozzá nem értő, de magukat szakértőnek gondoló emberek.
Az automata komplikáltabb, több törődést igényel amit nem kap meg a sok okoskodó, ám de hozzá nem értő embertől pl., drágább bele az alkatrész, emiatt ez a része igaz lehet.
Amelyik jó állapotban van és törődve van vele, az se megy előbb tönkre, mint egy kézi. A kézit megjavíttatni se olcsó ám.
Vezetési élmény meg szubjektív, engem hidegen hagy a váltogatás így nem mondható ki, hogy nagyobb élvezet. Nekem az az élvezet, hogy megy magától és kész. Másnak meg nem.
Mert nem volt még nekik olyan.
Az élménygazdag autózásra hivatkozóknak meg ajánlom használatra mondjuk a csőrös Csepelt, logikájuk szerint az jelenti a csúcsot.
Sokáig úgy nézett ki, hogy a manuális váltó "hülyebiztos", csak néha olajat kell benne cserélni és ha váltáskor nem recseg, nincs baj. Az automata a hőskorban sokkal kényesebb volt: sűrűbb olajcsere-periódusa volt, nem is volt neki mindegy, mivel hajtod (a korai szinkronos váltók például sokáig elmentek szinte bármivel, aminek köze volt az ásványolajhoz), ha az elmaradt olajcsere miatt lerakódott a trutyi az olajhűtőjükben, hamar megkotlottak - volt velük baj bőven a kézihez képest.
Ez pedig itt, kis hazánkban komoly gond. Minden rosszindulat nélkül: itt nem divat a karbantartás. Az a jó autó, ami olajcsere nélkül elmegy még százezret, akkor is, ha a belét húzza az aszfalton. Ez az automatáknak mindig is nehezen ment, hiszen a kenőanyag felel a nyomatékátvitelért is, a fékszalagok/fékbetétek kopnak, az elkoszolódott szeleptömb vagy lustán, vagy túl élénken (rángatva) kapcsol - nem jó ez a magyar parasztnak. Neki inkább az kell, hogy egyszer megveszi az autót és 10 évig csak tankolja. Ebben pedig sokkal jobb partner a kéziváltó. Mióta bejöttek az élettartamkenésű váltók, egészen sokáig használható marad a gyári kenőanyag-töltet. Nehezen kapcsol, trükkjei vannak, de alapjában véve használható - nem láttam még olyan 150.000 km-nél többet futott élettartam-kenésű váltót, aminek ne tett volna jót egy olajcsere a gyárival megegyező "longlife" adalékolású olajra. De tény, hogy egy soha nem karbantartott kéziváltó 150-200.000 km után még mindig jobb bőrben van, mint egy ugyanennyit ridegtartásban futott automata.
Ezen túl ott vannak a régi "olajkavarós" váltók hátrányai: rosszabb volt a hatásfokuk, több teljesítmény veszett el a "citromon", mint a szárazkuplungon, de ettől még nem voltak úgy általánosságban rosszak. Csak tudni kellett, hogy egy kis motoros hidrodinamikus automatával nem fog csapatni az ember a kuplungot elrúgva. A robotizált váltók pedig (a kezdeti egykuplungosok gyermekbetegségeit kinőve) már tudják ugyanazt, mint a kéziváltók.
Csak akkor is ott van a szomszéd Jóska, mint megkérdőjelezhetetlen szaktekintély: "régen a Moszkvicsba' meg a Zsiguliba' kéziváltó vót, oszt' az jó vót", tehát most is az a tuti. Pedig eltelt pár év(tized) azóta, de a fórumokon a legfőbb szakértők még most is a 104. sz. italbolt törzsközönségének tanítványai.
Kik mondják? Én, és a családom is huszonöt éve automatával jár. Még soha nem volt baj egyikkel sem: Elhűlve olvasom a sok marhaságot, amivel hülyítik egymást az emberek.
A szomszédom kimondottan automata fan..neki még olyan ős automata Hondája is van, ami alig harminc lovas, mégis négy emberrel vidáman hasít. A neje automata toyotával, ő meg csak automata mercivel jár. Még nem kellett javtani egyiket sem. Itt a környéken jobbára csak automata terepjárók, suv-ok vannak, soha senki nem panaszkodott.
Egyszerű..maradj a saját tapasztalatodnál.
Kérdező kicsit frusztrált vagy.
Miért érdekel, ha leszólják?
Nem ők vezetik az autódat, hanem te.
A diesel fanok a benzint szólják le, a benzin fanok a dieselt;
Az androidosok az iphonet, az iphonosok az androidot;
A kéziváltósok az automatát szólják le és fordítva.
Kit érdekel? Élvezd amid van és ne foglalkozz a köpködőkkel, úgy sem tudsz mindenkinek megfelelni, és nem is kell.
Nekem mondjuk nem kéne automata, utálom, ha helyettem "gondolkodik" az autó, de akinek a kényelem fontosabb ennél, azt is meg tudom érteni.
Leszólják és?
Én mindkettőt szeretem.
Városba laknék automatát vennék, vidékre kézi.
60eFt a kuplung szett a kocsimhoz és ebben nincs benne a kettőstömegű. Pedig 25éves benzines...
1. es szinkrongyűrűm cserés lenne, előbb utóbb a váltórudazat csapágyazása is cserés lesz(40eFt minden persely, csapágy, stb.)
Akkor most? Olcsó a kézi? A nagy lófakszt!
Én azért nem vettem autómatát mert szeretek váltogatni és keveset járok nagyvárosba, de ott laknék azt vennék!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!