Mi a teendő ha az autó túl van szívatva üzemanyaggal? Még a régifajta kézi szívatós autónk van és túlszívattam benzinnel . Mit tudok ilyenkor tenni?
Ki kell tekerni a gyertyákat, gyertya nélkül indítózni egy 10 másodpercet kb., ez kiszellőzteti a hengert. A gyertyákat drótkefével megkefélni, ha áll a benzinben akkor előtte megtörölni ronggyal.
Visszarakni őket és mehet is. A gyertyakábeleket ne keverd össze, legjobb inkább felcímkézni.
GYERTYÁKAT TILOS DRÓTKEFÉZNI!
Gyertyakábeleket felesleges felcimkézni, hisz adott a gyújtási sorrend!
Szivatónak nevezed a hideginditót, szóval a hideginditókart vissza tolod alap helyzetben lenyomod a gázpedált koppig és ott tartod lenyomva úgy inditózól picit ilyenkor átszellözik a benzingőz meg az elégetlen benzin. Vársz 1-2percet majd indítod és indul.
A hideginditót meg nem szabad koppra kihuzni és érdemes nem indítás előtt hanem tekertetés közben kihuzni, mert ha nem ismered az adott autot nem fogod tudni milyen időben mennyire huzd ki!
Bármilyen fura, szivatónak hívják magyarországon.
Vannak szavak ami a köznyelvben elterjedt és nem egyezik a tankönyvi formával.
Pl. a biztosíték, a reflektor és a kézifék is ilyen.
Egyébként a gázpedállal lenyomva indítózás is jó, de a gyertya kiszedés jobb.
Pont az adott gyujtás sorrend miatt kell felcímkézni, nehogy megcseréld mikor visszarakod (az összes káben egyszerre lesz lehúzva!)
A lenyomott gázzal szellőztetés akkor jó ha csak kicsit szívta túl, de általában már vastagon állni fog a gyertyán a benzines, kormos trutyi, az életben nem indul el úgy.
Lehet drótkefe nélkül, de azzal a legegyszerűbb, nem lesz tőle semmi baja, ezer éves működő Ladás, Trabantos, Wartburgos akármi módszer milliók által használva.
Valami 20-25 éves karbis autóról van szó, nyilván nem 15 ezerért vette bele a gyertya darabját ami egy drótkefézéstől kifingik.
Javaslom olvass el egy idevonatkozó szakirodalmat! miért tilos drótkefézni a gyertyákat!
Azon túl pedig a benzin elpárolog újból befog indulni, a gyertyát akkor kell tisztítani ha nem megfelelő égés volt(túl dús vagy olajos keverékarány) ez esetben se drótkefézve hanem kiégetve!
A drótkefe megsérti az izolátor test végét és a benne lévő kefeszál által okozott nyomokban(komolyabb nagyítóval vagy hobby házi mikroszkoppal is láthato az izolátortesten) áramot vezetőképes szennyeződés lerakódik és félre fog húzni a gyertya amitől nem lesz tökéletes égés és nem az előírt hőfokon fog öntisztúlni!
Felcimkézni meg pont a gyujtási sorrend miatt nem kell, mert egy szerelőnek részegen álmában is tudni kell a gyujtás sorrendet.
A stílusod miatt pontoztak le meg az okoskodásod miatt, belekötsz még abba is a parasztember hogyan hívja a szívatót vagy hogyan nem.
Gyújtási sorrendet azért kell bejelölni, mert Ő NEM SZERELŐ, ha esetleg nem lenne gyanús és könnyen összekeverheti.
Na ezért lettél lepontozva, mert végzett ember létedre ilyen alap dolgok viszont kiesnek a hatókörödből.
Amihez nem értek ahhoz nem nyulok bele!
Írtam neki tök felelsleges kiszerelni a gyertyákat. váron 1percet majd padlógázon tekertese meg váron 1percet és inditsa, ennyi...
Nem vagyok vegyész nem fogok gyógyszer pancsolni a konyhában...
És nem a kérdező írta a drótkefézést ha olvasnál hanem egy önjelölt "mindenhez értő".
A kérdezőnek direkt írtam segítő szándékkal, hogy váron 1percet és teligázon tekertese meg de 1x nyomjon telit és tartsa ott, mert lehet gyorsitófuvókás a karbija az meg minden taposáskor pumpál...
Csak azért is megkérdeztem három autószerelőt a környéken, hogy szokták-e drótkefével pucolni. Az öreg aki már nyugdíjas és maszekba nyomja, megszokta, nem is hallott róla, hogy a gyertyának bármi baja lehetne. Oké neki elnézhetjük, mert nem ma tanulta.
A másik kettő fiatalabb, egyiknek saját műhelye, másik cégnél dolgozik. Ők már ismerik ezt, mégis ugyanúgy megkeféli, mert nem lesz tőle semmi baja, nem fél napig kell kefélgetni.
Na és itt jön ki rögtön az, hogy hiába van valakinek nagyobb papírja róla, ha a gyakorlatban ez nem más, mint bolhából elefánt.
Mindig is többet fogok adni egy átlag szerelő véleményére aki legalább tapasztalatból és gyakorlatból beszél, mint az aki bár sokkal magasabb szinten van csak épp felesleges hápogás a végeredmény. Sérül a gyertya, más lesz a hőmérséklete, változik a munkaütem. Igaz. Csak épp a motort kb. rohadtul nem érdekli a gyakorlatban az a fél százalékos eltérés, ami leírva elvileg probléma...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!