Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Viszkozitás szempontjából más...

Viszkozitás szempontjából más olaj kell egy turbó benzines motorba, mint egy szívóba?

Figyelt kérdés

Szívóba pl. 5W-30-at szoktak ajánlani általában.

Túrbó benzinesbe "vékonyabb" olaj kell?



2017. jan. 12. 07:56
 1/5 anonim ***** válasza:

ez igy netto butasag, a szukseges viszkozitas a motor tervezoasztalan dol el, nem a turbo dont.

udv 2.5 benzin szivo 0w20 bol

2017. jan. 12. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

A viszkozitást a gyártó határozza meg, az olajszivattyú, olajnyomás, olajjáratok mérete, felépítés alapján.

Az olaj minősítési szintje az amiből magasabbat kíván egy turbós. Sajnos ezeket az emberek nem nagyon ismerik, mindenki leragadt a 0/5/10/15W olajnál és kész.

Én se ismerem a teljes palettát, csak azt tudom asaját kocsimba milyen kell, ezért se írom le, hátha hülyeséget mondanék, majd aki akarja felsorolja a kategóriáit, rövidítéseit.

2017. jan. 12. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Sokszor megy itt a gyk-n is vita a viszkozitásokról, pedig sok gyártó nem is konkrét viszkozitást, hanem specifikációt API, ACEA szabvány pl: SG,SJ,SL,SM illetve A,B,C+szám) ad meg. Például egy fiktív japán autó gyári olajspecifikációja legyen SJ. Ez alapján tehető bele akár 10W-40, 5W-40, 5W-30 stb. motorolaj is, ezt sokszor az adott ország éghajlata is befolyásolhatja. Sok egyéb szempontot is érdemes a választásnál figyelembe venni.
2017. jan. 12. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Az olaj teljesítményszintje és terhelhetősége számít, azt kell beletenni, amit a gyártó előír. Egy szívó benzines motorban sosem fog olyan körülményekkel, hő- és mechanikai terheléssel találkozni az olaj, mint egy 100 000/perc fordulaton pörgő, vörösen izző kipufogóoldali csigájú turbó csapágyában.
2017. jan. 12. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

A viszkozitás szempontjából leírták a két legfontosabbat:


"A viszkozitást a gyártó határozza meg, az olajszivattyú, olajnyomás, olajjáratok mérete, felépítés alapján."


"Ez alapján tehető bele akár 10W-40, 5W-40, 5W-30 stb. motorolaj is, ezt sokszor az adott ország éghajlata is befolyásolhatja."


Én ehhez még hozzádobnám, hogy ez - az utóbbival összefüggésben - erősen függ a felhasználás módjától is. Egy állandóan taposott vagy versenyen használt turbós autónak nem ugyanaz a viszkozitás szükséges, mint ugyanazon a hőmérsékleten egy normálisan használt turbós autónak.


A Volvo ajánl utcai turbós autóba 0W30-at is, de a WTCC-s S60 Polestarban biztosan nem ez van :D


A teljesítményszintre meg egy érdekes példa: a Volvo a 80-as évek végétől gyárt utcára turbóbenzint. Általában ezek viszonylag megbízható motorok. Egy 92ben gyártott turbóbenzinhez jó volt az API SG olaj, ma meg már ilyen szutykot talán nem is forgalmaz senki :D

Ha ezek a motorok Sg,SH,SJ olajokkal elmentek 30 évet, akkor egy SL/SM/SN-vel is el fog ( nyilván a legújabb dolgok amik már SNre lettek tervezve az visszafelé nem "kompatibilis"). Ugyanez elmondható a szívókról is.

2017. jan. 12. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!