Szerintetek sem létezik ilyen autó ugye?
a feleségem ilyen autót akar vetetni velem:(ilyen sztem nincs, előre szólok)
max 500ezer
max 5-6liter vagy még kevesebb fogyasztás
2 gyerek+2felnőtt elfér benne
olcsó fenntarthatóság
sztem baromság... én győzködöm kombival vagy vmi forester fele suvval de nem jó mert minek akkora autó, nem lehet vele pesten parkolni meg sokat eszik meg minden, meg amúgy is, annyit nem pakolászunk soha hogy akkora kelljen...
csak szerintem hülyeség?
10-es, ez nálam tapasztalat.
Nem akarok konkrétan említeni helyeket ahol keményen átb@$znak, mert akkor engem meg rágalmazásért megb@$znak...
Vettem már kereskedésből autót, zöldfülűként, kemény meló és sok pénz volt talpra állítani, a háztól vett autóba meg be ültem, és használom, még az eredetvizsgán is azt mondta a méregetés után az ember (látva a vételárat az adás-vételi szerződésen), hogy szégyeljem el magam, hogy "kiraboltam" az embert, mert ennyiért ez az autó gyakorlatilag az volt. Szóval nálam tapasztalat. Meg amiket láttam különböző kereskedésekben...
Csak háztól, de jobbat mondok, az autót csak babonából néztem meg, mert már a házról megmondtam, hogy az autó amit árul az ember, az makulátlan. És valóban az.
A kereskedés az nem titkoltan hasznot akar. Egy autónak van egy ára (piaci átlagár), ami fölött nem veszi meg senki. Ergó a kereskedő abból él, hogy ár alatt átveszi (ha kp-ra megveszi, mert a tulajnak sürgős a pénz, vagy tényleg annyira szar az autó), szépen kiglancolja, polír, egy kis szilikonspray a műanyagokra és a gumikra, óvatos motortisztítás, hogy ne legyen dzsuvás de ne is full tiszta, és a gyanútlan, avatatlan szemű Kiss Pistáné látva, hogy a "szalon szépségű, kicsi piros, jujj de cuki" pont neki való, leteszi a pénzt érte, aztán vagy belelocsolja mégegyszer a vételárat, vagy szétesik alatta.
Sajnos ez van. A kereskedő nem jótékonysági intézmény, olcsón átvesz, drágán elad, ezt hívják árrésnek. És nem azért dolgozik, hogy neked jó legyen, hanem azért, hogy neki. Nem csak, hogy vettem kereskedésből autót, van is kereskedő ismerősöm, és a bagatell, meggrafitozott ablakfűtéstől a fémragasztóval megragasztott, törött kardántengelyig (!!) -mondván, addig kibírja, amíg eladja valami balf@$znak- szinte mindennel találkoztam nála. Néhány autónál rájöttek az átb@$zásra (eladott autóinak max 1%-a), tőlük visszavette szó nélkül, mert nem akart bíróságra menni, és még így is jól él belőle. Úgyhogy nem kell bizonygatni, láttam már ezt-azt. Használt autót csak háztól (nem a "találkozzunk a teszkó parkolóban testvérem" embertől), és még az is rizikós kicsit.
Swift be asszony, gyereket nem ültetnék. A biztonság az első. Szerintem sem létezik ilyen autó, vagy fehér holló kategória.
Ignis, Fusion kb. egy millió körül van normális, nem a feléért. A legolcsóbb Fusion amit megvennék most 700-ért van fent, de van benne rizikó, azért nem mentem rá. Nem érte az olaj a nívópálcát, de azon kívül szépen járt, de így bizonytalan, hogy mennyire csipegeti. Az 1.3 Ignisek ráadásul váltóhibásak, meg amúgy sem tartom jó autónak.
5-6 literes fogyasztás az dízel tartomány, vagy nagyon kis benzines autó. Az öreg dízel azért szar, mert öreg, az új meg azért, mert új. A régi a sok km miatt fáradt meg, az új meg túl bonyolult és drága szervizelni.
A fogyasztás kicsit irreális, az 5-6 liter legyen inkább 6-7 liter, de télen, városban még ennél is több. A max. 500e Ft azt jelenti, hogy 10 év alattit ne is nézzetek, de inkább 15 év felettiekre van esély. És természetesen kicsi autót: Suzuki Swift, Opel Corsa és ehhez hasonlók. És bár ezek elvileg olcsó fenntartású autók, azért a kopóalkatrészek ennyi idős autóknál már elkopnak, szóval rendszeresen kell majd valami apróságot cserélni rajtuk.
Természetesen ezek a kis csomagterük miatt családi autónak alkalmatlanok. Második autónak, munkába járni, gyerekeket iskolába, különórára vinni, bevásárolni alkalmasak.
jelenleg astra g-vel járunk, ez is kicsi... f astra ami szóbajöhetne a felsoroltak közül de azokmeg mocskosul rohadnak... ilyen autó nincs... én mindenfèleképp a kombit vagy egy régebbi suvot erőltetek rá... de hát azzal nemlehet parkolni... amik nézve vannak:accord,legacy,corolla,v70,forester,hrv,rav4, esetleg 80-100 as audi, km nem mérvadó csak dízelnél de elsősorban benzinest keresek.
tudom:ezek sem kicsi, sempedig keveset fogyasztó autók... viszont a népitéleten illetve ismerősi körömben(corolla és accord) csak jókat mondanak róluk,egy előzésbe bátrabban belemegy velük az ember mint a jelenlegi 1.2-essel, illetve ezek tényleg tágas, igazán pakolható autók, sőt! a legacy és a forester komolyabb futót vagy akár trélerrelt is boldogan elhúz
500 ezerért csak a legalját kapom, pont ezért 7-800 lesz a keret mivel az astra menni fog.
az alkatrész árak nem annyival drágábbak mint ahogy a regényekben írják, sőt, ha csak simán egy bárdi-unixot túrok fel akkor max 5-8000 a különbség az astra és bármelyik másik között
Suv, forester, hrv, rav4, előzésbe bátrabban belemegy velük az ember.... - enyhe mosolyra húzódott a szám. :DDD
Nézzél a tükörbe, kérdező!
A szemléletmódod más, mint a feleségedé, ezért nem juttok egymással dűlőre. A feleséged használati tárgyat akar venni, racionális szempontok alapján. Te meg a "vezetés élményét" akarod megvenni, kerül, amibe kerül.
Ne csinálj úgy, mintha a kisautó meg a terepjáró között nem lenne semmilyen átmenet.
Vicces, hogy alapesetben tényleg a nők szoktak érzelmi alapon dönteni ("azt a cuki kis piros autót vegyük meg"), és a férfiak agyalnak, hogy praktikus, jól használható legyen az autó. Nálatok itt és most fordítva van, és az érzelmi döntésedhez keresed az észérveket több-kevesebb sikerrel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!